Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-16, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Du menar att det är vanligt att folk registrerar sig som Republikaner men sympatiserar med Demokraterna? Varför skulle någon göra det?
Om man planerar att svartmåla republikanerna (t ex genom att mörda Trump och få det att se ut som att en republikan gjorde det) så kan det vara en god idé att registrera sig själv som republikan.

Presidentmördare brukar hur som helst inte vara helt normala i skallen.
Citera
2024-07-16, 00:03
Medlem
Citat:
Du menar att det är vanligt att folk registrerar sig som Republikaner men sympatiserar med Demokraterna? Varför skulle någon göra det?

1. Ifall du läser tidningarna så kommer du att upptäcka att så sker hela tiden för att bl.a. påverka primarys m.m.
Citera
2024-07-16, 00:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Om myndigheterna fortsatt inte hittar någon förklaring på varför denna 20-åring valde att utföra detta illdåd kanske någon form av psykos är den minst osannolika förklaringen som då återstår.
Han var troligen ensam, deprimerad och ville dö.
Kom då på tanken att försöka mörda Trump först.
Kanske för att bli sedd. uppmärksammad och ihågkommen.
Han räknade med att dö i samband med attacken.
Citera
2024-07-16, 00:06
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Hur tänker en sån här person? Han borde livestreamat detta med dagens teknologi, spammat flertalet sociala medier med detta under dådet och något slags manifesto vad han tycker och tänker.

Att bara en dag känna att "Ja, jag skall döda en expresident och dö själv på kuppen" känns så märkligt.

Tydligen har GM studerat tidigare dåd och valt att gå helt emot strömmen med en anti-exhibitionistisk approach. Mystik verkar vara hans grej så livestream och manifesto kan nog uteslutas.

Utredarna liksom skribenterna i tråden famlar i mörker. För lite information har kommit fram. Sammanfattning av tre spår i tråden. I bakgrunden av de tre spåren puttrar suicide by cop.

1. Personlig hämnd (mobbad individ tar hämnd på ultimata mobbaren)
2. Politiskt dåd (högerman med okända egna skäl önskar ta livet av republikanernas kandidat)
3. Verktyg för en dold aktör

X. Kan vara en kombination av ovan spår
Citera
2024-07-16, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Om man planerar att svartmåla republikanerna (t ex genom att mörda Trump och få det att se ut som att en republikan gjorde det) så kan det vara en god idé att registrera sig själv som republikan.

Presidentmördare brukar hur som helst inte vara helt normala i skallen.
Lång planering måste jag säga då han registrerade sig 28 September 2021.
Citera
2024-07-16, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Ifall du läser tidningarna så kommer du att upptäcka att så sker hela tiden för att bl.a. påverka primarys m.m.
Det har jag aldrig läst. Har du länkar?
Citera
2024-07-16, 00:10
Medlem
Citat:
Visst. Vi får helt enkelt avvakta att dra slutsatser om ifall han var republikan på riktigt eller inte tills vi har mer information.

Jag tror dock att vi kan vara överens om att de allra flesta som drömmer om att se Trump död inte är republikaner.
Citera
2024-07-16, 00:11
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:

Håller med. Trumprallyt i Butler i Pennsylvania blev tillkännagivet 4:e Juli, dock ej exakt vilken plats i Butler. GM hade mindre än 10 dagar på sig att planera attentatet från att informationen om Trumprallyt i Butler blivit känd.
Citera
2024-07-16, 00:11
Medlem
Om han inte har skrivit en dagbok eller ett manifest så tvivlar jag på att vi någonsin kommer förstå honom mer än vi gör nu. Som med många skol- och postskjutare. Iom att de i viss mån triggas av uppmärksamheten andra har fått kan det bli fler såna här försök.
Citera
2024-07-16, 00:12
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Vad menar han med "You got the wrong guy"?

Att Trump provocerade fel person. Det är så jag tolkar det.
Citera
2024-07-16, 00:13
Medlem
Citat:
Det har jag aldrig läst. Har du länkar?

De första hittarna på google
https://newhampshirebulletin.com/briefs/ahead-of-primary-nearly-4000-democratic-voters-switch-affiliation-to-republican-or-undeclared/

https://www.newsweek.com/democrats-crossover-voting-gop-primary-republicans-trump-1850387
Citera
2024-07-16, 00:15
Medlem
Sqrbankens avatar
Det enda vi tycks veta med säkerhet om Crooks är att han inte hade det lätt socialt under sitt korta liv. Motivet intresserar (naturligtvis) mest och skulle tro att det är simplare än någon av trådens konspirationsteorier.
Senast redigerad av Sqrbanken 2024-07-16 kl. 00:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in