2026-05-30, 12:43
  #361
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Sida 19 börjar kapitlet med titeln: ”Israel’s systematic use of sexual and gender-based violence”

Skojar du med mig? En grafitti med text från Gamla Testamentet är bevis på sexuellt våld?
Citera
2026-05-30, 13:52
  #362
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag är den första att erkänna att enskilda soldater i IDF kan begå brott. Det är bara i den israeliska försvarsmakten som enskilda soldaters övergrepp gör att hela landet ... får skit
Inte hela landet utan dess regering och de zionistiska nazi-judar som bor där och de nazi-judar som bor i andra länder men åker till Palestina för att våldföra sig på palestinier.
Citera
2026-05-30, 22:25
  #363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Israel verkar svartlistas av FN, som en följd av sexuellt våld, i deras rapport för 2025:

https://apnews.com/article/israel-sexual-assault-conflict-zone-gaza-united-nations-c5d5c8300dd671d0e5cd1594c1da2006

FN är ju inte riktigt en pålitlig källa:


Citat:
"it's not the responsibility of my office to do any verification"

The U.N. includes Israel in a "sexual violence blacklist" without viewing any evidence and adds:
"I would not visit any detention facility, even if offered."


https://x.com/HamasAtrocities/status/2060659358250221663
Citera
2026-05-30, 22:35
  #364
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
FN är ju inte riktigt en pålitlig källa:

https://x.com/HamasAtrocities/status/2060659358250221663

Har inte satt mig in i det hela, ögnade bara igenom klippet som snabbast nu.

Men snabb kritik:
- HamasAtrocities är knappast en objektiv part i ämnet.
- Både du och videoklippet kurerar genom att i princip endast lyfta fram "verification is not the responsibility of my office" vilket i sig inte bevisar annat än att hon är ansvarig för att sammanställa rapporten, inte källkolla allt material. Det ansvaret ägs troligen av en annan instans.
- Det framgår inga namn i klippet eller inlägget, och det får mig misstänksam att man inte vill hjälpa klippets tittare att hitta hela intervjun.

Säger inte att du har fel, men mina demagogiska varningsklockor ringer.
Citera
2026-05-30, 22:42
  #365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Har inte satt mig in i det hela, ögnade bara igenom klippet som snabbast nu.

Men snabb kritik:
- HamasAtrocities är knappast en objektiv part i ämnet.
- Både du och videoklippet kurerar genom att i princip endast lyfta fram "verification is not the responsibility of my office" vilket i sig inte bevisar annat än att hon är ansvarig för att sammanställa rapporten, inte källkolla allt material. Det ansvaret ägs troligen av en annan instans.
- Det framgår inga namn i klippet eller inlägget, och det får mig misstänksam att man inte vill hjälpa klippets tittare att hitta hela intervjun.

Säger inte att du har fel, men mina demagogiska varningsklockor ringer.

Känner du inte igen Pramila Patten? Märkligt. Det var ju du som tog upp hennes rapport här i tråden. Man kan nästan tro att du inte vet vad du skriver om utan bara vidarebefordrar Hamas talepunkter.
__________________
Senast redigerad av Petronius 2026-05-30 kl. 22:51.
Citera
2026-05-30, 22:52
  #366
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Känner du inte igen Pramila Patten? Märkligt. Det var ju du som tog upp henne rapport här i tråden. Man kan nästan tro att du inte vet vad du skriver om utan bara vidarebefordrar Hamas talepunkter.

Herregud, jag har absolut ingen aning om vilka merparten är i de rapporter jag läser.

Det är därför den vetenskapliga metodiken, och arrangemanget runt denna metodik, är så viktigt att använda sig av, utan att blanda in exempelvis ideologiska motiv. För gör man det, och det börjar uppstå frågetecken kring den intellektuella integriteten, så urholkas förtroendet för hela den organisationen.

Jag sätter inte FN på någon piedistal, men vad är de mer konkret i rapporten du anser brister då?
Citera
2026-05-31, 18:35
  #367
Medlem
israelisinnocents avatar
Isreal har oskadliggjort 15 terrorister som klätt ut sig till paramedics och åkte i ambulanser
https://www.reddit.com/r/emergencymedicine/comments/1tsgpiy/israel_killed_15_paramedics_then_tried_to_burry/
Citera
2026-05-31, 18:56
  #368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Isreal har oskadliggjort 15 terrorister som klätt ut sig till paramedics och åkte i ambulanser
https://www.reddit.com/r/emergencymedicine/comments/1tsgpiy/israel_killed_15_paramedics_then_tried_to_burry/

Är du lite smått efterbliven? Svaret är sannolikt ja då du postar en flera år gammal film om Gazakriget i en tråd om påhittade sexuella övergrepp.

Det finns som alltid två beskrivningar av sådana här händelser.

Enligt den israeliska rapporten uppfattade den biträdande bataljonschefen och hans enhet fordonen som fientliga Hamas-fordon. De hävdar att de öppnade eld i tron att de avvärjde ett hot.

Sex av de 15 dödade har i efterhand identifierats som Hamas-terrorister.

Om man åker i en konvoj nattetid i en aktiv krigszon tillsammans med så många som en tredjedel terrorister är man mer än lovligt korkad.

Stjärtgossar med särskoleexamen som skriver från pojkrummet hemma hos mamma har förmodligen svårt att ta in hur farligt ett krig är. Men det är alltså farligt och det finns inget utrymme för att åka omkring nattetid i stridszoner med terrorister. Jag hade förmodligen också öppnat eld om jag stått inne i Gaza mitt i natten för att vakta en väg och se till att fienden inte rycker fram på den.
__________________
Senast redigerad av Petronius 2026-05-31 kl. 19:00.
Citera
2026-05-31, 19:22
  #369
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Är du lite smått efterbliven? Svaret är sannolikt ja då du postar en flera år gammal film om Gazakriget i en tråd om påhittade sexuella övergrepp.

Det finns som alltid två beskrivningar av sådana här händelser.

Enligt den israeliska rapporten uppfattade den biträdande bataljonschefen och hans enhet fordonen som fientliga Hamas-fordon. De hävdar att de öppnade eld i tron att de avvärjde ett hot.

Sex av de 15 dödade har i efterhand identifierats som Hamas-terrorister.

Om man åker i en konvoj nattetid i en aktiv krigszon tillsammans med så många som en tredjedel terrorister är man mer än lovligt korkad.

Stjärtgossar med särskoleexamen som skriver från pojkrummet hemma hos mamma har förmodligen svårt att ta in hur farligt ett krig är. Men det är alltså farligt och det finns inget utrymme för att åka omkring nattetid i stridszoner med terrorister. Jag hade förmodligen också öppnat eld om jag stått inne i Gaza mitt i natten för att vakta en väg och se till att fienden inte rycker fram på den.
Israel är inte dumma, hade det varit några läkare skickas de att jobba på sjukhus i usa
15 av 15 var terrorister punkt
https://en.wikipedia.org/wiki/Rafah_paramedic_massacre
Citera
2026-05-31, 19:27
  #370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Israel är inte dumma, hade det varit några läkare skickas de att jobba på sjukhus i usa
15 av 15 var terrorister punkt
https://en.wikipedia.org/wiki/Rafah_paramedic_massacre

Att du länkar en bloggpost förändrar ingenting. 6 av de 15 var Hamar-terrorister som nattetid färdades på en väg i en aktiv stridszon.

Flashback är för övrigt ett diskussionsforum. Men du verkar inte vilja diskutera. I ett krig finns det alltid minst två parter med olika syn på en händelse. Men det krävs en personlig mognad för att inse det, en mognad du uppenbarligen inte är i besittning av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in