Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-31, 15:38
  #133
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Derris
Hädare!

Braindead (1992) är inte dålig någonstans. Ett sant mästerverk även om jag i och för sig håller Bad Taste (1987) snäppet högre.

Tycker du Bad Taste är bättre? Tror aldrig jag hört någon säga det. Blev otroligt intresserad av Bad Taste med tanke på den, tillsynes, helgalna handlingen. Men filmen i sig tycker jag var en besvikelse.

Braindead är ju mycket bättre på att vara en sjuk och sarkastiskt film. Med tonvis med blod som flödar och sköna karaktärer. Bad Taste innehöll, enligt mitt tycke, inga sympatiska eller roliga karaktärer samt såg den verkligen väldigt b ut (vilket den iofs var). Tycker dock att Bad Taste har ett så dåligt att det blir bra soundtrack.
Citera
2008-05-31, 18:30
  #134
Medlem
Kalasmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilonjoy
Nemesis-filmerna. Första är den bästa, säger inte mycket...lågbudgeteffekter.
2:an vill jag minnas är en annan story med en muskulös tjej som springer runt och fightas med cyborger. Man hoppas på att serien ska ta slut där. Men upptäcker att de har gjort en 3:a som är en lång tillbakablick på tvåan, med urusla effekter. Cyborgerna har gröna ögon som är ditmålade på filmen ser det ut som...de gröna ögonen hänger inte med huvudenas rörelser...!
I slutet på filmen hoppas man innerligt att det är den sista, men sen möts man av reklam för en fjärde film...aarrrgh! när ska det ta stopp!? Den sista har jag dock inte sett...trodde inte att den fanns, men ser nu efter lite googling att den finns. Rekommenderas starkt för de finfina effekterna!!

Det enda man hade att hoppas på var att tjejen skulle visa brösten, iom att det var en så dålig b-film så tycker man att de kunde ha slängt in lite bröst, men inte då
Citera
2008-06-03, 19:21
  #135
Medlem
Rock N' Roll high school med The Ramones. Så jävla dålig, så jävla bra.
Citera
2008-06-06, 14:12
  #136
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snakke
Black Sheep

Dålig film som jag faktiskt börjar undra om dom gjorde det med flit att få allt så dåligt

Menar du Black Sheep med Chris Farley? Det är också en kass film, som jag gillar.

Har inte sett splatterkomedin Black Sheep om det var den du syftade på, som jag misstänker att det var.
Citera
2008-06-06, 14:26
  #137
Medlem
Bäckahästs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Rock N' Roll high school med The Ramones. Så jävla dålig, så jävla bra.
Har den på dvd, har aldrig sett den... ska nog plocka fram den senare.
Citera
2008-06-06, 14:28
  #138
Medlem
MowCows avatar
Såg just "Mars Attacks" ( http://www.imdb.com/title/tt0116996/ ) och tycker att man helt klart kan klassa den i "Så dålig att den blir bra" kategorin

Marsianerna i filmen är ju så löjliga men ack så underhållande
Citera
2008-06-06, 14:40
  #139
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MowCow
Såg just "Mars Attacks" ( http://www.imdb.com/title/tt0116996/ ) och tycker att man helt klart kan klassa den i "Så dålig att den blir bra" kategorin

Marsianerna i filmen är ju så löjliga men ack så underhållande


Ack och ve. Mars attacks är ju en grym film!
Citera
2008-06-06, 22:32
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bäckahäst
Har den på dvd, har aldrig sett den... ska nog plocka fram den senare.

Det rekommenderar jag!
Citera
2008-06-06, 23:42
  #141
Medlem
Fox Mulders avatar
Santa claus conquers the martians. titeln säger allt.
Citera
2008-06-07, 00:20
  #142
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fox Mulder
Santa claus conquers the martians. titeln säger allt.
Jag har hört om den många gånger. Tror bestämt att den hamnar på min "att se"-lista denna sommar.
Citera
2008-06-07, 15:13
  #143
Medlem
Mars Attacks tycker jag inte är en film som är "så dålig att den blir bra" , den är bara bra och mer därtill.

Däremot tycker jag Frostbiten passar till denna topic. Säkert är ju filmen gjorde med inställningen att göra en b-skräckis så den verkligen blir så b att den blir bra och de tycker jag dom lyckas med. Skrattade gott många gånger och tro de eller ej, hoppade till en gång! (Vilket få filmer har lyckats få mig att göra efter att jag sett "Dolt under ytan" där jag hoppade till så fasligt mkt att inget kunde mäta sig efter det).
Citera
2008-06-07, 19:16
  #144
Medlem
$crooges avatar
American ninja 2 o första Toxic Avenger. Dom andra Toxic Avenger var bara usla
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback