Jag tycker det kan vara praktiskt med öl på 33-centilitersburkar. Halvlitersburkarna blir lätt lite avslagna och det är skönt att slippa bära glasflaskor om man ska iväg. Tyvärr är utbudet inte det roligaste. Sitter nu och smuttar på en Guldkällan (vita burken) som smakar helt ok, men knappast är nån sensation. Tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi håller koll på sortimentet.
Två nya fulöl på burk som jag tycker är helt OK har dykt upp på sistone. Pistonhead Kustom lager med en trevlig dos av cascade- och amarillohumle och Arboga mörk lager, en bra mörk lager med 5,7% alkohol och ett pris under tian gör den till en rejäl utmanare i "Bästa 33cl" kategorin.
Själv tycker jag att Spendrups premium lager på burk är riktigt trevlig, smakar ungefär som Mariestads om än något mindre kanske. Om man gillar brödiga öl så bör man gilla den för den smakar verkligen "brödigt". Gött gött.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!