Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
I detta fallet ska ju mobbningen ha pågått genom hela skoltiden, man undrar ju verkligen hur det kan fått fortgå utan åtgärder?

Undrar om media kommer hänga ut de som mobbade honom.
Läste precis från Sky News att han "was bullied almost every day"...
Som sagt tidigare kan man ta avstånd från allt som hänt och tycka det var förkastligt.
Goes without saying att allt var en stor tragedi för alla inblandade.
Man kan väl på samma gång tycka att det finns något fucked med att en grabb blir mobbad dagligen i skolan.
Ofta brukar väl sådana här killar vara ganska snälla i en grupp med dicks och till slut brister det för dem.
Senast redigerad av u9FpM1wXcZ 2024-07-15 kl. 23:13.
Citera
2024-07-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Hur visste man då att den fanns inom timmar? Det ryktet kom blixtsnabbt.

Det blir för varje timme som går mer och mer tveksamt om det finns någon Thomas Matthew Crooks.

Han bar inga ID-handlingar utan identifierades på annat sätt (tänder förmodligen) så om nu inte rättsväsendet placerat ut en skådespelare på taket har jag svårt att se att han inte finns.
Citera
2024-07-15, 23:09
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Han bar inga ID-handlingar utan identifierades på annat sätt (tänder förmodligen) så om nu inte rättsväsendet placerat ut en skådespelare på taket har jag svårt att se att han inte finns.

Skytten finns så klart, sådär avancerade AI att alla filmer är fejk har jag faktiskt inte ens funderat på. Det jag säger är att personen är fiktiv, på taket var agent X. Thomas Matthew Crooks är ett koncept som dom som kontrollerar både media och agenter har skapat. Det var meningen att Trump skulle dö.
Citera
2024-07-15, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Hur vet man att han inte satt dit en bild på en annan person för att dölja sin persona?

Vad ska man då med instagram till? Varför har man en profilbild alls?

Varför finns det inga bevis alls för att kontot ens funnits och var hans? Har Wayback Machine komprometterats?
Citera
2024-07-15, 23:29
Medlem
Tre artiklar som ger ganska mycket inblick kring gärningsmannen. En del info som jag inte hade koll på. Väl värda att läsa.

https://www.telegraph.co.uk/us/news/2024/07/15/trump-shooter-rejected-school-rifle-club-dangerous-shot/

https://decripto.org/en/attack-on-donald-trump-the-outcast-life-of-thomas-matthew-crooks-bullied-and-targeted/

https://timesofindia.indiatimes.com/world/us/thomas-matthew-crooks-would-be-trump-assassin-shooting-at-trump-rally-trump-assassination/articleshow/111742751.cms

Exempelvis:

Citat:
Trump shooter bought 50 rounds of ammunition on the day
It emerges that Thomas Matthew Crooks travelled to a local gun store hours before clambering onto a rooftop to aim at former president

---

Investigators found a transmitter on the gunman’s lifeless body, CNN reported, citing an anonymous source.

Further examinations of Crooks’ vehicle revealed a receiver with wires connected to a metal box, possibly loaded with explosives, in the boot of his Hyundai Sudan.

They are looking into whether the device could have been remote controlled and part of the failed assassination plot.

One theory being pondered is whether the shooter could have detonated the device to distract and draw security personnel away from his firing position.
Senast redigerad av flashbackdasen 2024-07-15 kl. 23:32.
Citera
2024-07-15, 23:30
Medlem
Trodde det var en tjej som låg på taket först
Vem tog den bilden ?
Citera
2024-07-15, 23:34
Medlem
Overminds avatar
Hur tänker en sån här person? Han borde livestreamat detta med dagens teknologi, spammat flertalet sociala medier med detta under dådet och något slags manifesto vad han tycker och tänker.

Att bara en dag känna att "Ja, jag skall döda en expresident och dö själv på kuppen" känns så märkligt.
Citera
2024-07-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Trodde det var en tjej som låg på taket först
Vem tog den bilden ?

Han upptäcktes precis innan han skulle skjuta. Så han filmades av folk i närheten.
Citera
2024-07-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Hur tänker en sån här person? Han borde livestreamat detta med dagens teknologi, spammat flertalet sociala medier med detta under dådet och något slags manifesto vad han tycker och tänker.

Att bara en dag känna att "Ja, jag skall döda en expresident och dö själv på kuppen" känns så märkligt.

Ska ha varit en tillbakadragen kille, verkar inte ens haft ett socialt liv framför datorn. Är väl mest utåtriktade personer som live streamar och grejar. Han är en mer klassisk politikermördare med troligtvis psykisk ohälsa.
Citera
2024-07-15, 23:45
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind

Hur bra tror du CIA har hunnit bli på hypnos och liknande sedan man började MK-Ultra 1962? Vem vet om personen ens är "där" mentalt överhuvudtaget. Synd det inte finns någon film på honom framifrån, man skulle vilja sett hans blick och ansiktsuttryck.
Citera
2024-07-15, 23:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Om ni missat det så cirkulerar en video på en man som säger sig vara Thomas Matthew Crook, som menar att man har identifierat fel person. I videon säger han:
"Man name is Thomas Matthew Crooks. I hate Republicans. I hate Trump. And guess what? You got the wrong guy."

Här är en artikel om video inklusive själva videon.

Den är debunkad, det var bara en youtuber som ville spinna på detta och få views.
Citera
2024-07-15, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det där låter bara som en massa gråt-gnäll för att personen, klär sig HBTQ. Ser ut att vara HBTQ och trots alla påståenden i gammalmedia om att farzan-tarzan skulle haft 20 demokrat-licensierade vapen - missade denne upp till tio triviala skott på ca. 120-130 meter.

2. Nej, det är inte en vit-makt person från en vapen miljö som du ser på bilden. Inte heller är det en person uppväxt i en jägarmiljö eller rural miljö.

3. President Trump har antagligen gudabeskydd men bör nog skaffa sig riktiga livvakter (ifall de har solglasögon bör Trump inte anställa dem (för de är inte jag utan någon som försöker låtsas..). Nästa gång kanske de använder någon av de demokratiska skyttar som de använde i Las Vegas varav 1-2 tydligen fortfarande är på fri fot enligt såkallade twitter uppgifter. De prickar med 99% av reaktionsskott under 500 meter.

1. Tjaha, och?

2. När någon kommer från en 90% D miljö, och har sådant så skulle jag ta det med en nypa salt att en registrering som republikan skulle avgöra partisympatierna.
Du menar att det är vanligt att folk registrerar sig som Republikaner men sympatiserar med Demokraterna? Varför skulle någon göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in