2024-07-17, 12:05
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Alltid nr ngon uttalar sig s tvrskert och anvnder ord som omjligt nr det faktiskt har hnt s fr man ta det med en nypa salt. Han snackar skit helt enkelt.

Kan vara svrt att ta in att det kanske var en ung lite klen matematiskt begvad kille som inte gjort ngot utver det normala frutom att bomma grovt i skyttebanan, som troligen ville hmnas mot mobbare och vljer Trump eftersom han kommer frbi och ska kampanja. Rekar omrdet, frbereder en attack, ser sedan p plats att ingen bevakar taket. Gr upp p taket och skjuter. Allt medan det omjliga hnt. Ingen har placerat bevakning p ett tak bara 120m frn Trump. Lokalpolisen och Secret Service brkar om vem sjutton som gjorde fel och avvek frn den plan som lg.

Kan ha varit ngot s enkelt och simpelt som att lokalpolisen var sega i starten och inte hann upp p taket. Att de individer som skulle st p taket var upptagna med att dricka kaffe medan Trump hann komma och inleda sitt tal.

Eller att Secret Service bestmde sig fr att omplacera en av sina grupper, men att planen att lokalpolisen skulle st p taket inte gick fram. Kommunikationsmiss.

Det lr nog komma fram efter utredning.

Delar helt din instllning i frgan. Occams Rakkniv r alltid en vettig utgngspunkt.

Det frs fram konspirationsteorier till hger och vnster. De har alla en sak gemensamt, d de bortser frn hur extremt svrt det r att hlla konspirationen hemlig bde under planerandet och efter genomfrandet. Ingen lcka ngonstans...
Citera
2024-07-17, 12:12
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ja, jag kan lugnt sga att om tiden p taket utkas frn 2-4 minuter till 15+ minuter d kommer huvuden definitivt att rulla hos lokalpolis/Secret Service fr d kan man inte skylla p att de hade tidsfaktorn emot sig.

men inte om han iakttogs med en stege och en automatkarbin i 25 min?

jag r ingen konspirationsteoretiker, fr vrigt. det hr kan nog vara resultatet av inkompetens / kvotering. nu verkar det som om hon som r chef fr USSS vgrar avg, trots att hon tillstr ansvar fr skeendet.
Citera
2024-07-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Hans vnner sa p en intervju att han inte var srskilt politisk alls.
Vilken intervju var det? Enligt klasskamrater var han orubbligt konservativ.

Citat:
Ursprungligen postat av Menea
spelar frvisso ingen roll heller om han var demokrat eller republikan. Galningar finns p bda sidor.
Minst 9 av 10 skolskjutare osv r iofs republikaner.
Citera
2024-07-17, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sergej.Lavrov
Hr: (FB) Thomas Matthew Crooks - Skytten mot Trump
Han deltog i en rad Antifa-aktioner och ser just inte ut som en republikan.

Aanklagelsen jag svarade p var just att han var republikan.
Citera
2024-07-17, 12:19
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11

Och senaste presidentmrdaren var kommunist...
Citera
2024-07-17, 12:24
Medlem
Citat:
Alltid nr ngon uttalar sig s tvrskert fr man da det med en nypa salt.

Han snackar skit helt enkelt.

D konstaterar vi att en av vrldens frmsta prickskyttar har helt fel, pgrund av din knsla.

Sjlvklart har Trump behandlats lika fint i och rligt i pressen som tex Obama.

Naturligtvis kan det helt omjligt rra sig om att det frelegat ngon som helst planering, tex genom att bara lta inkompetensen flda s att vem som helst kan lgga sig inom skotthll och trycka av.

Efter snart ett decennium av intensivt hcklande och skitkastande finns naturligtvis ingen brist p libtards som tror de rddar vrlden av denna sjlvuppoffring av att mrda en demokratiskt vald ledare. Allt annat vore konspirationer.

Exemplevis finns demokraten Bennie G Thompson som till och med frskte ta ifrn Trump personskyddet fr bara ngon mnad sedan. Helt i ppen dager. Jag menar om ngon har frskt ta bort personskyddet finns ju ingen som helst chans att ngon skulle ens tnka tanken att frska sabotera organisationen runt personskyddet.
Citera
2024-07-17, 12:29
Moderator
T-80Us avatar
Citat:

Var kan man se den statistiken?
Citera
2024-07-17, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
men inte om han iakttogs med en stege och en automatkarbin i 25 min?

jag r ingen konspirationsteoretiker, fr vrigt. det hr kan nog vara resultatet av inkompetens / kvotering. nu verkar det som om hon som r chef fr USSS vgrar avg, trots att hon tillstr ansvar fr skeendet.

Jag har sett att han observerades vid ngot tillflle bra en avstndsmtare (kikarsikte?) vilket de reagerade p, men inte gjorde ngot annat n att observera honom till han frsvann ur sikte.

Han bar allts inte p ngon stege eller automatkarbin. Det jag nnu inte sett konkret information om r var hans bil stod. Men man antar att nr han frsvann ur sikte s antingen fortsatte han att reka omrdet eller s gick han till sin bil och hmtade det han behvde. Han hade tydligen ganska mycket grejer i sin bil vilket visar p att han hade alternativa planer.

Det stora frgetecknet fr mig r var stod bilen, hur kunde han ta sig frn bilen till taket med automatkarbin utan att bli sedd? Hur frvarade han sitt gevr medan han bar den p vg mot taket?

Sedan ser jag lite olika frklaringar till varfr inte ngon polis/ss var p taket. Enligt planen skulle tydligen SS (?) vara dr. Planen ndrades d av ngon(?) fr sedan verkar det som att det var lokalpolisens uppgift. Tog de emot den uppgiften? Om de sedan tar emot uppgiften, varfr genomfrde de den inte? Min frsta gissning var att de segade. Ngon uppgift jag sg var att en polis sa att taket var fr brant s de valde att bevaka innefrn huset? Hursomhelst, det lutar mer och mer t att en eller flera personer klantade sig. Tappade bort kommunikation eller tog egna andra beslut.

Sedan kan man frsts fundera p vem r det som koordinerar allt? Alltid i professionella sammanhang s har man koll p varandra. Hur skulle det t.ex se ut p slagfltet om man ANTAR att ngon r p plats? Givetvis checkar man av varandra. Grupp A rapporter, p plats. Grupp B rapporterar sig vara p plats. Grupp C, eh vi r inne i huset och dricker kaffe....
Citera
2024-07-17, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dildobagginz
D konstaterar vi att en av vrldens frmsta prickskyttar har helt fel, pgrund av din knsla.

Sjlvklart har Trump behandlats lika fint i och rligt i pressen som tex Obama.

Naturligtvis kan det helt omjligt rra sig om att det frelegat ngon som helst planering, tex genom att bara lta inkompetensen flda s att vem som helst kan lgga sig inom skotthll och trycka av.

Efter snart ett decennium av intensivt hcklande och skitkastande finns naturligtvis ingen brist p libtards som tror de rddar vrlden av denna sjlvuppoffring av att mrda en demokratiskt vald ledare. Allt annat vore konspirationer.

Exemplevis finns demokraten Bennie G Thompson som till och med frskte ta ifrn Trump personskyddet fr bara ngon mnad sedan. Helt i ppen dager. Jag menar om ngon har frskt ta bort personskyddet finns ju ingen som helst chans att ngon skulle ens tnka tanken att frska sabotera organisationen runt personskyddet.

USA r ett extremt samhlle s visst kan det hnda att det r en komplott som ligger bakom. Man ska aldrig utesluta ngot helt. TMC kan ha tagit emot ett betaluppdrag att genomfra ett mord p Trump. nnu finns ingenting som tyder p det, men en professionell polis mste titta p alla tnkbara alternativ. Det r drfr jag redan nu pstr att polisutredningen eller utredningarna kommer att fortstta i flera r till fr att utesluta alla andra frklaringar.

Sverige r ocks ett extremt samhlle dr barn tar emot pengar fr att mrda/avrtta folk. S vi lr oss ju hur den hrda verkligheten ser ut.

Sen p frgan om man rddar vrlden eller inte. Detta fr vi svar p inom ngra r ifall Trump blir president. Nu vet vi ju inte alls hur det kommer att g. Idag kanske flertalet betraktar TMC som en idiot och galning, om 10 r kanske man sger att det var helt enkelt fr jvligt fr vrlden att TMC missade med en cm. Kanske blir tvrtom. Man r jtteglada om 10 r att TMC missade. Pongen r att man kan tycka ngot i frvg, men veta ngot gr man inte frrn eftert.
Citera
2024-07-17, 12:43
Medlem
Citat:

r ju olika klasskompisar som intervjuats kan ju vara s att folk tyckte och uppfattade olika om honom. Sen vet vi ju inte ens om dom talar sanning.. kanske nn av dom var mobbaren och ville gra bilden av honom smre. Vi kan inte lita p dessa personer heller knner jag.
Senast redigerad av Menea 2024-07-17 kl. 12:45.
Citera
2024-07-17, 13:00
Avstngd
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad har du rkt egentligen?

Dock s tycker jag att det r lite skumt att det inte har kommit fram information om Crooks politiska sikter.

Vad var du rkt egentligen? Hans politiska sikter droppades 1 sekund efter han skt mr president i rat. Snlla nn!!!!!!
Citera
2024-07-17, 13:09
Medlem
crusades avatar
Citat:
Det stora frgetecknet fr mig r var stod bilen, hur kunde han ta sig frn bilen till taket med automatkarbin utan att bli sedd? Hur frvarade han sitt gevr medan han bar den p vg mot taket?

Jag kan bara se ett svar p den frgan och det r att han placerat ut stegen och gevret i frvg.
Eftersom han blev iakttagen med avstndsmtaren hade de definitivt sett honom med en stege och AR-15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in