Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-15, 19:57
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Har han redan tatts av daga?

Alltid ska de ha ihjäl dem som pangar amerikanska toppolitiker innan man kan kräma ur dem information.

Togs av daga några sekunder efter att han själv öppnat eld och i just det här fallet kunde polisen knappast göra så mycket annat.
Citera
2024-07-15, 20:02
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Inget i telefonen.

Pappan hade mer än 20 skjutvapen.

Citat:
Trump rally gunman: Investigators are about 70% done with their analysis of Crooks’ cell phone, according to a law enforcement official. But so far, they haven’t come across anything that has given them a hint as to why the shooter tried to assassinate the former president. Crooks purchased 50 rounds of ammunition at a local gun store just hours before carrying out his attack, according to a senior law enforcement official. More than 20 guns are registered to Crooks’ father, according to records reviewed by law enforcement officials, a source told CNN.
Citera
2024-07-15, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Inget i telefonen.

Då förstår man varföf sonen ville lära sig skjuta. Men något känns skevt att pappan har 20 vapen, är han vapenfixerad? Ja, det klarnar mer och mer ju mer man nystar i historiken, man börjar förstå.
Citera
2024-07-15, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Inget i telefonen.

Han köpte alltså ammunition samma dag? Inte särskilt väl planerat i förväg utan snarare lite mer impulsstyrt? Men ändå inte med tanke på hur långt han ändå kom i sin handling...
Citera
2024-07-15, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Mycket tragiskt, kompisarna säger att han var easy target. Det säger något om att skolan inte gjort sitt jobb här, hade det varit en arbetsplats hade chefen blivit åtalad ganska omgående. Mamman har ju ssgt att sonen led av mental ohälsa, och när jag läst igenom allt jag hittat om skytten känns det som att han hade drag av Sotos syndrom (bara mina spekulationer) Men oavsett vad han hade så borde han flyttats från den toxiska miljön och fptt hemmaundervisning eller gått i anpassad klass.

Ja, eller borde i alla fall. Vissa chefer har en tendens att kunna komma undan vad som helst.
Det finns bra chefer och totala fuckheads. Sedan kan väl kanske inte en rektor ha koll på precis vad alla elaka skitungar gör. Trist att folk inte lär sina ungar att vara snälla mot sina kamrater.
Citera
2024-07-15, 20:45
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Han köpte alltså ammunition samma dag? Inte särskilt väl planerat i förväg utan snarare lite mer impulsstyrt? Men ändå inte med tanke på hur långt han ändå kom i sin handling...

Trumprallyt i Butler i Pennsylvania blev tillkännagivet 4:e Juli, dock ej exakt vilken plats i Butler. GM hade mindre än 10 dagar på sig att planera attentatet från att informationen om Trumprallyt i Butler blivit känd.
Citera
2024-07-15, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Togs av daga några sekunder efter att han själv öppnat eld och i just det här fallet kunde polisen knappast göra så mycket annat.

De visste om att han låg på taket beväpnad i flera minuter, men det tog några sekunder att döda honom efter att han avfyrat.
Citera
2024-07-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wetske
Du tillhör kategorin människor som är mest mottagliga för desinformation och hybridaktioner. Om jag är vit-makt/MAGA/skolskytt, behöver jag bara posta "Slash Republican Throats" från ett konto med namnet "HBTQ-lover", för att du o resten av fårskocken ska börja gorma o reposta. På en demonstration med vänster-tema blandar jag mig in i folkmassan och hissar en "döda alla vita"-flagga, samma där. Det är så man underlåter och göder konflikten som i sin tur driver väljarstöd för den här rörelsen.

När ska ni börja tänka kritiskt och analysera politiken på flera nivåer? Världen är inte så enkel som du tror. Observera att desinformation inte bara sprids av MAGA/vit-makt-rörelsen, utan även från vänster och det vi skulle kalla normal svensk höger/liberalism. Men i störst utsträckning från högerextrema/MAGA-kontexten, där man gjort det till sin paradgren sista åren.

Väx upp och sluta vara så satans n
aiva, snälla.

1. Det där låter bara som en massa gråt-gnäll för att personen, klär sig HBTQ. Ser ut att vara HBTQ och trots alla påståenden i gammalmedia om att farzan-tarzan skulle haft 20 demokrat-licensierade vapen - missade denne upp till tio triviala skott på ca. 120-130 meter.

2. Nej, det är inte en vit-makt person från en vapen miljö som du ser på bilden. Inte heller är det en person uppväxt i en jägarmiljö eller rural miljö.

3. President Trump har antagligen gudabeskydd men bör nog skaffa sig riktiga livvakter (ifall de har solglasögon bör Trump inte anställa dem (för de är inte jag utan någon som försöker låtsas..). Nästa gång kanske de använder någon av de demokratiska skyttar som de använde i Las Vegas varav 1-2 tydligen fortfarande är på fri fot enligt såkallade twitter uppgifter. De prickar med 99% av reaktionsskott under 500 meter.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Kollade du själv på videon? Den är filmad med en Sony Ericsson eller liknande modell av mobilkamera från år 2003. Helt omöjligt att avgöra vem det är i videon, och högst osannolikt att det är han.

1. Tjaha, och?

2. När någon kommer från en 90% D miljö, och har sådant så skulle jag ta det med en nypa salt att en registrering som republikan skulle avgöra partisympatierna.
Citera
2024-07-15, 20:52
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
De visste om att han låg på taket beväpnad i flera minuter, men det tog några sekunder att döda honom efter att han avfyrat.

Jo, jag vet. Min poäng var mer att det inte riktigt är läge att försöka rädda livet på en gärningsman när han väl kommit så långt att han ligger på ett tak med ett skarpladdat gevär och siktar på folk. Hade man ringat in honom innan han tagit sig upp på taket och utgjorde någon fara för Trump eller publiken skulle det ha varit en annan femma, men nu misslyckades man med det.
Citera
2024-07-15, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u9FpM1wXcZ
Ja, eller borde i alla fall. Vissa chefer har en tendens att kunna komma undan vad som helst.
Det finns bra chefer och totala fuckheads. Sedan kan väl kanske inte en rektor ha koll på precis vad alla elaka skitungar gör. Trist att folk inte lär sina ungar att vara snälla mot sina kamrater.
I detta fallet ska ju mobbningen ha pågått genom hela skoltiden, man undrar ju verkligen hur det kan fått fortgå utan åtgärder?
Citera
2024-07-15, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du menar förutom allt kladdande på barn och duschande med sin 12 åriga dotter? Du låter som en pedofilförsvarare av rang du, hoppas säpo kollar din data.
Projicera lagom. Du kallar duschar med familjemedlemmar för pedofili men faktiskt våldtäkt och grov sexualisering av barn inklusive ens egen dotter har du inget emot.

Du kan önska hur mycket du vill att skytten ska ha delat din syn, men önsketänkande är inget annat än just det.
Citera
2024-07-15, 21:12
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PullahMutler
Han beskrev sig själv som antifascist på Instagram.

https://x.com/AndrewCFollett/status/1812336473422610644

Inte ens han på bilden.

Snälla, tro inte på allt du läser på nätet och särskilt inte när det rör detta då det cirkulerar extremt mycket falsk info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in