2024-07-17, 10:41
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Hans vnner sa p en intervju att han inte var srskilt politisk alls..
spelar frvisso ingen roll heller om han var demokrat eller republikan. Galningar finns p bda sidor.

mobboffer som ville visa sina belackare att han minsann kunde skjuta, trots vad som sagts om honom. kanske ngot i den stilen .

GM r ganska ointressant. mer intressant att han kunde knalla dit med automatkarbin och en egen stege, stlla stegen mot en byggnad, klttra upp (olaga intrng) och vara druppe i ver 25 minuter, trots att folk och polis uppmrksammade honom.

det r ocks anmrkningsvrt att USSS avsprrningsomrde var s litet att ett hustak 120 meter bort ansgs vara lokalpolisir jurisdiktion. om jag inte missfrsttt detta?

det kan vara inkompetens, men det r extremt anmrkningsvrt.
Citera
2024-07-17, 10:47
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
mobboffer som ville visa sina belackare att han minsann kunde skjuta, trots vad som sagts om honom. kanske ngot i den stilen .

GM r ganska ointressant. mer intressant att han kunde knalla dit med automatkarbin och en egen stege, stlla stegen mot en byggnad, klttra upp (olaga intrng) och vara druppe i ver 25 minuter, trots att folk och polis uppmrksammade honom.

det r ocks anmrkningsvrt att USSS avsprrningsomrde var s litet att ett hustak 120 meter bort ansgs vara lokalpolisir jurisdiktion. om jag inte missfrsttt detta?

Det r inte inkompetens fr det r omjligt.
Citera
2024-07-17, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det fetade: en riktigt lngskt teori skulle kunna vara att pappan var en hngiven Trump-supporter som ledde till turbulens inom familjen... konflikter om av pappan bekostade framtida universitetsstudier, boende hos morfrldrar, psykisk ohlsa s till den grad att TMC utvecklade ett hat mot Trump. Emotionellt pga pappan och politiskt pga TMCs egna konservativa skl.

Jag tror din teori fll platt eftersom hans frldrar inte r republikaner, men jag kan ha fel fr jag lste det ngonstans i massmedias artiklar och nr det gtt s kort tid efter ddet s fr man rkna med att vldigt mycket information r ej korrekt.
Citera
2024-07-17, 11:15
Medlem
Citat:

Har korrigerat flera personer nu. GM var inte p taket i 21 eller 25 min. Slpp det. Klart att det knns orimligt med 25 min p taket. I vrigt verkar din information vara okey utifrn vad vi vet.

Dremot finns en observation av GM frn ungefr 25-30 min fre ddet. Men om det var en av mnga personer de granskade eller bara honom vet jag inte. Men blev tydligen en bild tagen av SS som ska ha kommit ut till allmnheten.
Citera
2024-07-17, 11:45
Avstngd
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag tror din teori fll platt eftersom hans frldrar inte r republikaner, men jag kan ha fel fr jag lste det ngonstans i massmedias artiklar och nr det gtt s kort tid efter ddet s fr man rkna med att vldigt mycket information r ej korrekt.

Jag gick p uppgifterna att pappan var gare till 20 skjutvapen och Trump-skyltar/flaggor p tomten utanfr huset. Trump-flaggorna p tomten har jag tagit in d det upprepats flera gnger men nu kollade jag upp detta och det visade sig vara falska uppgifter. I en artikel sger en granne att familjen aldrig hade ngra politiska skyltar p tomten och aldrig gjorde ngot vsen av sig. S du har rtt i att vldigt mycket information som kommer frn twitter eller forum inte r korrekt.

Hoppas att utredarna kan hitta ngot svar till TMCs agerande fr annars kan hans "mystiska" tillvgagngstt kopieras av andra "ensamma galningar". Det skulle bli frdande om en uppsj av hemska dd genomfrs dr inga svar finns och utlmnas att "besvaras" av riktiga drar i konspirationsteoretikergnget.
Citera
2024-07-17, 11:46
Medlem
En elitsniper som varit ledare fr flera skerhetsuppdrag fr hjdare sammanfattar det enligt fljande:

1) det r helt omjligt att ta sig till en sdan uppenbar och perfekt skottposition utan hjlp inifrn.

2) skulle han ha lyckats ta sig dit utan hjlp inifrn s r han elitsoldat, eller specialoperatr, typ CIA. En sdan bommar inte ett skott p 120 meter.

https://www.thegatewaypundit.com/202...-range-sniper/
Citera
2024-07-17, 11:50
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dildobagginz
En elitsniper som varit ledare fr flera skerhetsuppdrag fr hjdare sammanfattar det enligt fljande:

1) det r helt omjligt att ta sig till en sdan uppenbar och perfekt skottposition utan hjlp inifrn.

2) skulle han ha lyckats ta sig dit utan hjlp inifrn s r han elitsoldat, eller specialoperatr, typ CIA. En sdan bommar inte ett skott p 120 meter.

En elitsoldat offrar inte heller grna sitt liv fr saken, utan har en plan hur man tar sig drifrn. Han vill ven ha betalt och r en skerhetsrisk eftert, d han kan slja vem som hyrde honom till hgstbjudande, terigen fr pengar.
Citera
2024-07-17, 11:51
Medlem
Giant Squids avatar
Thomas syster Katie var ocks registrerad republikan.
Hon nmns som en hrt dubbelarbetande glad och trevlig tjej.

Jag fr intrycket att Thomas bara sommarjobbade nu och skulle brja plugga till hsten.

Citat:
It was also recently revealed that Thomas had graduated from Community College of Allegheny County in May, majoring in Engineering Science

Following his graduation, the would-be Trump assassin was set to attend Robert Morris University in the fall, college officials confirmed to The Post.
https://nypost.com/2024/07/16/us-new...crooks-family/
Citera
2024-07-17, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dildobagginz

Alltid nr ngon uttalar sig s tvrskert och anvnder ord som omjligt nr det faktiskt har hnt s fr man ta det med en nypa salt. Han snackar skit helt enkelt.

Kan vara svrt att ta in att det kanske var en ung lite klen matematiskt begvad kille som inte gjort ngot utver det normala frutom att bomma grovt i skyttebanan, som troligen ville hmnas mot mobbare och vljer Trump eftersom han kommer frbi och ska kampanja. Rekar omrdet, frbereder en attack, ser sedan p plats att ingen bevakar taket. Gr upp p taket och skjuter. Allt medan det omjliga hnt. Ingen har placerat bevakning p ett tak bara 120m frn Trump. Lokalpolisen och Secret Service brkar om vem sjutton som gjorde fel och avvek frn den plan som lg.

Kan ha varit ngot s enkelt och simpelt som att lokalpolisen var sega i starten och inte hann upp p taket. Att de individer som skulle st p taket var upptagna med att dricka kaffe medan Trump hann komma och inleda sitt tal.

Eller att Secret Service bestmde sig fr att omplacera en av sina grupper, men att planen att lokalpolisen skulle st p taket inte gick fram. Kommunikationsmiss.

Det lr nog komma fram efter utredning.
Citera
2024-07-17, 11:56
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Har korrigerat flera personer nu. GM var inte p taket i 21 eller 25 min. Slpp det. Klart att det knns orimligt med 25 min p taket. I vrigt verkar din information vara okey utifrn vad vi vet.

Dremot finns en observation av GM frn ungefr 25-30 min fre ddet. Men om det var en av mnga personer de granskade eller bara honom vet jag inte. Men blev tydligen en bild tagen av SS som ska ha kommit ut till allmnheten.

ja, det knns orimligt, men uppgiften om 25 minuter kommer frn reuters:

https://www.reuters.com/world/us/law...bc-2024-07-15/

tminstone 15 minuter p taket anges. vrig 10 minuter r vl d knatandes omkring p omrdet med en stege och en AR-15.

det lter som en charlie chaplin-film.
Citera
2024-07-17, 11:59
Medlem
RiverStyxs avatar
Det kanske inte behver ha ngot alls att gra med politik detta. Om vi lser hr till exempel:

https://www.dailymail.co.uk/news/art...mbat-gear.html

Citat:
Certainly, they said, something shifted in Crooks in recent years. He appears with a smile in every school yearbook until 2020, his sophomore year and the start of the global pandemic.

After that he is absent, failing to show up for his yearbook photograph and a ghost in every group shot.

Han var en gladlynt grabb fram till pandemin sen blev han tillbakadragen och frnvarande.

Kan det vara ett resultat av att hans psykiska problem frvrrades av lock-down?

Att han var rabiat anti-waxxer och tyckte Trump svikit genom att ge Fauci beflet ver detta?

Det verkar som om ngot har hnt och det skedde under just en period som stllde till det psykiskt fr ganska mnga. r man redan ensam och isolerad kanske hjrnspkena blir fr mycket.
Citera
2024-07-17, 11:59
Medlem
Citat:
ja, det knns orimligt, men uppgiften om 25 minuter kommer frn reuters:

https://www.reuters.com/world/us/law...bc-2024-07-15/

tminstone 15 minuter p taket anges. vrig 10 minuter r vl d knatandes omkring p omrdet med en stege och en AR-15.

det lter som en charlie chaplin-film.

Ja, jag kan lugnt sga att om tiden p taket utkas frn 2-4 minuter till 15+ minuter d kommer huvuden definitivt att rulla hos lokalpolis/Secret Service fr d kan man inte skylla p att de hade tidsfaktorn emot sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in