2010-12-03, 18:35
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Nej, det har jag inte. Har sneglat på den någon gång när jag sett den på hyllan och gjort en mental anteckning. Jag antar att det blir till att prova den härnäst.
Du kommer att älska den och tacka mig i all evighet, köp, köp, köp.
Citera
2010-12-03, 19:34
Medlem
brackvattens avatar
En öl jag tycker är väldigt god är Karlevacko(stavas?).
Tror att den är tjeckisk. Ingen tung öl, lättdrucken och smakar väldigt gott. Rekommenderas.
Citera
2010-12-03, 20:19
Medlem
Ironghosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sedated90
Det är smart! Dock är de ju typ två veckors leveranstid så de är ju inte de smidigaste att göra om man bara vill ha några stycken fort då får man nog gå ut på krogen här i Göteborg finns en del som har den i sitt sortiment.

Jag köpte iofs hela kolliet tyckte de va värt att göra det och samtidigt stödja det lilla bryggeriet som brygger den ölen

Njae. Det brukar, beroende på omständigheter, ta fem dagar eller mindre.

Men helt klart är det trevligt att stöda bryggeriet lite.
Citera
2010-12-05, 01:11
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Du kommer att älska den och tacka mig i all evighet, köp, köp, köp.
Med så goda ord i bagaget kan den väl inte erbjuda annat än njutning? Nästa gång jag går till systembolaget tar jag utan tvekan med mig en eller två Sierra Nevada Torpedo Extra IPA därifrån.
Citera
2010-12-05, 03:39
Bannlyst
Bayerskt öl för helskotta
Citera
2010-12-05, 11:45
Medlem
thesomaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brackvatten
En öl jag tycker är väldigt god är Karlevacko(stavas?).
Tror att den är tjeckisk. Ingen tung öl, lättdrucken och smakar väldigt gott. Rekommenderas.

Den är kroatisk, inte tjeckisk.
Förövrigt en väldigt god öl, även om den inte är min absoluta favorit.
Citera
2010-12-05, 13:54
Medlem
martenihs avatar
Min nuvarande favorit är nog faktiskt fortfarande Oppigårds Summer Ale. Tätt följd av Punk IPA och Jackie Brown.

Tycker det är sjukt gott med en rejäl citrus i eftersmaken. Måste prova Sierra Nevadas IPAor snarast, men det är inte det lättaste att få hem sådant när man inte kan gå på bolaget själv
Citera
2010-12-05, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gläfs
Hur gick det, var ni framme i Tyskland 03.30-04.00 någon gång? Och när öppnade Calles? :-P

Helt glömt bort att jag skrev här.

Vi körde bron som sagt. Väl i Danmark var det avstängt på motorvägen ca 4 mil utanför Rödby. Som tur var hade vi GPS så vi hittade till färjorna och vi kom 10 min innan nästa avgång och vi kom i land i tyskland åkte direkt till Calles, då var klockan 02.55 eller något sånt. 5 minuter innan affären öppnade. Det var bara vi och 5-6 till i affären. Vi hittade allt vi ville och det var en butik som absolut räckte till. Vi tog 04.00 båten tillbaka och var framme i sverige runt 12.00 om jag inte minns helt fel.

På vägen dit så var det inte så farligt att köra. Påvägen hem dock fick vi stanna en gång och sova i 20 min. Sen gick det raka spåret hem. Vi handlade kanske 50-55 liter sprit på 3 pers. och diverese vin och kanske 15 flak öl. Ingen som stannade oss eller någonting. Det är inget att noja över. Kommer göra samma resa i vår.
Citera
2010-12-05, 22:28
Medlem
Mina topp3 lyder:

Heineken, på glas givetvis ;-)
Corona, perfekt på en varm sommardag med en lime i.
Sen lärde jag mig uppskatta San Miguel på min senaste Spanien-resa då jag drack den varje dag ett x-antal gånger.

Där har ni den!
Citera
2010-12-06, 05:04
Bannlyst
Hieniken flaskor den ska va extra kall också.
Citera
2010-12-06, 08:13
Medlem
Tobybears avatar
Kung är godaste ölen som går att få tag på i Sverige.
Citera
2010-12-06, 13:52
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martenih
Min nuvarande favorit är nog faktiskt fortfarande Oppigårds Summer Ale. Tätt följd av Punk IPA och Jackie Brown.

Tycker det är sjukt gott med en rejäl citrus i eftersmaken. Måste prova Sierra Nevadas IPAor snarast, men det är inte det lättaste att få hem sådant när man inte kan gå på bolaget själv
Din smak verkar lika min rätt mycket, tycker mycket om beska IPAor med citrus i eftersmaken. Har inte smakat Oppigårds Summer Ale, hur är den jämfört med Punk och Jackie Brown?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in