2024-08-07, 23:39
Medlem
Ok, gör om inlägget med delade filer.

Först, C's inkomst senaste tre åren:

https://delafil.se/ff727ff5269f109a/Screenshot_20240807_185413_Drive.jpg#google_vignet te

Familjen Ö's taxerade inkomster år 2021, 2022 samt 2023:

https://delafil.se/822f72bb9b7b29f1/Screenshot_20240807_185519_Drive.jpg
https://delafil.se/e6dbf0dc3482767a/Screenshot_20240807_185541_Drive.jpg
https://delafil.se/07d0e4101dd13915/Screenshot_20240807_185600_Drive.jpg

Info tagen från Krafman om familjens registrerade företag:

https://delafil.se/d393deaaa98dc399/Screenshot_20240807_233509_Chrome.jpg

Tror man kan följa länken till aktiv sida på den sista? Fick inte till det särskilt bra men längre ner står att C inte har några andra bolagsengagemang, som diskuterats tidigare.
Citera
2024-08-07, 23:40
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Aha. Ja det förstår man ju att de vill ha,vi ska inte veta. Släpps sekretessen när ärendet är avslutat?

Det var ju extremt många dokument. Brukar det vara så här?

Ja, så här brukar det se ut i dylika fall. Och det här fallet och den här tråden är ett utmärkt exempel på varför det är så. Det är snarare anmärkningsvärt att de dokument som kommit fram tidigare i fallet inte varit maskade.
Citera
2024-08-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colomar
Jag undrar lite om hunden Molly som fanns hos familjen Ö men som omplacerades hos en bekant innan Essie kom in i bilden.

Varför skaffade de Molly (genuint hundintresse? ) och hur länge hade de henne?
Har för mig att Molly var född 2018 men är inte hundra, alla uppgifter är ju spärrade nu.

Det fanns en film där Molly och en katt umgicks på ett helt normalt sätt också.
Citera
2024-08-07, 23:46
Medlem
FruKrokodils avatar
Jag har skuggföljt denna tråd sen start, orkar verkligen inte läsa allt numera då det bara går på repeat, vem fan bryr sig om pengar och vart farfar jobbat.
Det enda intressanta är numera om hundstackarn kommit tillrätta?
Eller rättare sagt liket då det ses som självklart att någon i familjen tagit död på stackarn och sen gömt undan liket. Men vart?
Citera
2024-08-07, 23:49
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Frågan är vilket problem som Essie skulle lösa?

Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017
Här är det nog en kombination av försäkringsbedrägerie och slippa ta ansvar för anmälan till länsstyrelsen. Det är ju helt uppenbart.

Nja snarare problemet med A's utåtagerande. P ansåg ju att A's utbrott minskade betydligt med Essie och utan Essie har det väl troligen eskalerat igen.
För honom är Essie ett verktyg likaväl som lågaffektivt bemötande och inget annat. Att Essie är en levande varelse med känslor är sekundärt. För honom är A's mående det som är det primära.

Rätt eller fel är frågan men A verkar ändå vara hans allt. Jag har inga barn så för mig är mina djur mitt allt och viktigare än dom flesta människor jag inte har någon relation till.

Kom osökt in på det där som cirkulerade för 10-20 år sedan om rädda din hund eller ett barn ur lågorna och du får bara välja en. 🙈
Citera
2024-08-07, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Dom assistenterna borde ha en grundlön på 300 kr i timmen plus risktillägg i särskilt svåra situationer med ALLA dessa oberäkneliga och plötsliga arbetsuppgifter som kan uppstå på sekunden.

Finns gränser vad man kan kräva, synd att ingen eller alla inte satte stopp för detta tidigare.

Gå till fackets skyddsombud, begär att det görs granskning av arbetsplatsen, behövs kanske ett skyddstopp i nuvarande boende. Eran arbetsplats

Ring och anmäl hos AMV

Ring IVO och anmäl ( ej anonymt rekommenderar jag )

Bombadera assistansbolaget med avvikelserapporter med allt från utsattheten för hot och våld, kränkningar från anhöriga ( om det förekommit ) ös på med avvikelse som är berättigade att skriva, spelar ingen roll om händelsen var pytteliten eller en tornado.

Kontakta VD på assistentbolaget.

Men snälla ni assistenter va inte tysta, stå upp för er själva och ta ingen skit, håll huvudet högt i alla lägen!

Än en gång ta kontakt med IVO, jag har själv samarbetat med IVO om att dra tillbaka tillstånd för att få bedriva verksamhet under LSS-lagen.

Stå på er ni är guld värda, ni härliga Personliga assistenter i vårat Sverige!

Ja dom flesta assistenterna eller boendestödjare är helt fantastiska!!
Och våga stå upp för dig själv och dina kollegor är alltid rätt.
Det finns ju en orsak till att det blev skyddsstopp på boendet och där var dom fler än en assistent + mamman antar jag... Och dom klarade inte av att hantera A med hennes utbrott.
Så att kräva det av unga tjejer är vansinne.

SÅ tjejer, stå på er och låt ingen annan göra det åt er
Citera
2024-08-08, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Har för mig att Molly var född 2018 men är inte hundra, alla uppgifter är ju spärrade nu.

Det fanns en film där Molly och en katt umgicks på ett helt normalt sätt också.
Då borde familjen ändå gilla djur tycker man? Men Essie såg man alltså på ett helt annat sätt? Jag förstår inte. Älskar man djur så lider man när ett djur far illa. Eller om man misstänker att ett djur far illa.
Citera
2024-08-08, 00:03
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, så här brukar det se ut i dylika fall. Och det här fallet och den här tråden är ett utmärkt exempel på varför det är så. Det är snarare anmärkningsvärt att de dokument som kommit fram tidigare i fallet inte varit maskade.
Väldigt bra att dom inte är maskade.
Det finns skärmdumpar på dom.
Tjongtjing.
Citera
2024-08-08, 00:10
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
"Hunden har inga känslor, den är som en rullstol"
Står i dokumentet från LS, skärmdumpen finns på FB och även på "hans" LinkedIn.
Skärmdump där några kommenterade i ett offentlig inlägg om att Essie var borta:
https://ibb.co/JyNZtvW

Om man söker på PÖ på LinkedIn kan man välja att bara visa inlägg som har en koppling till P.
Sen får vi se om han läser här och hur snabbt han tar bort kommentarerna.

Han måste ju vara totalt utflipp i skallen som lägger upp detta. Har det helt slagit runt?

Min fejkprofil blev inte godkänd, kan inte läsa. Men det är väl som du säger, snart borta,.

Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Dom assistenterna borde ha en grundlön på 300 kr i te timmen plus risktillägg i särskilt svåra situationer med ALLA dessa oberäkneliga och plötsliga arbetsuppgifter som kan uppstå på sekunden.

Finns gränser vad man kan kräva, synd att ingen eller alla inte satte stopp för detta tidigare.

Gå till fackets skyddsombud, begär att det görs granskning av arbetsplatsen, behövs kanske ett skyddstopp i nuvarande boende. Eran arbetsplats

Ring och anmäl hos AMV

Ring IVO och anmäl ( ej anonymt rekommenderar jag )

Bombadera assistansbolaget med avvikelserapporter med allt från utsattheten för hot och våld, kränkningar från anhöriga ( om det förekommit ) ös på med avvikelse som är berättigade att skriva, spelar ingen roll om händelsen var pytteliten eller en tornado.

Kontakta VD på assistentbolaget.

Men snälla ni assistenter va inte tysta, stå upp för er själva och ta ingen skit, håll huvudet högt i alla lägen!

Än en gång ta kontakt med IVO, jag har själv samarbetat med IVO om att dra tillbaka tillstånd för att få bedriva verksamhet under LSS-lagen.

Stå på er ni är guld värda, ni härliga Personliga assistenter i vårat Sverige!

Man får lust att utropa Amen! här men nu är det ju flashback så.

Vi har skyddsnät kvar i det här landet. Dra nytta av dem nu och stå enade så kommer ni få er rätt.

Tycker också det är bra det kommer fram svenskar fuskar. En till synes framgångsrik familj som bär sig åt så här. Skamligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Nej det är inte normalt med så mkt maskade uppgifter för att få rätt i kammarrätten och få prövningstillstånd men dete väl familjens desperata behov av att få mer assistans till henne , allt som är maskat från IVO får jag ut omaskade ifrån IvO själva nu är det kammarrätten som maskat

Här står det vad som lämnats ut och inte och varför

https://delafil.se/fcd79c30719c3d8e/Tjänstemannabesked_3168-24.pdf

Ok. Inte nånting om Essie eller djur öht fast det är en gedigen lunta. Tror inte det finns i maskade dokumenten heller.
Tack för allt grävande.

Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena
Ok, gör om inlägget med delade filer.

Först, C's inkomst senaste tre åren:

https://delafil.se/ff727ff5269f109a/Screenshot_20240807_185413_Drive.jpg#google_vignet te

Familjen Ö's taxerade inkomster år 2021, 2022 samt 2023:

https://delafil.se/822f72bb9b7b29f1/Screenshot_20240807_185519_Drive.jpg
https://delafil.se/e6dbf0dc3482767a/Screenshot_20240807_185541_Drive.jpg
https://delafil.se/07d0e4101dd13915/Screenshot_20240807_185600_Drive.jpg

Info tagen från Krafman om familjens registrerade företag:

https://delafil.se/d393deaaa98dc399/Screenshot_20240807_233509_Chrome.jpg

Tror man kan följa länken till aktiv sida på den sista? Fick inte till det särskilt bra men längre ner står att C inte har några andra bolagsengagemang, som diskuterats tidigare.

Det här blev jättebra, tack👍

Har läst att han har tre bolagsengagemang men har bara hittat ett, det du la upp. Tror det är gamla uppgifter att det ska vara tre.
Citera
2024-08-08, 00:11
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Nja snarare problemet med A's utåtagerande. P ansåg ju att A's utbrott minskade betydligt med Essie och utan Essie har det väl troligen eskalerat igen.
För honom är Essie ett verktyg likaväl som lågaffektivt bemötande och inget annat. Att Essie är en levande varelse med känslor är sekundärt. För honom är A's mående det som är det primära.

Rätt eller fel är frågan men A verkar ändå vara hans allt. Jag har inga barn så för mig är mina djur mitt allt och viktigare än dom flesta människor jag inte har någon relation till.

Kom osökt in på det där som cirkulerade för 10-20 år sedan om rädda din hund eller ett barn ur lågorna och du får bara välja en. 🙈
Jag har både barn och djur och dom kommer på samma plats. Alla i min familj förtjänar samma respekt och kärlek. Det ligger inte i mitt DNA att skaffa djur för att visa min makt.
Vi är ett team i familjen Mopsan
Citera
2024-08-08, 00:14
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag har skuggföljt denna tråd sen start, orkar verkligen inte läsa allt numera då det bara går på repeat, vem fan bryr sig om pengar och vart farfar jobbat.
Det enda intressanta är numera om hundstackarn kommit tillrätta?
Eller rättare sagt liket då det ses som självklart att någon i familjen tagit död på stackarn och sen gömt undan liket. Men vart?

Nej, ingen hund hittad.

Inget lik.

Men vi gräver på och om hon hittas kommer det väl på nyheterna.
Citera
2024-08-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Han måste ju vara totalt utflipp i skallen som lägger upp detta. Har det helt slagit runt?

Min fejkprofil blev inte godkänd, kan inte läsa. Men det är väl som du säger, snart borta,.

Man får lust att utropa Amen! här men nu är det ju flashback så.

Vi har skyddsnät kvar i det här landet. Dra nytta av dem nu och stå enade så kommer ni få er rätt.

Tycker också det är bra det kommer fram svenskar fuskar. En till synes framgångsrik familj som bär sig åt så här. Skamligt.

Ok. Inte nånting om Essie eller djur öht fast det är en gedigen lunta. Tror inte det finns i maskade dokumenten heller.
Tack för allt grävande.

Det här blev jättebra, tack👍

Har läst att han har tre bolagsengagemang men har bara hittat ett, det du la upp. Tror det är gamla uppgifter att det ska vara tre.

Det stämmer, står tre bolagsengagemang på P men tror det gäller hans tre olika roller i bolaget; VD, ordförande och styrelseledamot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in