Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-12, 19:26
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Men om man tror att han ska skapa fred så måste man ha en intellektuell funktionsnedsättning. Det begriper du väl att han inte kan göra. Det är något som tar tid och många måste vara inblandade i det hela. Har du inte gått i skola?
Fan är det för fel på dig?! Otrevlig och dryg blandat med skitsnack. Fan har jag gjort dig?

Man skapar fred om man tar parterna till förhandlingsbordet. Man tvingar Ukraina dit genom att strypa biståndet. Ukraina kan inte vinna tillbaka sitt territorium.
Citera
2024-09-12, 19:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Rätt talande hur narcissisten/psykopaten inte vänder sig mot sin motståndare och hur han aldrig erkänner att han har gjort något fel, vilket han skulle ha vunnit på att göra. Det sitter så djupt inne i dessa svaga personligheter att erkänna sina egna brister.

Kamala åt upp honom till frukost, problemet är att så många sektmedlemmar och lowlifes i US gillar denna blivande diktator....

Landet består ju till negrer och outbildade rednecks och annat white trash. 50% av befolkningen gissar jag är på gränsen till efterblivna.

Plötsligt vet dom allt om politik jordens form och läkemedel.
Citera
2024-09-12, 19:42
Medlem
Ojojoj Trump skämde ut sig totalt. Hur kan den här människan vara en f.d. president och nuvarande kandidat, säger ju allt om jänkarna.
Citera
2024-09-12, 20:01
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russofob
Moderatorer finns där i en normal debatt. Ljuger en av debattörerna så säger de till: inget konstigt med det. I det här fallet så ljög Trump 30 gånger.
“This constant lying is not aimed at making the people believe a lie, but at ensuring that no one believes anything anymore.
A people that can no longer distinguish between truth and lies cannot distinguish between right and wrong. And such a people, deprived of the power to think and judge, is, without knowing and willing it, completely subjected to the rule of lies.
With such a people, you can do whatever you want.”
—Hannah Arendt, German historian and philosopher (1906–1975)
Citera
2024-09-12, 20:04
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Episk-ur-ost
Förstår att det kan kännas orimligt, men det förekommer faktiskt att sådant som som rapporteras på sociala medier inte är sant! För att ett påstående skall räknas som belagt krävs mer än så.

Och jo; dessa påståenden har dementerats av polismyndighetens talesperson i Springfield, Ohio: "In response to recent rumors alleging criminal activity by the immigrant population in our city, we wish to clarify that there have been no credible reports or specific claims of pets being harmed, injured or abused by individuals within the immigrant community."
https://www.reuters.com/fact-check/no-evidence-haitian-immigrants-stealing-eating-pets-ohio-2024-09-10/
Har aldrig påstått att det faktiskt stämmer, allt jag har skrivit är att det har varit skriverier på sociala medier osv om immigranter som dödar och äter olika djur.
Citera
2024-09-12, 20:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Donald såg tröttare ut än vanligt. Testa och lev i hans skor ett tag. Du hade också vart trött.
Hen har inget och göra, så borde varit enkelt att planera denna debatt och vara utvilad.
Jag bara antar att det inte var viktigt nog då.(Men såklart allt beror på det kognitiva förfall vi sett det senaste året och hur donalds är en spillra av sig själv idag.)

Och sen stå jämte en pigg och vital Kamala, så blir effekten än större.
Men det är udda att dus äger donalds inte bryr sig om debatten och ser till att vara utvilad för den.(Om det ens var den orsaken pga andra problem.)

Jag gör slutsatsen med ditt påstående, att donalds är inte speciellt intresserad av att bli president och med tanke på att hen inte gör de förberedelser som behövs.

Kanske nästa debatt?
Citera
2024-09-12, 20:20
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hen har inget och göra, så borde varit enkelt att planera denna debatt och vara utvilad.
Jag bara antar att det inte var viktigt nog då.(Men såklart allt beror på det kognitiva förfall vi sett det senaste året och hur donalds är en spillra av sig själv idag.)

Och sen stå jämte en pigg och vital Kamala, så blir effekten än större.
Men det är udda att dus äger donalds inte bryr sig om debatten och ser till att vara utvilad för den.(Om det ens var den orsaken pga andra problem.)

Jag gör slutsatsen med ditt påstående, att donalds är inte speciellt intresserad av att bli president och med tanke på att hen inte gör de förberedelser som behövs.

Kanske nästa debatt?
Vad du försöker provocera.

https://x.com/jeremykauffman/status/1833965281838006327
Citera
2024-09-12, 20:22
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Kamala vinner.
Dom använder alla medel. Jag kan inte förstå att tex journalister skriker och beter sig som galningar när Trump intervjuas men mot hans motståndare visar man respekt och vördnad och så ska dom kalla sig ett demokratiskt land. Om man vill ha krig misär lockdowns och mindre pengar så röstar man på demokraterna.
Och jag tror att Trump är körd. Tyvärr.

Trump uttalade själv att han gjorde en av sina bästa debatter någonsin.
Ingen har någonsin gjort en debatt så bra.

Och du tycker att han är körd.
Hmmm, talar inte Trump sanning då?
Citera
2024-09-12, 20:25
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Trump uttalade själv att han gjorde en av sina bästa debatter någonsin.
Ingen har någonsin gjort en debatt så bra.

Och du tycker att han är körd.
Hmmm, talar inte Trump sanning då?
Jag hoppas att Trump vinner av dom två. Men jag tror faktiskt han förlorar.
Citera
2024-09-12, 20:29
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Låg han bara på 30? Tyckte det lät helt sjukt och verklighetsfrånvänt det mesta han sa faktiskt. Hade gissat på +50.

33 tror jag de kom fram till. Men jag håller med. Fast de kanske la ihop en del uttalande om de var närbesläktade
Citera
2024-09-12, 20:30
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Jag hoppas att Trump vinner av dom två. Men jag tror faktiskt han förlorar.

Men han säger ju att han vann.

Bästa debatten någonsin.
Varför tror du att han är körd?
Citera
2024-09-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
“This constant lying is not aimed at making the people believe a lie, but at ensuring that no one believes anything anymore.
A people that can no longer distinguish between truth and lies cannot distinguish between right and wrong. And such a people, deprived of the power to think and judge, is, without knowing and willing it, completely subjected to the rule of lies.
With such a people, you can do whatever you want.”
—Hannah Arendt, German historian and philosopher (1906–1975)

Ja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in