Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 10:06
Medlem
BradSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
X har runt 400 miljoner användare, hur många kollar på CNN? 1 miljon?

Har du något att komma med annat än personangrepp? Ha en trevlig dag på dig!

Haha, antal användare på en social plattform är helt plötsligt anledning för trovärdighet, det är helt galet hur jäkla borttappade ni är.
Citera
2024-09-11, 10:07
Medlem
BradSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Älskar erat "vänster flum", när ni ska försöka låta som om ni vet någonting om nåt (ingenting).

Finns inget ut din text jag kan plocka ut och försöka kontrollera för det är som luft bara.

Sluta skriv dynga är ett bra tips

Tycker du ger ett bra och det mest effektiva motargument du kan ge - absolut ingenting. Bra jobbat! Du visar hur de absolut skarpaste högerincels funkar
Citera
2024-09-11, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nästan alla internationella artister och skådespelare stöttar demokrater så jag förstår inte varför det är en chock att Swift gör det också?

Artister och skådisar är generellt pk

Så ja, nu ska vi inte vara sådana, Trump kunde ju inte ens motstå frestelsen att fejka ett endorsment från Swift så helt obetydligt är det nog inte. 😉

Jag vet inte vilket moment som kommer etsa sig fast mest men jag har två bilder från debatten där Harris utklassade Trump:

1. Inledningen när Harris går hela vägen över podiet, in på Trumps revir, och hälsar, man hör henne tydligt säga ”Kamala Harris” medan han mumlar. Här blev det tydligt att hon hade övertaget från början och förmedlade att hon skulle utklassa Trump i debatten vilket hon också gjorde.

2. När Husdjurs-Donald börjar prata om hundar, katter och illegala migranters matvanor. Jag kan lätt se bilden framför mig när de republikanska strategerna tar sig för pannan och med en huvudskakning sjunker ihop ännu djupare ner i fåtöljen. Är det något avgörande moment jag tror kommer visas om tio, tjugo, fyrtio år så är det detta klipp när Trump tappar allt och desperat försöker reda ut situationen men i stället sänker sin kandidatur.

Trump är inte den enda presidentkandidat som drabbats av faktagranskning, Gerald Ford gjorde det också och det gick inte så bra för honom heller i valet. Ett tips till Trump är att sluta ljuga då slipper man korrigeringar.
Citera
2024-09-11, 10:09
Medlem
Obegripligt att USA inte kunnat ta fram bättre presidentkandidater än dessa två. Särskilt märkligt hur republikanerna röstat fram Trump när det borde funnits flera andra mer normala kandidater.
Kamala imponerar inte heller.

Vill USA verkligen ha socialdemokratisk/grönvänsterliberal politik? Men de vill nog inte ha oberäknelig vresig narcisstist med diktatortendenser heller... Så man får stå ut med Kamalas nonsensbabblande "word salad" och nervösa skratt. Bättre än Trumps agerande.
Citera
2024-09-11, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedudeson2024
Om Harris skulle vinna så går usa mot en kommunistisk politik. Hur kan folk stå bakom det? Då menar jag inte att man står bakom Trump per automatik, men förstå. Harris har ett flertal vallöften som rakt av är kommunistiska. Folk är hjärntvättade till att tro att man måste stå bakom någon. "Står man inte bakom Harris står man bakom Trump". Idioter. Stå inte bakom NÅGON!

Kan du konkretisera vad du menar? Menar du att hon är motståndare till äganderätten och skulle försöka expropriera privat egendom till staten?
Citera
2024-09-11, 10:11
Medlem
Overminds avatar
Börjat kolla nu innan jag börjar jobbet. Låter som Kamala Harris skall börja gråta när som helst. Jätteskakig röst.

Hoppas Trump pratar mycket om att Kamala varit med och styrt USA i 4 år nu. Inte Trump.
Citera
2024-09-11, 10:12
Medlem
ziracorns avatar
Who won the debate?

CNN

Kamala 63 %

Trumpen 37 %

Just nu på TV.

Källa: CNN (TV)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TierraDelFuego
Obegripligt att USA inte kunnat ta fram bättre presidentkandidater än dessa två. Särskilt märkligt hur republikanerna röstat fram Trump när det borde funnits flera andra mer normala kandidater.

Vill USA verkligen ha socialdemokratisk/grönvänsterliberal politik? Men de vill nog inte ha oberäknelig vresig narcisstist med diktatortendenser heller... Så man får stå ut med Kamalas nonsensbabblande "word salad" och nervösa skratt. Bättre än Trumps agerande.

En normal republikan som Bush eller liknande hade ju soppat banan med Kamala Harris woke-politik. Tyvärr så är Trump så otroligt klappusel så det finns nog dessvärre inte något annat val när alternativet inte är bättre.

Lider nästan lite med USA men de har bäddat för detta själva.
Citera
Medlem
GastonLeMans avatar
Undra hur herr Trump tänkte när han sa att i någon stat (minns inte vilken) hade förre senatorn förespråkat abortering på redan födda barn.

Vad säger man? Världsklass!
Citera
2024-09-11, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Börjat kolla nu innan jag börjar jobbet. Låter som Kamala Harris skall börja gråta när som helst. Jätteskakig röst.

Hoppas Trump pratar mycket om att Kamala varit med och styrt USA i 4 år nu. Inte Trump.
Han torskade denna. Riktigt slö var han.
Citera
2024-09-11, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TierraDelFuego

Jag har hela tiden förutsatt att påverkningskampanjerna från Kina och Ryssland har syftat till att göra båda sidor till så dåliga alternativ som möjligt. Givetvis är det inte slumpen som har gjort att det ursprungligen var två 80-åriga gubbar som skulle mötas i valet, någonstans har andra alternativ rensats bort.

Jag skulle säga att det är rimligt att anta att både Q-anon-galningarna och alt-right gänget till höger, och woke-galningarna och palestinavännerna till vänster är underblåsta av odemokratiska makter som vill splittra och försvaga väst. Där har de gjort ett bra jobb.

I grund och botten så tror jag att mycket av Trumps stöd bottnar i att man hatar wokevänstern, omvänt så känner många till vänster samma avsky för galningarna i Trumps följe.

Folk har rört sig från mitten ut mot kanterna och gissningsvis har det underblåsts av någon. Utan att säga för mycket tror jag att både Moskva och Beijing har ett finger med i spelet.
Citera
2024-09-11, 10:15
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Usch alltså. Börjar faktiskt bli lite smått orolig att trump faktiskt har en, ack liten, men ändock, chans att förlora?? Tänk om denna varelse som kallar sig camela vinner
Vafan ska vi ta oss till då. Nä, såklart trump vinner.
Maga wwg1wga 2024

Undra varför trimp va så sur bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in