2011-04-20, 13:46
Medlem
Tycker det är fult av Calle att ta ut de extra avgifterna som de gör på kortköp så jag kommer inte att handla där igen. Finns oftast ett flertal butiker i samma område med liknande priser som dem men de försöker inte att skinna kunden på extra avgifter.
Citera
2011-04-21, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Tycker det är fult av Calle att ta ut de extra avgifterna som de gör på kortköp så jag kommer inte att handla där igen. Finns oftast ett flertal butiker i samma område med liknande priser som dem men de försöker inte att skinna kunden på extra avgifter.

De har ebjudit mig en kompensation så jag tar tillbaka det jag skrivit. Men tycker ni fortfarande ska tänka på det när ni handlar där eller jämför priser.
Citera
2011-04-21, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillyBernard
Godaste ölen jag druckit hittills var en Chimay Grande Reserve från 2001 som jag drack 2008. Extremt god öl.

Härligt! Att du äntligen släppte flaskan från mun efter 4 år--
Citera
2011-04-21, 20:50
Medlem
Monkeyspanks avatar
Jag är väldigt förtjust i Tjeckisk öl. Har faktiskt aldrig smakat en dålig sådan, om läget varit annorlunda skulle jag gärna besöka Prag eller något och prova fler sorter...
Citera
2011-04-21, 21:28
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macabre666
Det finns ju bara tre sorters öl: lättöl, folköl och starköl

Jag trodde att folk hade lite bättre koll på öl nu för tiden...

det gör det ju däremot inte. mellan öl (4-4.5) finns fortfarande kvar.
Citera
2011-04-22, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForseteII
Härligt! Att du äntligen släppte flaskan från mun efter 4 år--

Man ska suga länge på goda öl.
Citera
2011-04-22, 02:46
Medlem
Elk Breew! Vem är med mig!?
Citera
2011-04-22, 03:41
Medlem
Pilsner Urquell
Citera
2011-04-22, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
javisst, först eurolager och sen kan man ju lägga till en kilkenny, newcastle eller guinness så man allt visar att man vet något om öl!

Inte så konstigt, med tanke på alla som beställer in en "Stor stark" I detta landet. För min del är Guiness en sorts macdonalds när jag är utomlands. Man vet vad man får, bukfylla, ett rus och ett mingel med de andra "alkisarna"
Citera
2011-04-22, 23:29
Medlem
Citat:
Nä så man ska dricka "Sofiero" om man ska bli full? Självklart dricker man sig full på gott öl.
Rätta mig gärna om jag har fel men dom bästa ölerna är väl lite kraftiga ale alternativt nån stout. Sänka 8 stout känns rätt svettigt och jag har ändå klarat en nationsrunda på UU.

Nej, ska jag bli full avnjuter jag kanske 2-4 öler. Sedan är ändå man tillräckligt berusad för att inte smaka samma skillnad på billigare enklare öler så då kör man väl tjeckisk pilsner sista vägen.
Citera
2011-04-22, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Rätta mig gärna om jag har fel men dom bästa ölerna är väl lite kraftiga ale alternativt nån stout. Sänka 8 stout känns rätt svettigt och jag har ändå klarat en nationsrunda på UU.

Nej, ska jag bli full avnjuter jag kanske 2-4 öler. Sedan är ändå man tillräckligt berusad för att inte smaka samma skillnad på billigare enklare öler så då kör man väl tjeckisk pilsner sista vägen.

Väldigt individuellt, för mig behöver inte ett öl vara ale för att jag ska tycka att ölet är gott. Jag avnjuter gärna ett tio tal olika öl på en ölkrog och känner skillnad på dessa. Däremot förstår jag inte att man kan betala 1500 kr för en öl (33 cl) som en en man köpte på mitt lokala ölhak.
Citera
2011-04-23, 00:11
Medlem
Citat:
Väldigt individuellt, för mig behöver inte ett öl vara ale för att jag ska tycka att ölet är gott. Jag avnjuter gärna ett tio tal olika öl på en ölkrog och känner skillnad på dessa. Däremot förstår jag inte att man kan betala 1500 kr för en öl (33 cl) som en en man köpte på mitt lokala ölhak.
I berusat tillstånd så är väl dom flesta så berusade att ölens smak mer avgörs vad andra säger. Om en vän säger till mig att jag ska prova en öl för den är en kanonöl så kommer jag garanterat tycka det pga min berusning. Av mina krogbesök att döma så verkar dom flesta iaf jag dricker med vara betydligt generösare med betyg av öler ju mer öl man har i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in