2006-12-13, 21:50
Medlem
1. Newcastle Brown Ale
2. Hoegaarden
3. Theakston Old Peculier
Citera
2006-12-13, 22:00
Bannlyst
Kör väll på Staropramen jag med, har inte druckigt så många olika sorter men av dom jag testat så är staropramen överlägsen.
Citera
2006-12-13, 23:35
Medlem
d_hs avatar
Alltså, är jag ute på ett riktigt ölhak med 11 till 12 sorter på kran testar jag så många som möjligt. Det är kanske så att jag inte har koll på smaken alls efter 4 stycken, men jag kan bara inte bestämma mig. Jag gillar det mesta som inte smakar skit, må det vara lager, ale eller stout! Ja, det blev ju inget konkret svar av det här så jag tipsar istället om en fin svensk öl som jag hittills enbart testat på flaska, och är väldigt osäker på om jag någon gång kommer att finna som fatöl, nämligen Jämtlands Bärnsten.

Annars är tjeckisk lager med chilinötter eller brittisk stout med mörk choklad grymt gott! Jag brukar säga att tillbehören gör ölet, hehe.
Citera
2006-12-13, 23:59
Medlem
jokers avatar
Svår fråga, följande öl är iallafall favoriter i olika kategorier:

Hell
Ruddles Country ale
Old Gold
Pilsner Urquell
Spendrups Original
Lindemans kriek
Citera
2006-12-14, 03:02
Bannlyst
Leffe
Miller
Citera
2006-12-14, 03:26
Medlem
WalterSullivans avatar
lägger min röst på Bishops Finger
Citera
2006-12-14, 03:36
Medlem
Bloodhounds avatar
Som "ölkännare" borde jag känna mig tråkig, men jag väljer faktiskt Staropramen. Det finns många andra goda öl, men om det bara fanns en jag skulle dricka resten av livet så skulle det bli staro. För mig är det grunden för hur en öl skall smaka.
Citera
2006-12-14, 03:38
Bannlyst
Då jag är en jack daniels man så är det elakt öl jag vill ha. Och guiness är enligt mig ett ganska elakt öl.
Citera
2006-12-14, 03:42
Medlem
Rauzs avatar
Heineken om man ska dricka många. Staropramen är gott men jag har tröttnat lite.

Hoegarden är också grymt men i dom jätteglasen så dricker man inte mer än två innan man är nöjd
Citera
2006-12-14, 04:34
Medlem
viktorpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocksucker
Svår fråga..
Bara på smak väljer jag nog någon weissbier, Hoegaarden (stavning?) är smarrig , men det är rätt svårt att få ner mer än en

Jag har då inte svårt att få ner mer än en. En klar favorit! Annars så fungerar mörkt öl (ale & dom historierna) till det mesta...
Citera
2006-12-14, 04:36
Medlem
DrSpankels avatar
Beroende på humör/situation så är det Guinness eller Corona Extra.
Inte alls speciellt lika varandra, men jag gillar båda.
Citera
2006-12-14, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Kanske inte så konstigt eftersom det tjeckiska ölet faktiskt är bättre? Dessutom ägs de flesta tjeckiska bryggerier av tyskarna idag så hur man än vänder på det så går inte tyskarna lottlösa

~Paul~

Nej, det tror jag inte. Möjligtvis att det attraherar svenskar i högre grad. De vanliga tyska standardölen skiljer sig inte jättemycket från de tjeckiska pilsnerna. Något kraftigare och sötare, men det är också allt.

För övrigt noterar jag ett hopplöst systembolagsberoende hos skribenterna. Sorgligt, eftersom det begränsar spektrat av ölsorter som dricks, även om spektrat är stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in