2024-08-09, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
En fråga till hundkunniga:

Om Essie hade blivit biten eller fått andra större sårskador, så det blivit ärr, skulle det synas? Om pälsen täcker eller ej.

Det kan vara orsaken till att hon måste bort.
Hon är väl släthårig/korthårig? så det bör ju synas . och hängande öron gissar jag?
Citera
2024-08-09, 01:28
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Så då har det hänt 2 allvarliga tillbud på Coop.
För att alla är dumma och inte bemöter på rätt sätt och att det finns för dålig kunskap om lågaffektivt bemötande i världen. Åh vad orättvist! Stackars A, om hon inte får godis måste hon åtminstone få avreagera sig våldsamt på sin omgivning! Det är ju hennes rättighet. Och dumma kommunen också förresten! Som tillåter dumma Coop att finnas så A blir arg. Och försäkringskassan som inte ger A fler assistenter! Dumma alla! Och stackars A. Och P är kungen i djungeln. Sen var sagan slut.
Citera
2024-08-09, 01:30
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Det finns ju Metadata i foton som speciella företag kan få fram info ifrån. Nu är ju detta film ,men jag gissar det går få fram ändock . det har ju både polis och försäkringsbolagens utredare kännedom om hur man kan få fram information om. Inskickade är en guldgruva för utredare.

Nu har ju polisen och försäkringsbolagets utredare helt säkert fått råmaterialet från kamerorna, så där är helt säkert inga sådana problem.

Bilder som klippts ut med snipping tool etc tappar all metadata, men det vet du säkert redan.

Men jag upptäckte ju just att saken är mer eller mindre uppklarad, i alla fall när det kommer till vad som hände. Essie stals av en f.d. assistent och ett kriminellt gäng som hon hade kopplingar till.

Pappan misstänkte assistenten och spårningen med ID-Hund bekräftade att Essie varit vid hennes bostad. Inte konstigt alls att de slutade leta, de vet vad som hänt. Tragiskt bara att polisen inte gjort sitt jobb.
Citera
2024-08-09, 01:31
Medlem
Citat:
Bygglovsprocessen samt anbud från byggfirmor tar tid. De görs inte på en dag o offentliga upphandlingar ska göras för att inte bryta mot lagen. Sånt tar tid o jag undrar om det inte är dessa saker som gjort att nybyggnationen är försenad. O även så är inte PÖ nöjd utan klagar...

Jag skriver kortare.
Min fråga är:
Vet någon om A blivit polisanmäld när hon hotat/skadat personal/assistenter?
Citera
2024-08-09, 01:32
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Jag kastar in min fråga här även om just du kanske inte kan svara på den.

När A har haft sina utbrott och hotat och även skadat personal/ sina assistenter så har det ju blivit några anmälningar till arbetsmiljöverket men min fråga är om det även blir ett polisärende?

Ja om personal polisanmäler. Vi har haft ett sådant fall på ett boende för ett par år sedan där brukaren nu är dömd för misshandel.
Citera
2024-08-09, 01:33
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ja, gör du en palpering av hunden brukar man känna ärr. Det kan även bli vita hårstrån i pälsen.

Ok, ja det förstår man ju. Det gäller ju att man känner igenom hela hunden. Jääävla otäckt att tänka sig.

Jag är inne på, är pälsen är tillräckligt lång för att täcka ärr? Om det syns och det är därför hon inte rastades? Och den där eviga cykelvagnen, var den till för att man skulle åka med henne till något folktomt område?
Citera
2024-08-09, 01:35
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nu har ju polisen och försäkringsbolagets utredare helt säkert fått råmaterialet från kamerorna, så där är helt säkert inga sådana problem.

Bilder som klippts ut med snipping tool etc tappar all metadata, men det vet du säkert redan.

Men jag upptäckte ju just att saken är mer eller mindre uppklarad, i alla fall när det kommer till vad som hände. Essie stals av en f.d. assistent och ett kriminellt gäng som hon hade kopplingar till.

Pappan misstänkte assistenten och spårningen med ID-Hund bekräftade att Essie varit vid hennes bostad. Inte konstigt alls att de slutade leta, de vet vad som hänt. Tragiskt bara att polisen inte gjort sitt jobb.

men varför ringde inte PÖ polisen om detta då? nej, för det är skitsnack som allt annat du och PÖ hittar på, mytomana idioter båda två
Essie är död och PÖ är skyldig och det är det enda som är säkert...
Citera
2024-08-09, 01:35
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja, och enligt PÖ var detta utanför huset till en före detta assistent som var med en medlem i ett gäng som var mycket farligare än mc-gängen, massor av roliga historier från mytomaner....

Ja i denna tråd står det att det handlar om en ukrainska med 14 årig son som bor på den adressen där hunden markerat.
Citera
2024-08-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Ja om personal polisanmäler. Vi har haft ett sådant fall på ett boende för ett par år sedan där brukaren nu är dömd för misshandel.

Tack!
Det är alltså personalen som måste anmäla till polisen.
Jag tänker eftersom det finns anmälningar till arbetsmiljöverket om allvarliga tillbud, anmäler inte dom till polisen/åklagare?

För även om det inte blir fängelse för någon med svåra funktionshinder så är dom ju fortfarande straffbara med tex sluten psykiatrisk vård.
Citera
2024-08-09, 01:38
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja i denna tråd står det att det handlar om en ukrainska med 14 årig son som bor på den adressen där hunden markerat.
ja, dessa två berättelser är inte helt olika, det som är olika kommer förmodligen av att de berättas vid olika tidpunkter
Citera
2024-08-09, 01:40
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Det enda heta tipset jag minns var väl någon stackare som bodde i en skåpbil? Att polisen åkte dit. Men det är enda utryckning jag sett.
Citera
2024-08-09, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
En fråga till hundkunniga:

Om Essie hade blivit biten eller fått andra större sårskador, så det blivit ärr, skulle det synas? Om pälsen täcker eller ej.

Det kan vara orsaken till att hon måste bort.
Vid en noggrann palpering, med hjälp av fingrarna känna igenom hunden, är det troligt att man skulle upptäcka den typen av skador. Dessutom är det möjligt att hålla undan pälsen och se huden bit för bit. Så absolut är det möjligt att upptäcka ärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in