2024-08-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ja, jag tycker det hör hit. Det skulle förklara varför han startar eget företag han får godhjärtade människor att swisha pengar till.

Och varför han försöker sig på försäkringsbedrägeri, folkbokförings brott, ser ut att ha nekat alla former av boende till A utom att kommunen ska hyra huset..Finns mycket mer...

Rent allmänt verkar han inte frisk och tillvaron brakar ihop för honom.

De får säkert ganska mkt i bidrag oxå. Kanske ännu mer om de kan få till fler assistenttimmar.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Kände snaran drogs åt, rädda sitt eget skinn.
Blir svårt för företaget om det kommer fram att hon inte gjorde ngt när hon fått reda på misshandeln av Essie. Bättre att föregå än att förgås.

Ja så kan det vara förstås.
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Är inte så hiskeligt stora pengar att tjäna.
Tex psykisk hälsahund färdigutbildad 239.000.
Inköp av hund 15.000-18.000 mellan tumme och pekfinger
Veterinär
Kastrering
Röntgen
L test
Bph
30-40 timmar träning
Fas 2 träning specifikt
Certifiering
Foder/övrigt
Försäkring.
Omkostnader utbildare odyl

Men det är väl hennes levebröd? Hennes livsverk?

Och att företaget går dåligt har hon klagat på i EP. Nu kanske hon hittat sitt sätt att få det att gå ihop.
Citera
2024-08-10, 22:09
Medlem
Citat:
Vi vet inte om de är på hemlig ort. De kan ha åkt iväg men vart och när och om assistent var med eller ej vet vi inte.

Det har skrivits i pappans grupp att de är på ett nytt boende med katten Snövit och att det ska flytta in en ny hund också.

De annonserar efter assistent men om föräldrarna är ensamma med ansvaret för att alla har sagts upp eller sagt upp sig vet vi inte heller.

Och diagnoserna har ju varierat beroende på vad föräldrarna vill uppnå.

Att A är våldsam med alla är väl rimligt, när det inte blir som hon vill. Nekad godis så bits hon... Men vi har en liten fundering att A varit utsatt för våld själv eftersom det hon säger och gör är så far out.
Har dom redan skaffat en ny hund? Det måste vi sätta stopp för.
Citera
2024-08-10, 22:10
Medlem
Citat:
Vi vet inte om de är på hemlig ort. De kan ha åkt iväg men vart och när och om assistent var med eller ej vet vi inte.

Det har skrivits i pappans grupp att de är på ett nytt boende med katten Snövit och att det ska flytta in en ny hund också.

De annonserar efter assistent men om föräldrarna är ensamma med ansvaret för att alla har sagts upp eller sagt upp sig vet vi inte heller.

Och diagnoserna har ju varierat beroende på vad föräldrarna vill uppnå.

Att A är våldsam med alla är väl rimligt, när det inte blir som hon vill. Nekad godis så bits hon... Men vi har en liten fundering att A varit utsatt för våld själv eftersom det hon säger och gör är så far out.

Flytta in en ny hund? Så trots att de efterlyser Essie nu igen så vet de redan att hon inte hittas o planerar en ny hund. Då ska det fan anmälas!
Citera
2024-08-10, 22:13
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Om det självupplevt så undrar man vilket våld som finns runt omkring henne. Jag vet att människor med psykiska besvär samt begåvningshandikapp kan bli aggressiva, men detta är något jag aldrig stött på

Det är därför jag tänkt att hon borde utredas, få vård. Men föräldrarna är emot det och en romanförfattare har beskrivit i detaljerade kapitel att det är helt onödigt.
Citera
2024-08-10, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
En färdigutbildad psykisk hälsa hund 239.000.
Är ju kostnader i framtagningen av dessa hundar.
Köp av valp 15.000-18.000 mellan tumme och pekfinger.
Försäkringar
Veterinärer hälsotester/kontroller
Kastrering
Tester/ utvärderingar certifiering
Foder övriga utgifter
30-40 timmar fas 2 träning
Och lite annat

Kostar långt mkt mer än en utbildad 3-årig häst. O där läggs det ner mycket pengar innan de blir 3.
Citera
2024-08-10, 22:16
Medlem
Citat:
Det är därför jag tänkt att hon borde utredas, få vård. Men föräldrarna är emot det och en romanförfattare har beskrivit i detaljerade kapitel att det är helt onödigt.

Orosanmälan är inte fel.
Återstår o sen om det där ombudet får prövningstillstånd i KR.
Citera
2024-08-10, 22:16
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
ja, och det är därför jag tror att det finns ett samband mellan bristen på utredning och vad som hände med Essie...
Citera
2024-08-10, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Ja men inte ens P nämnde något om någon adress. Enligt honom slutade spåren utanför hans gräsmatta. Så var kommer ryktet ifrån?

Hittade sms et oxå från mamman till arbetsgruppen .
Amanda kan i princip slå ihjäl essie utan att hon säger ifrån så det gäller att vi är steget före etc etc om A är hårdhänt mot Essie.

Amanda kommer inte vara hårdhänt mot essie om hon mår bra. 😬😪😭
Fy satan..
Det är svårt att vara steget före när någon är impulsiv. Titta bara på vad A gjorde mot assistenterna på LSS- boendet. Stackars hund
Citera
2024-08-10, 22:19
Medlem
Citat:
Men det är väl hennes levebröd? Hennes livsverk?

Och att företaget går dåligt har hon klagat på i EP. Nu kanske hon hittat sitt sätt att få det att gå ihop.
Utbildare 40.000 50 timmar
Övriga omkostnader första året 45.000 schablon
Ja det är hennes deras företag.
En hel del här i tråden pratar om att de tjänar så hiskligt,summan 300.000 nämns ofta var den nu kommer ifrån
Det är 239.000 ,men det är inte pang ned i fickan.räkna bort kostnaderna så är det inte så mycket.
Sen har de ju många andra utbildningar/kurser odyl som inkomstkälla.
Just Assistanshund är nog inte så stor del,vet inte gissar bara
Citera
2024-08-10, 22:19
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Har dom redan skaffat en ny hund? Det måste vi sätta stopp för.

Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Flytta in en ny hund? Så trots att de efterlyser Essie nu igen så vet de redan att hon inte hittas o planerar en ny hund. Då ska det fan anmälas!

Det har tydligt stått i ett huvud inlägg av farfar i deras fejjangrupp. Skaffat tror jag inte men att de skulle och att Snövit skulle flytta med.

Hur det är med radering och redigering vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in