2024-07-06, 19:55
Avslutad
Slänger in lite fler.

”Hooka är dom bästa joggingskorna”
”Det är melodifestivalen ikväll”

”Ska du rösta i morgon?”
”Att rösta är en rättighet”

”Det blir la väl”
”Det är ditt fel hihi”

”Vad har du förstört nu? Hihi”

”Har du 18 eller 19” fälgar?”
”Lackerade fronten igår”
”Ullared är gåvan som bara ger och ger”
Citera
2024-07-06, 19:58
Medlem
finns inget mer WT än att skriva "jag älskar't" när man vill betona att man gillar något. Fy fan, hade jag fått bestämma hade sådant smuts fått sitta i koncentrationsläger
Citera
2024-07-06, 19:58
Medlem
Jag kan inte komma på så många specifika uttryck.

Det mest markanta i mina wt-kretsar jämfört med akademikerna är nog mer jargongen som säkert kan tyckas både hjärndöd och elak.

Men hur illa det än låter är det i regel hjärtliga kärleksförklaringar.

Typ ditt jävla sär, jag ska sparka pungen av dig och sen lite fysisk "misshandel" på det.

Egentligen är det som sägs då, om man översätter "jag älskar dig" förstärkt med en kamouflerad kram.

Överhuvudtaget att leva ut sina känslor upplever jag är en wt-grej.

Mycket practical joke men även om någon rent av kan skada sig fysiskt finns det hjärta och värme bakom.

Det kan nog te sig väldigt burdust och ociviliserat ut för den oinvigde men egentligen tror jag faktiskt akademikerna också skulle må bra att släppa loss lite mer.

Överklassen har ju ofta ganska nära till barnet inom sig och kan släppa loss lite mer när tillfälle ges.

Men akademikerna har ju sin lott i livet och sitt eviga ok att släpa runt på där alla tillfällen i stället går till att positionera sig och få allt att verka så bra som möjligt.

Trots att det är ganska uppenbart att dom knappast mår och har det så mycket bättre än andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det har du hittat på själv. Det är ingen fras WT använder.

En WT har inte problem med att stå för att denne är rasist, du blandar ihop WT med akademiker från Södertörn och Lund.

Att använda orden icke skidåkare och kebabtekniker är inte heller något särskiljande för WT.

Tack, tänkte just skriva det själv.
Senast redigerad av rotebro-conny 2024-07-06 kl. 20:05.
Citera
2024-07-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Det betyder ”fånga dagen”.
Det är väl ett bra budskap?
Jaa, en gång för länge sen.
Citera
2024-07-06, 20:00
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakBoll

Typ folk som...... skriver såhär.. där det hela tiden är ett nytt antal punkter vid varje konstpaus.... och dessutom lägger....... pauserna där man normalt INTE.. gör paus i en mening när man talar.

Den absolut lägsta smutsgraden av detta wt-språkbruk är de som använder,,,,,,,, kommatecken istället för,,,, punkter eller bara.... blandar ihop båda två helt slumpmässigt. Där kan man utgå från en IQ på som absolut högst 80 och en skokollektion bestående endast av gamla slitna foppatofflor i regnbågens alla färger.

Det med punkter ger mig alltid mer psykotiska vibbar än att personen i fråga skulle vara WT.
Hatar det töntiga svenska användandet av WT, hade varit trevligare med en svensk variant.
Citera
2024-07-06, 20:04
Medlem
För långa lösögonfransar. Rött nagellack med pärlströssel ovanpå. Fillervanställda läppar. Botoxstela kinder och panna. Tigermönstrade toppar. Lila hårfärg. För stora solglasögon.
Citera
2024-07-06, 20:08
Medlem
Näsring, kluven tunga, typ 10 ringar i varje örsnibb, ringar i bröstvårtor, m fl intima ställen.
Citera
2024-07-06, 20:08
Medlem
Efterlyses bara exempel på språkbruk, eller handlar tråden också om andra fenomen?
Jag tycker en tydlig markör är att ha ringar på alla fingrarna, ofta med dödskallar eller djurmotiv.
Och när det gäller kvinnor tänker jag långa lösnaglar.
Citera
2024-07-06, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
Efterlyses bara exempel på språkbruk, eller handlar tråden också om andra fenomen?
Jag tycker en tydlig markör är att ha ringar på alla fingrarna, ofta med dödskallar eller djurmotiv.
Och när det gäller kvinnor tänker jag långa lösnaglar.
Har jag spårat ur?
Citera
2024-07-06, 20:14
Medlem
Folk man frontar som stirrar kallt på en och kontrar med ”och?”
Citera
2024-07-06, 20:14
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Frågor på det!

Det där var standard i militären.
Varje genomgång avslutades med att de meniga kunde ställa frågor.

Det togs sedan med sig av befäl in till näringslivet. Genomgång av chef. Frågor tas upp efter.

Om nu samhällets bottenskrap tagit till sig det så kan det ju vara bra.
Lyssna. Ta in. tänk og fråga om något är oklart.

förlåt mig, låt mig klargöra vad jag menar med just 'frågor på det?' Det handlar alltså inte om en chef som rundar av ett möte eller en löjtnant som har genomgång. Låt mig ge ett fiktivt exempel på en facebookpost:

Mina barn är mitt allt, precis som mitt manchester united, min milleniumöl och mina tatueringar. Frågor på det?
Citera
2024-07-06, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
För långa lösögonfransar. Rött nagellack med pärlströssel ovanpå. Fillervanställda läppar. Botoxstela kinder och panna. Tigermönstrade toppar. Lila hårfärg. För stora solglasögon.

"Fillervanställd" var ju ett roligt ord. Men det du rabblar upp tycker jag inte är något typiskt wt-fenomen.

Du hittar väl nästan mer sådant hos någon överklasskärring på Lidingö som känner sig stressad över ålderstecknen.

Tom drottning Sylvia har ju vanställt sig på det sättet.

Men sen är det ju i alla fall roligare att vila ögonen på lite "Farsta glitter" än någon "Karin" som inte kan sitta i solen, alltid är helt osminkad, bär pojkkläder och enbart någon gång i månaden kan ställa upp på lite tjatsex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in