Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-16, 14:33
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
droppen för gärningsmannen var att itne duga i en skyttklubb som 14 ÅRING?????????????

kan du FÖRSÖKA HÄNGA MED LITE ELLER ÄR DET FÖR MKT BEGÄRT?

Han fick inte vara med i skollaget typ för skytte när han var 14-15 ÅR!

Han var medlem i en SKYTTEKLUBB över ETT ÅRS TID fram till att han sköt Trump - 6-7 år senare !!!!!
Han gick t.o.m. till skytteklubben dagen innan döden och tränade lite extra på 200 meter.

Jag börjar mer och mer tro att han faktiskt var kapabel och planerande, tänk bara att hitta ett tak 150 meter från mötet, i en stad långt borta från hemmet, som SS inte brydde sig om, köpa en stege, klättra upp, utan att någon såg.

Om han var kapabel så kan man anta att det faktiskt var Trumps vridninig på huvudet, mot diagrammet med flyktingsiffror, som gjorde att skytten missade. Trump blev räddad av flyktingar.

Jag har svårt att släppa tanken hur USA och världen sett ut idag om Trump verkligen dödats.
Senast redigerad av ManicToo 2024-07-16 kl. 14:36.
Citera
2024-07-16, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Mobbning i skolan , elller hemmet av föräldrer med diagnoser
Föder tyvärr barn som växar upp och blir sociopater eller narcissister PTS är oxå en följeslagare
så¨det kan bli spännande och se hur han blev behandlat hemma ,om det nu kommer att framgå .
Sen har vi förstås Autism och Asberger som är i stort sett psykopat light och är medfödd
Det var fler halvgamla psykologiska diagnoser per rad än t o m brittiska slaskpressen hunnit antyda.

Det verkar som vi på svenska inte skall prata om personlighetsstörningar längre då det antyder att besvären/handikappet är permanenta utan det är personlighetssyndrom (närmsta 10-15 åren).
https://sv.wikipedia.org/wiki/Personlighetssyndrom?wprov=sfti1

Gärningsmannen verkar utifrån beskrivningen av aktiviteterna sista två dagarna inte kunnat vara i en riktigt djup psykos. Ibland när självmordsbenägna kommit fram till och gått över brytpunkten och funderat ut hur att dö verkar en del i omgivningen upplevt de börjat fungera bättre och tänkte bekymren börjat lätta.
Citera
2024-07-16, 14:59
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Jag vet inget om en golfrunda, inte du heller får jag anta, men för oss som spelar golf är det avkoppling och att få prata ut med vänner och det låter som bra terapi dagen efter man nästan dödades.

Jag har spelat golf och absolut är det härligt att umgås med vänner på det sättet. Tydligen spelade han inte golf, men hör inte till saken. Att han inte skulle ha tid för att ta ett kort samtal till en sörjande änka är bara BS.
Citera
2024-07-16, 15:03
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag har spelat golf och absolut är det härligt att umgås med vänner på det sättet. Tydligen spelade han inte golf, men hör inte till saken. Att han inte skulle ha tid för att ta ett kort samtal till en sörjande änka är bara BS.
Han VILLE inte ringa. Han MÅSTE inte ringa. Det dödsfallet är inte hans fel. Det är bara Biden som utnyttjar situationen. hade han kontaktat mannens fru utan att det skrevs om det hade det varit äkta, Biden har ingen koppling alls till detta. Det dödas 21.000 amerikaner i år i skjutningar.
Citera
2024-07-16, 15:12
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Vad snackar du om? Det är ju precis så som demokraterna har behandlat hela deras väljarbas...?

Sluta inbilla dig istället att det är inget nån har gjort...

Vafan har vad demokraterna gör/gjort med mig att göra egentligen? Och att påstå att jag kallar alla trumpfans för Nazis bara för att jag inte är ett fan av Trump är väldigt mycket inbillning/antagande.
Citera
2024-07-16, 15:14
Avstängd
Citat:
Vafan har vad demokraterna gör/gjort med mig att göra egentligen? Och att påstå att jag kallar alla trumpfans för Nazis bara för att jag inte är ett fan av Trump är väldigt mycket inbillning/antagande.

Lol, är du narcissist eller varför slösar du inlägg på att låtsas tro att jag satt och snackade om dig...?

Det jag skrev var ju om hur Biden och alla dom nu faktiskt har betett sig. Tror du det väger mycket när de ringer sen?

"mig mig mig". Fucking imbeciles...

Jaha, i see... Du låtsas tro att allt handlade om dig, bara för att jag la till ett litet "ni".. Allt som behövdes för att du ska slösa tid på att låtsas som att du inte fattat ett ord av hela inlägget..
Senast redigerad av vildhane 2024-07-16 kl. 15:19.
Citera
2024-07-16, 15:15
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Han VILLE inte ringa. Han MÅSTE inte ringa. Det dödsfallet är inte hans fel. Det är bara Biden som utnyttjar situationen. hade han kontaktat mannens fru utan att det skrevs om det hade det varit äkta, Biden har ingen koppling alls till detta. Det dödas 21.000 amerikaner i år i skjutningar.

Ingen har sagt att han måste ringa heller. Biden har en koppling då det handlar om ett attentat mot hans motståndare i valet, det är en ganska uppenbar koppling.

Hade det varit tvärtom hade Biden fått skit för det, och jag hade tyckt det varit lika ruttet av honom. Anser att det hör till att visa medmänsklighet för en presidentkandidat. Men alla tycker olika.
Citera
2024-07-16, 15:19
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Lol, är du narcissist eller som tror att jag satt här och snackade om dig...?

Det jag skrev var ju om hur Biden och alla dom nu faktiskt har betett sig. Tror du det väger mycket när de ringer sen?

"mig mig mig". Fucking imbeciles...

Eftersom du skrev "ni" så ingår ju jag i den gruppen eller hur? Eller har ordet ni fått en annan mening?!

Fan så omöjligt det är att försöka diskutera saker i dessa trådar, istället för att ställa en simpel motfråga så går man till angrepp och målar upp sin egen bild av hur alla är och tänker. Nivån är väldigt hög...
Citera
2024-07-16, 15:20
Avstängd
Citat:
Eftersom du skrev "ni" så ingår ju jag i den gruppen eller hur? Eller har ordet ni fått en annan mening?!

Fan så omöjligt det är att försöka diskutera saker i dessa trådar, istället för att ställa en simpel motfråga så går man till angrepp och målar upp sin egen bild av hur alla är och tänker. Nivån är väldigt hög...

Haha, la precis till det...

"Jaha, i see... Du låtsas tro att allt handlade om dig, bara för att jag la till ett litet "ni".. Allt som behövdes för att du ska slösa tid på att låtsas som att du inte fattat ett ord av hela inlägget.."

Blir nog lättare att disktuera om du slutar låtsas vara hjärndöd..
Senast redigerad av vildhane 2024-07-16 kl. 15:22.
Citera
2024-07-16, 15:21
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Njaooo lite förklaring är det väl. Det brukar vara så att ensamma galningar är utstötta personer som haft det jobbigt som fan. Till slut brister det och urartar i ett utökat självmord. Det bevisar inget och det ursäktar inget men det är ett litet evidens i riktningen att han kan vara aktuell som skytt - eller syndabock i en konspiration
Alla som avskyr Trump och som blivit allvarligt mobbade och som inte vill leva längre är potentiellt ett allvarligt hot mot ärkemobbaren Trump. Särskilt om Trump befinner sig nära och de har tillgång till vapen.

Och om de inte är benägna att följa de tio budorden.
Citera
2024-07-16, 15:21
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ingen har sagt att han måste ringa heller. Biden har en koppling då det handlar om ett attentat mot hans motståndare i valet, det är en ganska uppenbar koppling.

Hade det varit tvärtom hade Biden fått skit för det, och jag hade tyckt det varit lika ruttet av honom. Anser att det hör till att visa medmänsklighet för en presidentkandidat. Men alla tycker olika.
Jo, men skillnaden är ju att Biden satt hemma i sitt vardagsrum medans Trump nästan dog, bara den (psykiska) skillnaden kan ju förklara varför de beter sig på olika sätt. F.ö. är det väl rimligen deras organisationer runt dem som tar initiativ och utför sådana projekt, kanske gjorde Trumps organisation en miss eller har annat uppdrag. Jag drar iallafall inga som helst växlar på "mänsklighet" efter deras olika beteenden.

Mest "mänskligt" är att presidenten skickar brev till alla 21000 som kommer att dödas av vapen i USA i år. Eller så är det idioti och dåligt använd tid.
Citera
2024-07-16, 15:29
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Tänkbart att han blev hatiskt och mentalt skadaf av sin omgivning .
Vi vet inget om hans hemförhållande . då grannar säger att de inte såg så mycket till familjen
Diagnoser som skapas men inte är meddfödda börjar tyvärr tidigt i livet pga trauman och dålig uppväxt
Och har han en medfödd diagnos på det . ja då kan medföra mentala problem
Jag tror att det är det som det här kommer att landa i.

Jag tror inte det är stor skillnad när det gäller mobbning mellan USA och Sverige, det finns överallt. Vad som inte finns överallt är en politisk situation som är för ett historiskt vägval och alla insatser ligger på bordet. Dessutom en tradition inom säkerhetstjänsten att använda sig av utsatta människor. Detta finns inte i Sverige för att det finns inget behov av det, världens mest restriktiva vapenlagar samt alla politiker jobbar för WEF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in