Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-14, 22:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
I inslaget säger en klasskamrat, som framstår trovärdig, att GM var mobbad för bl a sin klädsel. Reportern förklarar att GM gick klädd i jägarkläder och militärkläder. Låter som ett väldigt udda klädval för en tonåring på gymnasieskola i Pittsburgh. Enligt texten nedan hade han på sig en "Demolitia" t-shirt under mordförsöket på trump. En t-shirt som promotar en vapenaffär. Samtidigt hade GM en pappa som till yrket var psykolog och hade det mycket udda intresset för psykologer nämligen intreese för vapen. Verkligen udda pusselbitar i denna historia.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Jbbxlj/trump-skytterens-t-skjorte-vekker-oppsikt

Jag hörde att han hade en T-shirt från något som heter "Demolition Ranch" och är en Youtube-kanal (Med vapen etc.).
Citera
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
De flesta som röstar på Trump har väl ingen som helst högre utbildning och är lågintelligenta.
Detta stämmer givetvis, precis som det stämmer för SD. Till skillnad från vänstern behöver vi inte förneka uppenbar sanning. Men det är även demokratins grundpelare att allas röst är lika mycket värd. En röst per person.

Ändrar vi till att bara högintelligenta/utbildade/värdefulla får rösta, så inte mig emot. Men det är inte systemet som de till synes förespråkar samtidigt som de pissar på lågutbildade.

Det cirkulerar alldeles för mycket desinformation kring GM, och främst från högerhåll. Detta gör det svårt att klaga på att media är försiktiga med att dra slutsatser, vilket jag annars gärna gjort.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatDove
Okej, har det framkommit vilka spel han fastnat i?
Gamertag?

Nix.
Dock var FBI inne på samma spår om han lämnat något manifest eller liknande på nätet eller där han spelade.Så det där kommer vi nog snart få svar på.

Verkar som om tipsen väller in just nu till Polisen om uppgifter om Gms beteende med mera.
Citera
2024-07-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Verkar som det är fler än du och jag som anser SS gjort bort sig ganska makabert och rejält denna gången.
Hör man på de amerikanska nyheterna så verkar väldigt många arga och besvikna på SS ytterst dåliga säkerhets arrangemang, Det skall startas en internutredning om detta då det inte varit så dålig säker het sedan RR tydigen var president.

Så SS kan ni räkna med få sina fiskar varma efter denna fadäsen. Allra roligast blir det även om Trump nu blir president. Han kommer ju ha ett snett öga till SS som han tidigare haft till FBI.

Polisen och SS får tips av allmänheten om en kille som kryper på taken, killen hinner avfyra ca 8 skott innan SS egna krypskytt hittar honom och neutraliserar honom. SS hade tydligen inte en tanke på säkra den höga byggnaden som var ytterst inom den räckvidden där det går skjuta Trump.

När man trodde Sverige var sämst med klantarslen inom SÄPO så sticker SS fram och kniper priset som årets/seklets pinsammaste säkerhetstjänst.
Tycks så ja, verkligen!
Många röster sticker upp, uttrycker ilska över hur gått till

Jo, hörde det med!
Ja SS kan definitivt inte få ha hand om utredningen..
Det skulle vara Sverige nivå isf, på närmast kriminell inkompetens.

Det kan dom verkligen räkna med!
Hah jo precist, då är dom pyrt till på så sätt.

Jepp, dom hade ett bra tag något med info från allmänheten o folk som filma skytten men..

Heh jomen exakt!
Ganska chockad faktiskt, trodde mest va Svensk polis Säpo i dylika som ligger på den nivån generellt.. men men lär sig nytt varje dag. Trump kommer ju behöva utöka rejält säkerheten nu. Förmodligen utanför SS
Citera
2024-07-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Detta stämmer givetvis, precis som det stämmer för SD. Till skillnad från vänstern behöver vi inte förneka uppenbar sanning. Men det är även demokratins grundpelare att allas röst är lika mycket värd. En röst per person.

Ändrar vi till att bara högintelligenta/utbildade/värdefulla får rösta, så inte mig emot. Men det är inte systemet som de till synes förespråkar samtidigt som de pissar på lågutbildade.

Det cirkulerar alldeles för mycket desinformation kring GM, och främst från högerhåll. Detta gör det svårt att klaga på att media är försiktiga med att dra slutsatser, vilket jag annars gärna gjort.

Så du menar att människor som tex medveten röstst /röstar för Sveriges förfall är höginteligentna eller har högre utbildning ? Bland det mest efterblivna jag hört
Citera
2024-07-14, 22:19
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag hörde att han hade en T-shirt från något som heter "Demolition Ranch" och är en Youtube-kanal (Med vapen etc.).
Har själv följt denna kanal i flera år. Helt ofarliga videor i Mythbusters-format med humoristiska inslag med vapentema. Ex. "hur många metallplattor kan stoppa en AR15?". Senaste videon jag såg kastade de frukt på en flygplanspropeller.

Detta är på inget sätt en höger- eller extremistorganisation som det nu utmålas att vara, utan säljer som samtliga större youtubers merch och har samarbeten med företag som de promotar.

Med detta sagt är de givetvis högerlutande, och att detta är obekant för vänstertrollen som lever i sin PK-bubbla där alla tycker samma är föga förvånande.

Att han följer en random Youtube-kanal är alltså inget som egentligen behöver spela in i narrativet. Kanske tog han helt enkelt på sig den t-shirt som skulle smälta bäst in på ett höger-rally.

Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Så du menar att människor som tex medveten röstst /röstar för Sveriges förfall är höginteligentna eller har högre utbildning ? Bland det mest efterblivna jag hört
Håll dig till temat, vänligen.
För att svara på din fråga: Det är inte min åsikt, det är faktum. Jag önskar att det inte var så.
Citera
2024-07-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RightRite
Men kan ni idioter läsa ordentligt???
Det är inte SAMMA kille.

Fan, hur dumma är ni egentligen som tjatar om detta gång på gång? Sluta sprid desinformation!!

Har du bild på en annan kille och kan bekräfta att den andra killen är den riktiga mördaren? Eller varför har du fått för dig att mannen i min länk som ser exakt likadan ut som skytten och har exakt samma namn och vars bild spridits på en jävla massa nyhetskanaler inte är den riktiga mördaren?
Citera
2024-07-14, 22:25
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Jag läste den norska artikeln lite väl slarvigt. Du har helt rätt. GMs t-shirt promotar en youtubekanal inriktad på vapen och inte en vapenaffär som jag skrev. GMs märkliga smak för jägar och militärkläder samt vapenintresse får mig att dra kopplingar till en arg alt-höger man mer än en ung politiskt medveten demokrat.
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2024-07-14 kl. 22:31.
Citera
2024-07-14, 22:31
Medlem
Klas-Akes avatar
En fråga som stör mig, hur visste han att taket han befann sig på var obevakat? Han måste haft insider information från Secret Service eller polisen.
Citera
2024-07-14, 22:32
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Har du bild på en annan kille och kan bekräfta att den andra killen är den riktiga mördaren? Eller varför har du fått för dig att mannen i min länk som ser exakt likadan ut som skytten och har exakt samma namn och vars bild spridits på en jävla massa nyhetskanaler inte är den riktiga mördaren?
Ska inte klanka ned på dig om du lider av någon typ av nedsättning som gör att du inte kan se skillnad på ansikten, men vad som uppenbarligen hänt här är att någon noterat att den utpekade skytten är ganska lik honom själv, och därefter klätt upp sig för att bli ännu mer lik och gjort en video med syftet att bli viral.
Citera
2024-07-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nej de där är debunked för läge sen.

https://x.com/edkrassen/status/1812483143296807191?s=46

Det var verkligen han. Och han gjorde det på Bidens invigningsdag. Att han registrerades som republikan var inget konstigt. Det var en grej bland demokrater i Pennsylvania som är en s.k ”swing state” för att de skulle rösta rösta bort Trump.han röstade ju inte under presidentvalet.

Eller möjligen för att antingen förvirra eller få tillgång till republikanska event.

Han var självklart råvänster. Den som påstår något annat ljuger.

Den länken bekräftar ju att det var den andra Thomas Crooks, boendes i Pittsburgh PA.

Inte GM i det här fallet nämligen Thomas M. Crooks, boendes i Bethel Park PA.

Du debunkade åt fel håll här..
Citera
2024-07-14, 22:33
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Jag läste den norska artikeln lite väl slarvigt. Du har helt rätt. GMs t-shirt promotar en youtubekanal inriktad på vapen och inte en vapenaffär som jag skrev. GMs märkliga smak för jägar och militärkläder samt vapenintresse får mig att dra kopplingar till en arg alt-höger man mer än en ung politiskt medveten demokrat.

Ja fast man har ju redan konstaterat att skytten inte hade youtube så det hela är ju bara märkligt. Köper merch men är inte subbad? Vem någonsin beter sig så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in