2012-02-21, 22:41
Medlem
jokalishs avatar
Corona 33 cl på 4.7%. Ett sexpack varje utgång är riktigt fint!
Guinness är ochså en favorit.
Citera
2012-02-24, 13:08
Medlem
lingonsoppas avatar
Just nu Hofbräu och Leffe brune.
Citera
2012-02-24, 13:32
Bannlyst
Antarctic Nail Ale måste nog vara den bästa rekommenderas starkt till ölfantaster
Citera
2012-02-24, 14:40
Medlem
MarshallLesPauls avatar
Vad gäller Lager så är Ur-krostitzer en favorit! Synd bara att man inte så ofta stöter på den här hemma i Sverige : /
Ale så ligger nog Bishops Finger på topp, väldigt vanlig javisst men fortfarande riktigt god! Dock är det nog New Castle som jag dricker mest.
Citera
2012-02-25, 12:20
Medlem
Mvks avatar
Jag har aldrig gillat öl särskilt mycket.
Gillar inte den beska smaken som vissa ölsorter har överdrivet mycket av.

Hittade Miller på systemet för 1månad sen och tycker den är skitgod.
Hade hört mycket negativt om amerikansk öl men den var precis lagom för mig.
Svalkande och inte så tung, kan utan problem dricka några stycken.

Men det viktigaste är att den är svinkall, nästan så att den fryser.
Då smakar nästan vad som helst gott iof, även en blaskig cola.
Senast redigerad av Mvk 2012-02-25 kl. 12:24.
Citera
2012-02-25, 16:22
Medlem
trallexs avatar
är ny till öl på systemöl så jag måste säga att än så länge är ölen som har fastnat på minnet staropramen granat

ölen ute är oftast billiga sorter, och/eller vet jag inte vad det är.
Citera
2012-02-26, 10:11
Medlem
pajkastarns avatar
Fuller's ESB har blivit en favorit för mig. Riktigt fin. Precis lagom bitter, men ändå lättdrucken.

Försökte mig på Brewdog Punk IPA och Oppigårds Single Hop Ale i helgen också men de köper jag nog inte igen. De var goda i början, men de har en väldigt vass beska som känns helt överflödig. Diskvatten som någon skrev tidigare.
Citera
2012-02-26, 14:36
Medlem
tokiigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkastarn
Fuller's ESB har blivit en favorit för mig. Riktigt fin. Precis lagom bitter, men ändå lättdrucken.

Försökte mig på Brewdog Punk IPA och Oppigårds Single Hop Ale i helgen också men de köper jag nog inte igen. De var goda i början, men de har en väldigt vass beska som känns helt överflödig. Diskvatten som någon skrev tidigare.

Punken är ju helt vidrig. Smakar bara mango.
Jag skulle säga att Brooklyn lager, Samuel Adams Boston ale och Sierra Nevada pale ale är mina favoriter just nu.
Senast redigerad av tokiig 2012-02-26 kl. 14:59.
Citera
2012-02-26, 19:31
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Gillar du Franziskhaner borde du gilla Schneider Weisse och Weihenstephaner Hefe

Gillar du Innis&Gunn borde du gilla något i stil med Chimay Blå och Westmalle Dubbel (och givetvis andra öl från I&G)

Gillar du Newcastle borde du gilla Samuel Adams Boston Ale och Bishops Finger, Abbot Ale och Hobgoblin (samtliga lite smakrikare)

Alla dessa öl brukar finnas på de flesta systembolag

Testade alla förutom Chimay blå och westmalle dubbel nu i veckan, boston ale, bishops finger och hobgoblin kommer absolut att inhandlas fler gånger
Citera
2012-02-26, 20:05
Medlem
Leffe Blond utan tvekan.
Citera
2012-02-26, 23:28
Medlem
KevinRileys avatar
Jag gillar mörkare ölsorter, Typ Guinness, Murphys osv. Är ensam i min kompisskara om att ogilla Corona då jag inte gillar att den är sötat.
Men min favoritöl är helt klart Newcastle Brown Ale. 4.7 %
Citera
2012-02-27, 00:51
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KevinRiley
Jag gillar mörkare ölsorter, Typ Guinness, Murphys osv. Är ensam i min kompisskara om att ogilla Corona då jag inte gillar att den är sötat.
Men min favoritöl är helt klart Newcastle Brown Ale. 4.7 %

Det känns som att det har mycket att göra med att Corona anses vara ett väldigt bra och fint öl bland många. Har flera gånger sett folk som lägger upp bilder på Facebook när de sitter med sina coronaflaskor och menar att nu kan det inte bli bättre.

Personligen tycker jag att det är ett ganska menlöst öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in