2024-10-28, 23:58
Medlem
Har druckit någon svingod öl i USA som jag inte minns namnet på, det var någon europeisk öl tror jag som jag drack på någon fin restaurang. En av livets stora besvikelser att jag inte skrev ner det

Men för vanlig öl så att säga älskar jag polska ölen Zywiec. En kall Mariestad är också alltid god. Sedan om man kollar mörk öl så är Kilkenny fantastisk och nästan ALL IPA som finns är underbart god, om man håller det till 1, max 2 per kväll, efter det tröttnar jag direkt. Och slutligen, ska man bara dundersupa och dricka blaskig, lättdrucken öl en sommardag, då älskar jag Norrlands Ljus
Citera
2024-12-03, 01:39
Medlem
pn222jws avatar
Carlsberg Sort Guld - fina minnen från Roskildefestivaler.
Citera
2025-10-10, 15:42
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Oppigårds Thurbo Triple IPA - Den bästa ölen som finns på denna sida atlanten

https://oppigards.com/produkter/ol/o...bo-triple-ipa/
Citera
2025-10-12, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Oppigårds Thurbo Triple IPA - Den bästa ölen som finns på denna sida atlanten

https://oppigards.com/produkter/ol/o...bo-triple-ipa/
Håller med men Duvel är också bäst. Näsvis fråga, har du nån favorit från andra sidan atlanten?
Citera
2025-10-13, 18:13
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Håller med men Duvel är också bäst. Näsvis fråga, har du nån favorit från andra sidan atlanten?

Pliny the Elder & Blind Pig IPA från Russian River =) Det finns många fantastiska öl i USA, så jag har verkligen inte provat mig igenom alla :P
Citera
2025-10-17, 20:11
Medlem
stevenstillss avatar
Jag gillar Munchenöl det vill säga öl från Bayern. När oktoberölen kommer blir det fest. Helst då ölen från de mindre bryggerierna som typ Ayinger. Maltigt så malten fastnar mellan tänderna. Och hög alkoholstyrka. Märkligt nog funkar svenska Three Hearts 7.5 bra in här. Mycket bra och tät öl tycker jag. Sverige kan också.
Citera
2025-10-17, 20:23
Medlem
Jag är en storkonsument av ljus lager och har väl inte riktigt en endaste favorit egentligen. Det blir alltid en blandpåse med några norrlands ljus på glasflaska, kanske ett par norrlands djup, någon arton-56 och kanske en elk brew men sen slänger jag alltid i en rackare jag inte testat förut. Om jag nu måste välja en så säger jag nog elk brew för den är billig, läskande och potent i ett elegant 33cl-format.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in