2024-07-15, 07:40
Medlem
Timoteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeeemiiiil
Tycker det var vanligare förr att folk var skitiga av sig, möter inte så många som luktar skit

Håller med!
Folk duschar och tvättar som aldrig förr.
Färre röker inne.

Träffar pga yrket understundom personer med viss odör. Då är det inte fråga om att de gymmar och låtit bli deon.
Det är oftast en följd av att ha psykisk ohälsa. Man är tex upptagen av rösterna i huvudet och samtidigt har man svårigheter att få ihop arbetsuppgifter med flera steg. (Klä av sig. Gå till badrummet. Duscha. Hitta nya kläder)
Samtidigt är hemmet ostädat och den lukten sätter sig i kläderna och håret.

Själv luktar jag lite fukt och gammal stuga varje gång jag kommer från landet.
Citera
2024-07-15, 07:48
Medlem
Åk en sväng till Indien på semester (eller affärsresa) så får ni känna hur det luktar

Där är svett lukten ”naturlig”
Citera
2024-07-15, 08:01
Medlem
Man kan få feta hives över hela kroppen som kliar och förstör huden. Så ja, det är enkelt att välja bort deo om alternativet är att leva som om man hade vattkoppor.
Citera
2024-07-15, 08:12
Medlem
Svinriks avatar
Folk ska hålla sig på avstånd.
Vi hade inte haft en pandemi om alla luktade skit.
Citera
2024-07-15, 08:18
Medlem
9zs avatar
Fän som låter kläderna ligga i tvättmaskinen och ruttna ett par dygn innan de hänger upp paltorna på tork stinker något fruktansvärt när de sedan har på sig trasorna.

Finns det något fyndigt namn för den företeelsen?
Citera
2024-07-15, 08:43
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
Ibland så duschar jag varannan dag, ibland så skiter jag i det och duschar inte på längre tid än så. Jag har slutat upp med bögeriet att raka mig under armarna och när jag luktar som mest svett då flockas alla fanboys som dig runtomkring en.

För övrigt, vem fan bryr sig i vad andra människor tycker? Hur mycket värde tror du att du har egentligen? Är din åsikt helig? Har du rätt att gnugga din åsikt i ansiktet på andra? Ska andra anpassa sig efter din åsikt?
Bara för det så ska jag skita i att duscha på en vecka och sedan ska jag springa runt med barklädd överkropp på stan och blåsa svettdoft ifrån armhålorna i ansiktet på folk. Hoppas att du är en av dom drabbade.

Jävla bögfasoner du håller på med!
Tror du vikingarna dushade varannan dag?
Citera
2024-07-15, 09:07
Moderator
T-80Us avatar
Hur fan är man skapt om man rakar sig under armarna som man?

Plockar du ögonbrynen, vaxar bikinilinjen och målar naglarna också, TS?

Jävligt manligt hörru.
Citera
2024-07-15, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusSchlauch
Man duschar var eller varannan dag, rakar sig under armarna (det gäller både män och kvinnor), och lägger därefter på deodorant under armarna. Hur svårt kan det vara att inte gå omkring och lukta skit när man rör sig bland folk?
Well, varannan dag räcker inte. Men den största boven är att inte ta på sig en nytvättad skjorta/t-shirt/tröja. Svetten och bakterierna sittar kvar i plagget och aktiveras av kroppsvärmen.
Citera
2024-07-15, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamannen
Det finns människor som inte klarar av att hålla sig rena, man stöter på vuxna människor som både stinker det ena och det andra ute på stan. Fel i huvudet på dem enligt mig!

Jag arbetar i en bransch där jag möter massor med människor.

De som brukar lukta fränt, ibland (de flesta luktar bara illa ibland), är gamla, folk med mental ohälsa, folk med infekterat sår, och ibland ungdomar med hippie värderingar. Ofta är otvättade kläder anledning. Du kan hamna i en av dessa kategorier, när som helst, utan att du har någon skuld till det. Skulle du då vilja bli hånad för det?

Att nästan inga människor i omgivningen säger till de som luktar illa, underlättar inte heller.
Citera
2024-07-15, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Well, varannan dag räcker inte. Men den största boven är att inte ta på sig en nytvättad skjorta/t-shirt/tröja. Svetten och bakterierna sittar kvar i plagget och aktiveras av kroppsvärmen.

Strumpor och underkläder är oftast orsaken tror jag. Sommartid behöver man byta dagligen! En del slarvar och återanvänder gårdagens plagg, och då börjar stanken växa till....
Citera
2024-07-15, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusSchlauch
Att sköta basic hygien tillhör allmänt hyfs och något man får lära sig tidigt i livet som barn. Du är säkert för ful för att locka till dig fanboys i alla fall.

Ja så är det, jag har ett jävligt stort värde och bestämmer allt. Frågor på det?

Här en tråd för dig: (FB) WT-fenomen likt "Frågor på det?"

Duscha räcker att göra efter man har knullat så man blir ren igen, allt annat lika.
Citera
2024-07-15, 09:45
Medlem
RadioGaGas avatar
Deodorant? Om man luktar skit utan deodorant så använd gärna det men om man inte luktar skit utan deo...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in