Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-25, 22:44
  #121
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiffen
Förresten .. varför har ALLA nazister i sökarna oranget nätlinne ?

Apelsiner är oranga och nazisters favoritfilmer tenderar att vara Viljans triumf och A Clockwork Orange, varav den sistnämnda råkar att heta orange.
Citera
2008-05-25, 23:09
  #122
Medlem
SPACEACEs avatar
Braindead, en riktig klassiker
Citera
2008-05-25, 23:24
  #123
Medlem
D_V_Ss avatar
Skulle även vilja lägga till alla Jönssonligan-filmerna. Riktigt tarvliga (förutom Varning för Jönssonligan).

Var mina favoriter som barn, nu är de endast sentimentala fragment som jag minns ibland när jag minst anar det och blir då lite gladare.
Citera
2008-05-26, 10:35
  #124
Medlem
Tore Franss avatar
Glöm inte heller att Nattbuss 807 har filmhistoriens mest osynkade ljud.
Citera
2008-05-26, 14:44
  #125
Medlem
Josks avatar
Starship Troopers! Soundtracket ska den dock ha en helt ärlig femma för. Helt underbart.
Citera
2008-05-26, 15:09
  #126
Medlem
Bäckahästs avatar
Är inte säker om jag vill klassificera Starship Troopers som en "så dålig..." film. ST hade ganska dåligt skådespel och en del fjolliga karaktärer, som Rico, men fighterna är ju världsklass. Och propaganda filmerna är ju sjukt gjutna. Nåja, hur man än ser filmen är den en klassiker som måste ses.
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Det där är väl en sanning med modifikation. Om jag minns rätt så förvandlar han ormen till en giftpil. Magi m.a.o.
Nej, tror inte det. Såg om filmen för någon månad sedan. Vad han gör är att han viskar i ormens öra "...sök!", sen sträcker han ut den och skjuter iväg. Har till och med för mig att den krälar iväg efteråt, men det är jag inte säker på. Hur som helst förvandlas han aldrig, vilket är en del av det som gör scenen så bra.
__________________
Senast redigerad av Bäckahäst 2008-05-26 kl. 15:11.
Citera
2008-05-26, 15:12
  #127
Medlem
Matches Malones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäckahäst
Är inte säker om jag vill klassificera Starship Troopers som en "så dålig..." film. ST hade ganska dåligt skådespel och en del fjolliga karaktärer, som Rico, men fighterna är ju världsklass. Och propaganda filmerna är ju sjukt gjutna. Nåja, hur man än ser filmen är den en klassiker som måste ses.

Starship Troopers är nog meningen att skådespelarna ska vara ganska stolpiga, då den egentligen mer är en pastisch på gamla WWII-filmer eller 30-talsfilmer med modiga kolonisatörer mot primitiva infödingar, som Gunga Din. om man ser det så är den smått genial.
Citera
2008-05-26, 15:17
  #128
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matches Malone
Starship Troopers är nog meningen att skådespelarna ska vara ganska stolpiga, då den egentligen mer är en pastisch på gamla WWII-filmer eller 30-talsfilmer med modiga kolonisatörer mot primitiva infödingar, som Gunga Din. om man ser det så är den smått genial.

Ja givetvis! Hela filmen, all scenografi och alla karaktärer är en del av det satiriska budskapet, vilket gör filmen så helgjuten och genialisk. Dvs det är meningen att det ska vara Beverly Hills i rymden, och det är det som är hela poängen och budskapet med filmen.
Citera
2008-05-26, 19:23
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Härom dagen gick en film med Dolph Lundgren på TV som hette Jushua Tree. Den var riktigt lökig, med jävligt flummig story med en ond kines och en ond polis och en god brottsling som får en snygg brud som egentligen också är polis. Tips tips!
Den är ju skitbra, särskilt när Dolph rullar in i verkstaden på en sån där rullgrej man har när man ska kolla underredet, och skjuter ungefär fjorton tjog asiater.
Citera
2008-05-26, 20:03
  #130
Medlem
Rick Derriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPACEACE
Braindead, en riktig klassiker
Hädare!

Braindead (1992) är inte dålig någonstans. Ett sant mästerverk även om jag i och för sig håller Bad Taste (1987) snäppet högre.
Citera
2008-05-26, 22:49
  #131
Medlem
snakkes avatar
10 000 000 B.C (alltså inte 10.000 BC)

Min kompis laddade ner den då han trodde det var 10.000 BC. Alltså bland det sämsta jag sett i filmväg helt enkelt. Var så jävla underhållande och se. Dinosaurierna såg ut som dom var skapade på 80-talet ungefär. Utöver det var det värdelöst skådespeleri

Meet the spartans

Skämten var så pass låga att dom NÄSTAN blev roliga.

Black Sheep

Dålig film som jag faktiskt börjar undra om dom gjorde det med flit att få allt så dåligt
Citera
2008-05-27, 00:15
  #132
Medlem
davinho414s avatar
Tycker att Shoot Em Up är ett bra på en sån film. Den är mer överdriven än en hongkongrulle o har alla ingredienser för en riktigt klyschig B-action men ändå gillar man den. Har även 7.1 i rating på imdb.com vilket jag tycker e ett av de mest uppseendeväckande betygen på den sidan!

Kanske e tack vare att Clive Owen o Monica Bellucci e så jävla snygga
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback