Citat:
Ursprungligen postat av
jugbandblues
men inte om han iakttogs med en stege och en automatkarbin i 25 min?
jag r ingen konspirationsteoretiker, fr vrigt. det hr kan nog vara resultatet av inkompetens / kvotering. nu verkar det som om hon som r chef fr USSS vgrar avg, trots att hon tillstr ansvar fr skeendet.
Jag har sett att han observerades vid ngot tillflle bra en avstndsmtare (kikarsikte?) vilket de reagerade p, men inte gjorde ngot annat n att observera honom till han frsvann ur sikte.
Han bar allts inte p ngon stege eller automatkarbin. Det jag nnu inte sett konkret information om r var hans bil stod. Men man antar att nr han frsvann ur sikte s antingen fortsatte han att reka omrdet eller s gick han till sin bil och hmtade det han behvde. Han hade tydligen ganska mycket grejer i sin bil vilket visar p att han hade alternativa planer.
Det stora frgetecknet fr mig r var stod bilen, hur kunde han ta sig frn bilen till taket med automatkarbin utan att bli sedd? Hur frvarade han sitt gevr medan han bar den p vg mot taket?
Sedan ser jag lite olika frklaringar till varfr inte ngon polis/ss var p taket. Enligt planen skulle tydligen SS (?) vara dr. Planen ndrades d av ngon(?) fr sedan verkar det som att det var lokalpolisens uppgift. Tog de emot den uppgiften? Om de sedan tar emot uppgiften, varfr genomfrde de den inte? Min frsta gissning var att de segade. Ngon uppgift jag sg var att en polis sa att taket var fr brant s de valde att bevaka innefrn huset? Hursomhelst, det lutar mer och mer t att en eller flera personer klantade sig. Tappade bort kommunikation eller tog egna andra beslut.
Sedan kan man frsts fundera p vem r det som koordinerar allt? Alltid i professionella sammanhang s har man koll p varandra. Hur skulle det t.ex se ut p slagfltet om man ANTAR att ngon r p plats? Givetvis checkar man av varandra. Grupp A rapporter, p plats. Grupp B rapporterar sig vara p plats. Grupp C, eh vi r inne i huset och dricker kaffe....