2024-07-15, 09:45
Medlem
blobben!!!s avatar
TS måste vara en kvinna. Finns ingen man som kan duscha varannan dag utan att stinka apa. Kvinnor luktar däremot förvånansvärt lite helt naturligt.

Dofter har ingenting med hygien att göra. Du blir inte sjuk av att känna doften av svett. Det är däremot otrevligt. Att raka sig under armarna lär knappast minska dofter eller vara relaterat till hygien. Hypokondri.
Citera
2024-07-15, 09:46
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusSchlauch
Man duschar var eller varannan dag, rakar sig under armarna (det gäller både män och kvinnor)
Kvinnor förstår jag, men män? Är du någon jävla fikus eller?
Citat:
Ursprungligen postat av Svempas
Rakar mig under armarna och sen absolut torr luktar inte ens äckelsvett efter ett hårt träningspass.
Samma fråga till dig som ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av eldlagan
Åk en sväng till Indien på semester (eller affärsresa) så får ni känna hur det luktar

Där är svett lukten ”naturlig”
Ett jobb som jag hade på kontor för några år sedan fick besök några dagar av ett gäng indier som gäst arbetade. Ibland gick dom till motions salen för att spela badminton under matrasten. Inga ombyteskläder hade dom med sig så på eftermiddagen fick man öppna alla fönster i kontoret....
Senast redigerad av Negercp 2024-07-15 kl. 10:00.
Citera
2024-07-15, 09:52
Medlem
Halte Haralds avatar
Jag tycker inte jag själv luktar så illa.
Min fru duschar minst en gång per dag och hon klagar aldrig på hur jag luktar.
Duschar ca 1 gg per vecka.
Försöker öka på till 2-3 och ska nog börja med det i samband med att jag börjar motionera.
Citera
2024-07-15, 10:02
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Det är fräschare att vara rakad, annars fastnar svettdropparna på hårstråna som direkt sugs upp av tröjan. Är man rakad och har på deo så håller dig armhålorna torra och fräscha.
Du har ingen aning om hur hår fungerar ser jag, raka bort hår för att se ut som en 12-årig pojke. Vad fan är det för fel på dig?
Citera
2024-07-15, 10:04
Medlem
Det är sällan jag upplever att folk luktar svett. Färsk svett luktar inte, men att inte byta ut kläder som man har svettats i kan det börja lukta riktigt illa.

Min son som är i puberteten kan inte ha på sig samma tröja två dagar i sträck, det är förenligt med en odör som får surströmmingen att dofta fantastiskt. Jag själv kan ha en tröja i 3 dagar innan det är dags för ett byte.

Men vist, det är jobbigt om man exempelvis sitter i möte och kollegan bredvid stinker svett. Alltså det är den typen av lukt som sticker till i näsan och det går inte att koncentrera sig på mötet då lukten tar över. Händer att jag lite ”snyggt” säger till när jag märker att ett det inte är en engångsföreteelse att någon stinker.
Citera
2024-07-15, 10:14
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Man duschar var eller varannan dag, rakar sig under armarna (det gäller både män och kvinnor), och lägger därefter på deodorant under armarna. Hur svårt kan det vara att inte gå omkring och lukta skit när man rör sig bland folk?

Du är ohygiensik och äcklig.

https://halsoliv.expressen.se/halsa/hud/agnes-wold-darfor-ar-det-onodigt-att-duscha/
https://sverigesradio.se/artikel/agnes-wold-sa-sallan-behover-du-duscha
https://www.facebook.com/sverigesradioP4/videos/spara-energi-sluta-raka-dig-/866198654539168/
Citera
2024-07-15, 10:33
Medlem
HanMedPinnens avatar
Visst, det kan vara bra bra att tvätta sig om man ska vara nära människor. Men raka armhålor och smörja på sig nån parfym klarar jag mig utan. Tjejerna gillar det också, så länge man är ren.
Citera
2024-07-15, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nej, det är inte så ovanligt. Det händer rätt ofta att 20-30 år yngre twinks tycker att jag är snygg.

Det där tror jag är en fet lögn. Jag har nämligen talat med en person med insikt i ärendet och homogays blir generellt sett bara kär i andra homogays. Vilket går tvärtemot ditt svammel.

Synd på ditt försök att blåsa upp dig själv, det var ju så taffligt.
Citera
2024-07-15, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Jävla bögfasoner du håller på med!
Tror du vikingarna dushade varannan dag?

Det behövde dom inte med allt salt och bräckt vatten som piskades över dom när dom va ute och rodde.
Citera
2024-07-15, 10:58
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Man duschar var eller varannan dag, rakar sig under armarna (det gäller både män och kvinnor), och lägger därefter på deodorant under armarna. Hur svårt kan det vara att inte gå omkring och lukta skit när man rör sig bland folk?

Håller med i allt du skriver förutom det där med rakningen under armarna. Antingen är du kvinna eller så är du en man som är en kvinna.
Citera
2024-07-15, 10:58
Medlem
Citat:
Hatar man de flesta människor och vill få dem att hålla avstånd ser man till att lukta svett. Det märkliga är att de ändå ofta ser till att vara nära trots att det finns plats längre bort. Gillar att gnälla. Inte sällan hånflinar de. Helt rubbade människor finns det. Skulle skaffa nån stanksprej för att få folk att hålla avstånd om det inte vore för att jag avskyr lukten av kemikalier.

Raka sig under armarna går bort. Ser sjukt fult ut. Deodorant ger cancer.

HÅLL AVSTÅND!
Citera
2024-07-15, 11:23
Medlem
swampy66s avatar
Äsch, hellre lite svettiga feromoner än lukta kemisk parfym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in