2024-07-05, 10:58
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad, utgången rubrik "Misstänkt grovt våldsbrott i Tollarp (2024-07-04)".
/ Moderator
Citera
2024-07-05, 10:59
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Var det detta som gjorde det ?
Nytt jobb, flytt till Limhamn och efter sommaren kommer barnen att bo hos mig på fulltid

Känns som som det. Pappan tar ut sin hämnd på barnen..
Någonting måste ha hänt i familjen då mamman begärt skiljsmässa och fått 100% vårdnad om barnen? Och även flyttar 8 mil!
Citera
2024-07-05, 11:02
Medlem
Carol*ne L*ndstedt är än sålänge inte registrerad som avliden.

Min erfarenhet av seperation där barn är inblandade osv är att man brukar ha överlämning av barn på fredag, söndag eller måndagar iom skola/förskola men nu är det semestertider. ML kanske skulle på resa med barnen eller tvärtom. Möjligtvis fira något av barnens födelsedagar, annars har jag svårt för att förstå varför ett separerat par skulle träffas med barn.
Citera
2024-07-05, 11:03
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Mag*us Li*dstedt, 53 år, ensamboende (åtminstone inga barn över 15 på adressen, möjligen yngre). Flyttade dit för ett år sedan. Skilsmässa? VD för ett bolag registrerat i Malmö som inte tjänar några pengar. Bolaget står även skrivet på en 45-årig kvinna med samma efternamn som bor i Malmö. Exfrun? Kvinnan verkar enligt Facebook ha två barn, en pojke och en flicka. Flickan fyllde åtta år den elfte juni.

Jo det verkar så. Enligt exfrun har hon nyligen flyttat till Limhamn och efter sommaren skulle barnen bo hos henne full tid.
Citera
2024-07-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Mag*us Li*dstedt, 53 år, ensamboende (åtminstone inga barn över 15 på adressen, möjligen yngre). Flyttade dit för ett år sedan. Skilsmässa? VD för ett bolag registrerat i Malmö som inte tjänar några pengar. Bolaget står även skrivet på en 45-årig kvinna med samma efternamn som bor i Malmö. Exfrun? Kvinnan verkar enligt Facebook ha två barn, en pojke och en flicka. Flickan fyllde åtta år den elfte juni.

Enligt FB verkar det vara exfrun. Pojken(Ale*ander) är typ 5år. Enligt ett av hennes inlägg ska barnen efter sommaren bo heltid hos henne.
Citera
2024-07-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Någonting måste ha hänt i familjen då mamman begärt skiljsmässa och fått 100% vårdnad om barnen? Och även flyttar 8 mil!

Jag tycker det mer låter som något de har kommit överens om. Dvs att de har skilt sig, frun har fått nytt jobb 8 mil bort och att hon ska ha barnen boende hos sig på full tid. För smidighetens skull. Hade det varit smutsigt med vårdnadstvist borde hon nämnt vårdnaden också men hon nämner bara boendet
Citera
2024-07-05, 11:05
Medlem
Driftstopps avatar
Man får inte ensam vårdnad bara rakt av, utan det måste finnas synnerligen skäl till detta.
Våldsbrott, psykisk ohälsa eller liknande.
Citera
2024-07-05, 11:06
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Pappan är ifrån Göteborg från start ?
Citera
2024-07-05, 11:07
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Jag tycker det mer låter som något de har kommit överens om. Dvs att de har skilt sig, frun har fått nytt jobb 8 mil bort och att hon ska ha barnen boende hos sig på full tid. För smidighetens skull. Hade det varit smutsigt med vårdnadstvist borde hon nämnt vårdnaden också men hon nämner bara boendet

"Barnen ska bo på heltid hos mamman".

Ska inte barnen träffa sin pappa?
Citera
2024-07-05, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Var det detta som gjorde det ?
Nytt jobb, flytt till Limhamn och efter sommaren kommer barnen att bo hos mig på fulltid

Ja, kvinnor kan roffa åt sig… men det bidde inget av det. Nåja, kanske ett av dem.
Hon har bott på den utpekade adressen.

Citat:
"Barnen ska bo på heltid hos mamman".

Ska inte barnen träffa sin pappa?

Exakt..
Citera
2024-07-05, 11:08
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Då får hon ju skylla sig själv. Man jävlas inte med en pappas barn.
Pappan tycks vara knasig.. Misstänkt knasig.
Sedan att det ligger spår efter personen gör det inte bättre för honom.
Citera
2024-07-05, 11:09
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clue
Carol*ne L*ndstedt är än sålänge inte registrerad som avliden.

Min erfarenhet av seperation där barn är inblandade osv är att man brukar ha överlämning av barn på fredag, söndag eller måndagar iom skola/förskola men nu är det semestertider. ML kanske skulle på resa med barnen eller tvärtom. Möjligtvis fira något av barnens födelsedagar, annars har jag svårt för att förstå varför ett separerat par skulle träffas med barn.
Jag lutar åt att det är pappan som är avliden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in