2024-08-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
125.000 max om det skulle gå så. Agria har gräns 125.000.
Vilket bolag de har vet jag inte,de är ofta/Agria är det vanligaste
Är det 125,000Kr maxtaket i livförsäkring som Agria har? Såg att dom har 50% rabatt när det är assistanshund på försäkringspremien
Citera
2024-08-10, 22:50
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Försäkringsbolaget kan se alla våldsutbrott som A haft på assistenterna eftersom det ligger anmälningar.
Jag tror att P förskönade dotterns problematik och höll tyst om hur illa det kan bli.
Det är på heder och samvete som man tecknar en försäkring.
Försäkringsbolag gräver gärna innan dom betalar ut en krona.
Det finns så mycket frågetecken kring den här historien.

ja försäkringsbolaget utreder nog, men jag hoppas att kommunen och försäkringskassan och alla andra instanser också undersöker vad de kan...
Citera
2024-08-10, 22:53
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
125.000 max om det skulle gå så. Agria har gräns 125.000.
Vilket bolag de har vet jag inte,de är ofta/Agria är det vanligaste

Citat:
Är det 125,000Kr maxtaket i livförsäkring som Agria har? Såg att dom har 50% rabatt när det är assistanshund på försäkringspremien
en annan användare skrev 150 000,- var max för agria...
Citera
2024-08-10, 22:54
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Tråden har drygt 1 246 000 visningar.

Det tror jag är tillräckligt för att pressen på berörda myndigheter och övriga aktörer ska ge resultat. Och att vi gjort något nyttigt för djuren, vårdbehövande, personal.

Med dessa ord och den förhoppningen tar jag kväll.
Citera
2024-08-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Hm, intressant tanke ändå. Men tror du/ni inte att P skulle kunna strida emot varenda bevis snarare än ge upp? Känns mer som hans personlighet utifrån vad som framkommit.

Det har ju framkommit trakasserier från P till assistenterna där han har kommenterat deras bröst, vikt m.m. Om någon av assistenterna har gett JS någon sådan typ av bevis som skulle verkligen få honom att stå illa till, skulle P strida mot det eller hellre backa som han gör nu med allt som uppdagats kring A?
Citera
2024-08-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Givetvis inte. Men räknar man så är det ju en fråga på hur många h som läggs ner på grundutbildningen?
Jag vet vad det blir över men medjämförelse med en häst så är det enorma summor. På en häst lägger du ner massor med tid från föl o framåt o de kostar ju mkt var månad.
Fas 1, 50 timmar
Citera
2024-08-10, 23:00
Medlem
Citat:
Jo men HH har också uppfödning,så därav kan hon säga att hon är uppfödare och instruktör/ tränare.
Ja inte uppfödare till denna hund dock

Precis, HH är också uppfödare och driver labrador kennel. Men HH har inte fött upp Essie, utan det gjorde Ledsagarens kennel i Nynäshamn som också utbildar assistanshundar. Ledsagaren har i sin tur sålt Essie till HH.
Citera
2024-08-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja det kan vara så också.
Lite olika belopp har nämnts/bolag
Citera
2024-08-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jag håller alla tummarna på att det inte kommer att bli en krona till familjen Ö, och sen hoppas jag att dom får ordentliga frågesättningar från div myndigheter, hur det står till med allt där hemma i villan.
Det är så många som är berörda. Djur, assistenter mf.
Fattar inte vad det är för tafatta vänner familjen haft. Att ingen slagit larm om hur tokigt det är.
Eller kan det vara så enkelt att vänner/kollegor och grannar är rädd för P och vad han är kapabel till?
Citera
2024-08-10, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Precis, HH är också uppfödare och driver labrador kennel. Men HH har inte fött upp Essie, utan det gjorde Ledsagarens kennel i Nynäshamn som också utbildar assistanshundar. Ledsagaren har i sin tur sålt Essie till HH.
Ja det vet jag att de inte fött upp Essie
Hon nämnde att hon är uppfödare och tränare/ instruktör vilket är korrekt.
Hon nämnde inte specifikt att hon är uppfödare åt Essie.
Sen om det tolkas att hon menar att hon är uppfödare för Essie så är det feltolkat
Citera
2024-08-10, 23:13
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jag håller alla tummarna på att det inte kommer att bli en krona till familjen Ö, och sen hoppas jag att dom får ordentliga frågesättningar från div myndigheter, hur det står till med allt där hemma i villan.
Det är så många som är berörda. Djur, assistenter mf.
Fattar inte vad det är för tafatta vänner familjen haft. Att ingen slagit larm om hur tokigt det är.
Eller kan det vara så enkelt att vänner/kollegor och grannar är rädd för P och vad han är kapabel till?
Jag tvivlar starkt på att försäkringen kommer att betala ut något, men det vore bra om alla andra instanser hade tittat på allt i detta fall och helst gett A ett bättre erbjudande i det nya hemmet utan att PÖ hängt der och förstört något mer för henne...
Citera
2024-08-10, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Det har ju framkommit trakasserier från P till assistenterna där han har kommenterat deras bröst, vikt m.m. Om någon av assistenterna har gett JS någon sådan typ av bevis som skulle verkligen få honom att stå illa till, skulle P strida mot det eller hellre backa som han gör nu med allt som uppdagats kring A?

När framkom det och vilket material finns som styrker det? Framkom det, efter Essies"försvinnande" så lär det slukas med som "smutskastning av "stackars" A´s pappa. Sen har jag t.om. själv svårt att tro på det... Även om jag inte tror något gott om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in