2006-12-30, 22:18
Medlem
tillbaka till trådens rubrik

Känner att detta är rätt forum att posta mitt första inlägg...
Jobbade under honom i garderoben i flera år.

Han var omtyckt av alla anställda och alltid generös med extra dricks. Han kom ofta med skamliga förslag, hälften på skämt, hälften på allvar som jargongen är.

Hans exfru chefar fortfarande i garderoben och är en riktig nolla, dock betydligt bättre än hans senare förvärv.. En halvjugoslav som velat komma upp sig. Hon blev rejält sur när Faddeimperiet började falla (redan våren 2005)och kraven på större kassakoll skärptes. Med tanke på hur "kassaräkningen" gick till kan jag väl låta det tala för sig själv att exfrun tänkte starta en spray-tan-salong 2004 men hur det nu blev fortsatte att låta sig försörjas av garderoben. LR hade inte de karriärmöjligheterna. Exfrun var fram till kraschen väldigt stolt över att ha haft ihop det med honom och det märktes tydligt hur impad hon var.

Fadde hade ofta besök på det berömda kontoret på spyan även s a s utanför kontorstid. (OK, det hade ni redan fattat) Han skämtade vid ett tillfälle och sa att han inte visste hur många barn han hade men att han trodde det var nio...

Hur det var med Fadde har jag hört följande berättas att han i dec 2005 fick en dom emot sig och förlorade brickan. Han stod i dörren som vanligt men utan bricka, nåt som var rätt riskabelt. Dels fick han ju inte ingripa, dels skulle folk tycka att det var konstgt att han saknade bricka. I samband med detta ska spyan förnyas och han får sparken då den nya ledningen får höra att han tappat brickan. Den nya ledningen uppskattade heller inte att han gav ställena, ff a Spyan (då på rejäl dekis) negativ publicitet genom bl a abortrubrikerna. Redan i dec får han sparken. Sen hånglar LR upp den där snubben inför alla hans anställda.. Well, inte konstigt han fick söka hjälp. Han intalar sig att orsaken till avskedet är att hårda attityd, och han försöker lägga om för att komma tillbaka, och gör avbön offentligt ā la Rosing för att få sympati. Vilket ju inte lyckades. Vad gäller stålarna så var han "ekonomiskt oberoende" back in the days men slösade det mesta på sina damer... Så går det när man har hybris och inte kan lägga av i tid.
Citera
2006-12-31, 12:21
Medlem
Han har ny brud

http://www.expressen.se/index.jsp?a=812995

"Jag är snyggare än Linda och 13 år yngre". Jo jag tackar...

EDIT: Nu brud? NY brud skulle det stå.
Citera
2006-12-31, 13:06
Medlem
moneysisters avatar
känns uppgjort...

läste det i expressen, men vadå fick en känsla att det var lite uppgjort, typ upp med selelbunten och så säger du det här, själv vill han inte komentera.
Det skrivs att det verkar som om denna tjej och linda har ett ett horn tillvarandra, kanske är det fadde som har det och låter så denna brud
tala ut...
http://www.expressen.se/index.jsp?a=812995
Citera
2006-12-31, 13:22
Medlem
Smegmas avatar
Fadde, vilket gubbsjukt äckelskämme. Visst, ett skott i råttan på en riktigt fin blondin med stora rattar rockar ju stenhårt, men stornäsan säljer ju sig bigtime. Bedrövligt.
Citera
2007-01-02, 15:03
Medlem
MeatAbstracts avatar
http://www.sourze.se/default.asp?itemId=10566880

20 drachmer på att han kommer stå som dörrvakt på en biljardhall i närmaste förort.
Citera
2007-01-02, 15:09
Bannlyst
Va?!? Har den "fräscha" 21 åringen redan tröttnat på Fadderullan? Har han liten kuk eller

Ps Fadde: Det är nog svårt med ett öppet brev då Linda inte kan läsa
Citera
2007-01-02, 16:31
Medlem
MajkenKenmajs avatar
Får man jobba som dörrvakt när man är dömd för misshandel?
Citera
2007-01-02, 17:29
Medlem
moneysisters avatar
Låt fadde få veta vad ni tycker....

såg att man kunde gå in och komentera hans öppna brev, hitils inte så
många och inte så snälla ord. Vet inte om han läser här.

Jag håller med om att det har blivit lite komedi över det hela eller det kanske
var en underdrift. Men blir bara så förvånad när expressen och aftonbladet skriver om det hela tiden, just när det händer världsnyheteter, men här inne är det alltid kul att läsa.
Citera
2007-01-02, 19:40
Medlem
Öppet brev till Linda från Fadde

Hittade ett Öppet brev från Fadde till Linda och våra så kallade vänner som han skriver
annons:

kultur & nöje

Öppet brev till Linda och våra så kallade vänner
"Jag hoppades att bli väckt denna morgon av den människa jag har levt ihop med de senaste 2,5 åren, som jag älskar så mycket. Jag önskade att det bara var en mardröm att förhållandet är över."
KULTUR & NÖJE Öppet brev till Linda och våra så kallade vänner Betyg:
Fadde Darwich
2368 läsare Idag kl. 12.53

Läs mer under annonsen:

Jag hoppades att bli väckt denna morgon av den människa jag har levt ihop med de senaste 2,5 åren, som jag älskar så mycket. Jag önskade att det bara var en mardröm att förhållandet är över. Men det är bara att inse att det är ett faktum. Min första tanke är, kommer jag klara av det här utan att bli helt nedbruten och knäckt av sorgen? Det här var inte vad jag önskade mig. Hur ska jag klara av att leva utan den kvinna som jag var beredd på att försvara med alla medel. Den kvinna som gav mig styrka och energi för att klara av den vardag jag hade försatt mig i. Nu finns hon inte där längre. Den trygghet och kärlek jag var beroende av är plötsligt borta! Varför blev det så här? Kunde vi fortsätta och kämpa?

Hade det funkat om inte alla sk vänner lagt sig i och hindrat oss från att ta till sista chansen att reparera förhållandet? Alla som hade det bästa receptet för oss båda? Ska jag tacka er som har låtsats vilja mitt och Lindas bästa? Ett gott råd till er, titta på era relationer innan ni går in och förstör andras. Era råd som "dumpa henne" eller "dumpa honom" kan ni lyda själva i era förhållanden. Kom inte och säg att ni ville vårt bästa. Ni förstörde ett förhållande mellan två personer som älskade varandra - ni hjälpte dem inte. Ni var snabba med att komma med genomtänkta råd gällande relationen och det var det enda ni var intresserade av också. När det gällde andra saker, vips så var ni som bortblåsta. Jag passade er jävligt bra när jag var den balla vakten som såg till att ni fick komma in var ni ville. Slippa stå i en kö, slippa betala entré för att komma in och bli bjuden på massa drinkar, då dög jag. Men sen när det försvann, så försvann jag också i era ögon. Då passade jag inte längre. Då måste ni tränga er in i våra liv och komma med massa lögner och råd för att knäcka vårt förhållande. Och det har ni lyckats med också. Men då vill jag säga er att jag är strax tillbaka där igen. Det är med nöje jag kan berätta att jag har fått ett flertal jobb som vakt på de krogar som ni tycker är balla. Den här gången kommer ni att behandlas som vilken gäst som helst.

Till min älskade Linda vill jag bara säga att jag älskar dig. Glöm aldrig det. Tänk om det gick att backa tiden. Då hade vi sluppit det här. Jag önskar dig all lycka i världen. Jag om någon känner dig och vet vilken underbar kvinna du är. Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta och i min själ.

Fadde Darwich, Krönikör, livvakt mm
Citera
2007-01-02, 20:35
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Experienced_one

"Det är med nöje jag kan berätta att jag har fått ett flertal jobb som vakt på de krogar som ni tycker är balla. Den här gången kommer ni att behandlas som vilken gäst som helst."

1. Att vara över 25 år gammal och vara glad för ett dörrvaktsjobb? Hmm.

2. Hans arbetsgivare blir nog inte så glad över sin nya dörröppnares inställning till kändisar och stekare?

3. Någon som vågar gissa hur länge det tar innan Fadde blir erbjuden att "distribuera" koks, ett erbjudande han naturligvis tackar ja till. Han har ju skulder som säkert sätter ner omdömet.

Självklart åker han fast rätt så omgående.
Citera
2007-01-02, 21:13
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajkenKenmaj
Får man jobba som dörrvakt när man är dömd för misshandel?

Nej, men han får vara entrevärd vilket är ett finare namn på dörrvakter utan befogenheter och som mest håller ordning på köerna tidigt på kvällarna.
Citera
2007-01-02, 23:39
Medlem
moneysisters avatar
Förstår inte hans nya funktion riktigt

ok, han ska vara enrévärd eftersom han inte har någon bricka, sen har han
bestämt sig för att behandla alla lika ( fd vänner ) dvs ingen får gå före i hans kö om dom inte varit justa mot honom privat ??

Vilken klubb ägare vill ha denn sjungande fågel i sitt lag, skapar ju bara
problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in