2024-08-10, 17:02
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Mycket drogtrafik vid norska gränsen...var det i Värmland? Eller mer norröver?

Skellefteå...nära tullstationen...
Citera
2024-08-10, 17:05
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Vet du datum?
Citera
2024-08-10, 17:07
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja, det är en möjlighet, men jag tror mer på farfar och hans kontakter i Norge om Essie mot alla odds skulle leva...
Jaaa ... det skulle nog jag också tro....
Undrar vem "damen med gula gummistövlar" är...vet inte varför men.. knepigt
Citera
2024-08-10, 17:10
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Vet du datum?

sent 18/7...
Citera
2024-08-10, 17:11
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Fattar inte? Vad ska det finnas för tullstation i Skellefteå? Det ligger vid kusten.
Citera
2024-08-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Detta gjorde mig så tagen att jag tillslut skapade ett konto i Flashback.
Har grävt i detta sen första dagen och haft kontakt med lokalbor i Enköping som berättat att de inte har hört någon i närheten av där familjen bor att de var ute och letade när Essie försvann. Ingen dörrknackning hos grannarna eller information om att Essie blivit försvunnen. En granne som pratades med har inte sett några sökinsatser i närområdet.
Har också fått veta att de s.k. ID hundarna tillhör en ägare som är en släkting till farfar L.

Men P berättade i en intervju att lokala enköpingsbor var delaktiga och sökinsatser gjordes i Enköping med hjälp av ”Vi i Enköping” fb-gruppen kvällen efter Essies försvinnande. Är det någon annan enköpingbo som är medlem i ”Vi i Enköping” som kan bekräfta att detta stämmer?

För hur kommer det sig att P i ett inlägg skriver att grannen i 42:an erbjuder sig att ta emot Essie och denne som lämnar har full anonymitet och kan lämna henne i deras bakgård men att andra grannar i närheten inte har sett sökinsatsen eller fått information att Essie är försvunnen först genom media?
Varför väljer man just denna granne att informera om denna stöld?

Tack för infon. Värdefull sådan som visar att vi är på rätt spår. Se gärna om du kan få fler Enköpingsbor att skriva här.
Citera
2024-08-10, 17:12
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Vet du datum?

Står 18/7 i skärmdumpen
Citera
2024-08-10, 17:13
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Står 18/7 i skärmdumpen
Missat skärmdumpen. Finns den här I tråden?
Citera
2024-08-10, 17:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jaaa ... det skulle nog jag också tro....
Undrar vem "damen med gula gummistövlar" är...vet inte varför men.. knepigt
men det är nog större chanser att det bara är turister som vet hur strikt det är att ta med hund till Norge och inte uppfyller kraven...
Citera
2024-08-10, 17:15
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Missat skärmdumpen. Finns den här I tråden?
FB essie vad vi vet gruppen i skärmdumpar
Citera
2024-08-10, 17:18
Medlem
Cyperfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Detta gjorde mig så tagen att jag tillslut skapade ett konto i Flashback.
Har grävt i detta sen första dagen och haft kontakt med lokalbor i Enköping som berättat att de inte har hört någon i närheten av där familjen bor att de var ute och letade när Essie försvann. Ingen dörrknackning hos grannarna eller information om att Essie blivit försvunnen. En granne som pratades med har inte sett några sökinsatser i närområdet.
Har också fått veta att de s.k. ID hundarna tillhör en ägare som är en släkting till farfar L.

Men P berättade i en intervju att lokala enköpingsbor var delaktiga och sökinsatser gjordes i Enköping med hjälp av ”Vi i Enköping” fb-gruppen kvällen efter Essies försvinnande. Är det någon annan enköpingbo som är medlem i ”Vi i Enköping” som kan bekräfta att detta stämmer?

För hur kommer det sig att P i ett inlägg skriver att grannen i 42:an erbjuder sig att ta emot Essie och denne som lämnar har full anonymitet och kan lämna henne i deras bakgård men att andra grannar i närheten inte har sett sökinsatsen eller fått information att Essie är försvunnen först genom media?
Varför väljer man just denna granne att informera om denna stöld?

Jag har inte sett något överhuvudtaget i den gruppen på fejjan. Jag kan naturligtvis ha missat något inlägg. Men söker man på essie där så får man noll träffar
Citera
2024-08-10, 17:21
Medlem
Cyperfrogs avatar
Citat:
Hon skriver skellefte tullen i inlägget

Skellefteå ligger vid kusten i Västerbotten så långt från norska gränsen det går.
Finns det ens en tullstation där ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in