2024-08-10, 21:38
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Kan någon sammanfatta vad A har för diagnoser/problematik som är bekräftade, kanske i en lista?

Undrar hur utagerande A är mot sina föräldrar, speciell nu när A och mamman är ensamma på hemlig ort? Om A blir så aggressiv som det har framgått i olika dokument då är ju mamman i livsfara eller hur hanterar hon A helt ensam?

Vi vet inte om de är på hemlig ort. De kan ha åkt iväg men vart och när och om assistent var med eller ej vet vi inte.

Det har skrivits i pappans grupp att de är på ett nytt boende med katten Snövit och att det ska flytta in en ny hund också.

De annonserar efter assistent men om föräldrarna är ensamma med ansvaret för att alla har sagts upp eller sagt upp sig vet vi inte heller.

Och diagnoserna har ju varierat beroende på vad föräldrarna vill uppnå.

Att A är våldsam med alla är väl rimligt, när det inte blir som hon vill. Nekad godis så bits hon... Men vi har en liten fundering att A varit utsatt för våld själv eftersom det hon säger och gör är så far out.
Citera
2024-08-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ja just, det stämmer. Tack för påminnelsen. Det borde räknas som fysiskt men Essie är en psykisk hälsa hund.
Om det räknas som fysisk funktionsnedsättning,så då har pappan fått skriva på.
Om brukaren är under 18 år,och/eller har en fysisk funktionsnedsättning så är det lite andra villkor
Citera
2024-08-10, 21:49
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Om det räknas som fysisk funktionsnedsättning,så då har pappan fått skriva på.
Om brukaren är under 18 år,och/eller har en fysisk funktionsnedsättning så är det lite andra villkor

Ok. Så du menar att ska finnas ett kryphål här. Inget sånt har framkommit i alla fall och det är uppenbart att A har i första hand psykisk och intellektuell funktionsnedsättning. Att dra fram ep tror jag vi helt kan lägga åt sidan.
Citera
2024-08-10, 21:53
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Vi vet inte om de är på hemlig ort. De kan ha åkt iväg men vart och när och om assistent var med eller ej vet vi inte.

Det har skrivits i pappans grupp att de är på ett nytt boende med katten Snövit och att det ska flytta in en ny hund också.

De annonserar efter assistent men om föräldrarna är ensamma med ansvaret för att alla har sagts upp eller sagt upp sig vet vi inte heller.

Och diagnoserna har ju varierat beroende på vad föräldrarna vill uppnå.

Att A är våldsam med alla är väl rimligt, när det inte blir som hon vill. Nekad godis så bits hon... Men vi har en liten fundering att A varit utsatt för våld själv eftersom det hon säger och gör är så far out.
Jag är så fundersam. Hon är analfabet enligt någon. Att hon pratar vet vi ju nu. Men var har hon fått sin mördarlust ifrån. Hon använder tillhyggen och skriker att hon ska döda. Hon bits och beter sig rabiat. Vad tittar hon på för film och tv i övrigt? Var kommer influenserna ifrån? Med facit så ligget det nära till hands att tänka att Essie inte gjorde som hon ville och då fick den stackars hunden smaka på det hon utsatt personal på boendet för. Hemska tanke
Citera
2024-08-10, 21:54
Medlem
Citat:
Trendigt med assistanshund och för den delen vårddjur av alla kategorier. Höns, mekaniska katter mm. Finns pengar att tjäna och då kommer både seriösa och oseriösa aktörer in.

Tråden har gjort nytta om missförhållanden granskas.
Är inte så hiskeligt stora pengar att tjäna.
Tex psykisk hälsahund färdigutbildad 239.000.
Inköp av hund 15.000-18.000 mellan tumme och pekfinger
Veterinär
Kastrering
Röntgen
L test
Bph
50 timmar träning 40.000
Fas 2 träning specifikt
Certifiering
Foder/övrigt schablon 45.000
Försäkring.
Omkostnader utbildare odyl
Senast redigerad av Knucklehead660 2024-08-10 kl. 22:13.
Citera
2024-08-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ok. Så du menar att ska finnas ett kryphål här. Inget sånt har framkommit i alla fall och det är uppenbart att A har i första hand psykisk och intellektuell funktionsnedsättning. Att dra fram ep tror jag vi helt kan lägga åt sidan.
Kryphål/undantag eller vad man nu väljer att kalla det för.
Vi vet väl egentligen inte vad som faktiskt sagts mellan P och HH personal
Den infon har Saga publicerat tidigare
Citera
2024-08-10, 22:01
Medlem
Citat:
Trendigt med assistanshund och för den delen vårddjur av alla kategorier. Höns, mekaniska katter mm. Finns pengar att tjäna och då kommer både seriösa och oseriösa aktörer in.

Tråden har gjort nytta om missförhållanden granskas.

Ja. HH har ju tidigare haft Coronahundar. Kan man tjäna pengar på allt så kan man...
Citera
2024-08-10, 22:02
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Jag är så fundersam. Hon är analfabet enligt någon. Att hon pratar vet vi ju nu. Men var har hon fått sin mördarlust ifrån. Hon använder tillhyggen och skriker att hon ska döda. Hon bits och beter sig rabiat. Vad tittar hon på för film och tv i övrigt? Var kommer influenserna ifrån? Med facit så ligget det nära till hands att tänka att Essie inte gjorde som hon ville och då fick den stackars hunden smaka på det hon utsatt personal på boendet för. Hemska tanke

Film och tv... Ja kanske men jag tror hellre det handlar om sånt som hon upplevt i verkligheten.

Hon blir fullständigt bindgalen. I vart fall ett dokumenterat fall av inläggning på akutpsyk har vi men det är så mycket annat i dokumenten som visar på ett enormt våld.

Hon måste ju få ordentlig vård och ensam med assistenter som är oerfarna kommer ju inte funka. I den där så kallade bunkern.
Att hon gett sig på Essie tycker jag vi fått bekräftat, och vi har även funderat hur med allt som framkommit. Det är så jävla otäckt att jag inte vill gräva mer i det.
Citera
2024-08-10, 22:05
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Sorry om jag har varit otydlig, menade att HH skulle ha tagit hunden och i sin tur lämnat över till kenneln i Nynäshamn som har fött upp Essie. Sen om de har lämnat henne vidare vet jag inte.

Lägg ner trolleriet. För ngt annat kan inte dina inlägg vara.

Skulle tiken blivit omhändertagen av uppfödare eller liknade så hade det givetvis varit officiellt nu och även varför hon isf omhändertagits. Pappa psykopat skulle inte heller fortsätta att låtsas leta efter henne.
Citera
2024-08-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Men varför göra en anmälan om hon tänkt använda bevisen mot P för att ta hunden?

Kände snaran drogs åt, rädda sitt eget skinn.
Blir svårt för företaget om det kommer fram att hon inte gjorde ngt när hon fått reda på misshandeln av Essie. Bättre att föregå än att förgås.
Citera
2024-08-10, 22:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma

Jag har gissat på en PTSD-diagnos utöver några av de andra och man kan se hur PÖ beter sig med lögn, narsisisme och mytomani, inte omöjligt att han också är en sån som skriker på sin favoritdotter om det blir för mycket för honom och ingen utanför familjen är där, åh hon har bara Essie och assistenterna och tar när det kokar för henne och då är det inte omöjligt att Essie dog i ett sånt anfall...
Citera
2024-08-10, 22:07
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Film och tv... Ja kanske men jag tror hellre det handlar om sånt som hon upplevt i verkligheten.

Hon blir fullständigt bindgalen. I vart fall ett dokumenterat fall av inläggning på akutpsyk har vi men det är så mycket annat i dokumenten som visar på ett enormt våld.

Hon måste ju få ordentlig vård och ensam med assistenter som är oerfarna kommer ju inte funka. I den där så kallade bunkern.
Att hon gett sig på Essie tycker jag vi fått bekräftat, och vi har även funderat hur med allt som framkommit. Det är så jävla otäckt att jag inte vill gräva mer i det.
Om det självupplevt så undrar man vilket våld som finns runt omkring henne. Jag vet att människor med psykiska besvär samt begåvningshandikapp kan bli aggressiva, men detta är något jag aldrig stött på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in