Citat:
Ursprungligen postat av
no1besserwisser
"Hunden har inga känslor, den är som en rullstol"
Står i dokumentet från LS, skärmdumpen finns på FB och även på "hans" LinkedIn.
Skärmdump där några kommenterade i ett offentlig inlägg om att Essie var borta:
https://ibb.co/JyNZtvW
Om man söker på PÖ på LinkedIn kan man välja att bara visa inlägg som har en koppling till P.
Sen får vi se om han läser här och hur snabbt han tar bort kommentarerna.
Han måste ju vara totalt utflipp i skallen som lägger upp detta. Har det helt slagit runt?
Min fejkprofil blev inte godkänd, kan inte läsa. Men det är väl som du säger, snart borta,.
Citat:
Ursprungligen postat av
Medvetenommycketxx
Dom assistenterna borde ha en grundlön på 300 kr i te timmen plus risktillägg i särskilt svåra situationer med ALLA dessa oberäkneliga och plötsliga arbetsuppgifter som kan uppstå på sekunden.
Finns gränser vad man kan kräva, synd att ingen eller alla inte satte stopp för detta tidigare.
Gå till fackets skyddsombud, begär att det görs granskning av arbetsplatsen, behövs kanske ett skyddstopp i nuvarande boende. Eran arbetsplats
Ring och anmäl hos AMV
Ring IVO och anmäl ( ej anonymt rekommenderar jag )
Bombadera assistansbolaget med avvikelserapporter med allt från utsattheten för hot och våld, kränkningar från anhöriga ( om det förekommit ) ös på med avvikelse som är berättigade att skriva, spelar ingen roll om händelsen var pytteliten eller en tornado.
Kontakta VD på assistentbolaget.
Men snälla ni assistenter va inte tysta, stå upp för er själva och ta ingen skit, håll huvudet högt i alla lägen!
Än en gång ta kontakt med IVO, jag har själv samarbetat med IVO om att dra tillbaka tillstånd för att få bedriva verksamhet under LSS-lagen.
Stå på er ni är guld värda, ni härliga Personliga assistenter i vårat Sverige!
Man får lust att utropa Amen! här men nu är det ju flashback så.
Vi har skyddsnät kvar i det här landet. Dra nytta av dem nu och stå enade så kommer ni få er rätt.
Tycker också det är bra det kommer fram svenskar fuskar. En till synes framgångsrik familj som bär sig åt så här. Skamligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Saga23
Nej det är inte normalt med så mkt maskade uppgifter för att få rätt i kammarrätten och få prövningstillstånd men dete väl familjens desperata behov av att få mer assistans till henne , allt som är maskat från IVO får jag ut omaskade ifrån IvO själva nu är det kammarrätten som maskat
Här står det vad som lämnats ut och inte och varför
https://delafil.se/fcd79c30719c3d8e/Tjänstemannabesked_3168-24.pdf
Ok. Inte nånting om Essie eller djur öht fast det är en gedigen lunta. Tror inte det finns i maskade dokumenten heller.
Tack för allt grävande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Malaquena
Det här blev jättebra, tack👍
Har läst att han har tre bolagsengagemang men har bara hittat ett, det du la upp. Tror det är gamla uppgifter att det ska vara tre.