Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Du inser väl att du nu särbehandlar Israel negativt igen?
Nja, jag håller inte med. Jag ifrågasätter nog snarare om just Melange, men även du, är beredda att sluta särbehandla Israel POSITIVT om det framkommer bevis för att det pågått fuffens.
Jag ingen som helst vilja att sänka Israel som nation, däremot tycker jag att ert i brigandens ryggmärgsnekande till anklagelser och ofta grundlösa anklagande om antisemtism osv är problematiskt för att ni på det sättet försöker kurera narrativet.
Citat:
Jag är den första att erkänna att enskilda soldater i IDF kan begå brott. Det händer i alla krigsmakter. Det händer i den ryska och i den ukrainska och den amerikanska.
Jag ställde precis den frågan till dig igår i Hamastråden för att få en temperaturcheck på hur pass indoktrinerad du är, men du lämnade den obesvarad:
Citat:
Ursprungligen postat av
EngelbertEggfjert
Jag förstår syftet med att nyansera konflikten, inte syftet med att i alla händelser framhålla IDF och Israel som helt utan skuld. Jag tycker dina inlägg allt som oftast lutar åt det senare.
Kan du ge något exempel på där IDF faktiskt har dödat oskyldiga palestinier felaktigt?
Kan du ge något exempel på det?
Citat:
Men. Det är bara i den israeliska försvarsmakten som enskilda soldaters övergrepp gör att hela landet och hela folket får skit.
Med den logik som motiverar all skit som kastas mot judar, ja då är det arabiska folket ansvariga för Hamas brott. Men så får man ju inte säga!? Araberna är inte kollektivt skyldiga för Hamas brott hör jag hela tiden. Och detta trots att Hamas är regering och arabernas representanter i Gaza.
Vad är det du sitter och skriver för bludder här nu? Offerkoftan på, och återigen subtilt försöka anklaga mig för något slags israelhat och antisemtism.
Du viker dig inte en tum om att Israel är annat än yppeligt på alla sätt, skryter om hur överlägsna ni är samt förkunnar hur sopiga alla muslimer och araber är. Men ändå är det dig/er det är synd om jämt? Det är en dissonans som jag har svårt att smälta.