2010-12-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thesomaro
Den är kroatisk, inte tjeckisk.
Förövrigt en väldigt god öl, även om den inte är min absoluta favorit.
Min favorit från Kroatien är just Favorit.

Favoriten just nu är dock Oak aged yeti imperial stout. Solstice d'hiver är en annan riktig höjdare.

Andra stouts/portrar jag druckit nyligen och gillar starkt är Det lille bryggs Lakritsporter och Bryggeriet djävlebryggs Gudelös, båda danska.
Citera
2010-12-07, 14:27
Medlem
Wiijkes avatar
Hjälp,

hur många timmar gäller tur och retur biljetten med skandlines Rödby-Puttgarden ? behöver snabb info
Citera
2010-12-07, 15:25
Medlem
Wiijkes avatar
Rödby-Puttgarden hjälp

Hallå !

Det är så hära att jag och min gamle far ska ta och åka till Puttgarden och fylla på spritförråden,

Det vi undrar över är att när man köper tur & retur biljett hur lång tid har man på sig att åka ifrån puttgarden igen, vi hade nämligen tänkt att sticka till Calles istället,

Har hört allt från 2 timmar till 4 timmar, kan någon bekräfta detta

Tack på förhand
Citera
2010-12-07, 15:27
Medlem
midnighttrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiijke
Hallå !

Det är så hära att jag och min gamle far ska ta och åka till Puttgarden och fylla på spritförråden,

Det vi undrar över är att när man köper tur & retur biljett hur lång tid har man på sig att åka ifrån puttgarden igen, vi hade nämligen tänkt att sticka till Calles istället,

Har hört allt från 2 timmar till 4 timmar, kan någon bekräfta detta

Tack på förhand

kolla med rederiets hemsida?

3 timmar har jag för mig det var om man vill ha tillbaka 200DKK
Citera
2010-12-07, 15:32
Medlem
Wiijkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnighttrain
kolla med rederiets hemsida?

3 timmar har jag för mig det var om man vill ha tillbaka 200DKK

Har redan varit inne på Scandlines, hittar absolut ingenting !
Citera
2010-12-07, 15:43
Medlem
midnighttrains avatar
Varsegod.

Køber du en 1-dags/shoppingbillet og checker du ind i Puttgarden inden 3 timer efter afgang fra Rødby, får du i check-in i Puttgarden automatisk en værdikupon på DKK 250,- som du kan anvende på færgeafgange mod Rødby i tidsrummet mellem kl. 06.45 - 20.45.

http://www.scandlines.dk/billetter/b...dby-puttgarden
Citera
2010-12-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiijke
Har redan varit inne på Scandlines, hittar absolut ingenting !
ring dem för o va säker.de kan ju fan inte sälja biljetterna om de ej vet hur de funka. hoppas ni får en trevlig resa gottegrisar
Citera
2010-12-07, 15:46
Medlem
edge22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnighttrain
Varsegod.

Køber du en 1-dags/shoppingbillet og checker du ind i Puttgarden inden 3 timer efter afgang fra Rødby, får du i check-in i Puttgarden automatisk en værdikupon på DKK 250,- som du kan anvende på færgeafgange mod Rødby i tidsrummet mellem kl. 06.45 - 20.45.

Den delen är viktig!

Redan där "förlorar" du runt 50 minuter så i praktiken har du ungefär 2 timmar att shoppa i.
Citera
2010-12-07, 16:00
Medlem
Wiijkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Den delen är viktig!

Redan där "förlorar" du runt 50 minuter så i praktiken har du ungefär 2 timmar att shoppa i.

Men två timmar borde räcka gott och väl kan man tycka,
Citera
2010-12-07, 16:33
Bannlyst
Bställ på nätet så mycket du vet med dej att ni ska handla, så kommer det stå klart lastat på pall utanför bordershoppen när ni kommer, bara att betala på plats och lasta bilen. Sen tar ni ett varv för att se om ni missat någonting.

Stirra dej inte blind på de 250dkk som ni får tillbaks .den gäller enbart på gärjan och priserna där är nära det dubbla mot bordershoppen.om du vill ha ut det i cash ist får du ut 150dkk om jag minns rätt.

Så det är inte värt att stressa alltför mycket, beställa i förväg är för smidighetens skull.
Citera
2010-12-07, 16:37
Bannlyst
Jag förbeställde all öl/vin dagen innan vi åkte, och sen småplockade sprit och speciella grejor, vi hann enkelt tillbaka på 3 timmar..
Citera
2010-12-07, 17:04
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyl
Bställ på nätet så mycket du vet med dej att ni ska handla, så kommer det stå klart lastat på pall utanför bordershoppen när ni kommer, bara att betala på plats och lasta bilen. Sen tar ni ett varv för att se om ni missat någonting.

Stirra dej inte blind på de 250dkk som ni får tillbaks .den gäller enbart på gärjan och priserna där är nära det dubbla mot bordershoppen.om du vill ha ut det i cash ist får du ut 150dkk om jag minns rätt.

Så det är inte värt att stressa alltför mycket, beställa i förväg är för smidighetens skull.

Jag fick Danska stålar som vi handlade käk för på restaurang i danmark..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in