2024-07-03, 12:24
Avslutad
Jag är totalt oerfaren vad kommer till relationer, men det har att göra men feghet, psykiska problem och att jag vant mig vid att vara ensam. Dessutom är jag extremt tråkig och inte riktigt haft några romantiska känslor överhuvudtaget.
Citera
2024-07-04, 06:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tja, det är väl det optimala om man nu inte går och blir kär.

Fast det där med att folk säger att de inte vill ha en relation ska man nog tolka som att de inte vill ha en relation med det som bjuds?
Nej, det kan handla om en själv också, vilket även innefattar ens livssituation. Det handlar alltså inte om kräsenhet eller något sådant.

Det är väl inget konstigt för någon som aldrig har haft en riktig relation, som ni andra har, att tycka att man kan avstå? Man vet inget annat.
Citera
2024-07-04, 07:03
Medlem
Muppetys avatar
Jag har haft två fasta förhållanden o jag funkar inte i de. Har bott ihop i typ max två veckor men det går mig på nerverna, inte för att det var nått fel på henne, men jag måste ha min ensamtid.

Numera har jag blivit asexuell också o tycker inte om att ha sex längre, tycker att kroppskontakt är obehagligt.

Jag har vänner o det är jag glad för, men föredrar att leva ensam.

Jag har asperger, så det kanske är därför?
Citera
2024-07-06, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag har haft två fasta förhållanden o jag funkar inte i de. Har bott ihop i typ max två veckor men det går mig på nerverna, inte för att det var nått fel på henne, men jag måste ha min ensamtid.

Numera har jag blivit asexuell också o tycker inte om att ha sex längre, tycker att kroppskontakt är obehagligt.

Jag har vänner o det är jag glad för, men föredrar att leva ensam.

Jag har asperger, så det kanske är därför?
Ja jag känner likadant. Har adhd och antagligen också autism/drag av autism. Har läst mycket om diagnosen och mycket, men förstås inte allt, stämmer ju. Vill åtminstone inte ha konstant umgänge och konstant kroppskontakt. Tycker det är obehagligt, men har inte haft en riktig relation med känslor heller så jag vet faktiskt inte
Citera
2024-07-06, 22:05
Avslutad
Ja, du var ju verkligen en klippa...

Citat:
Ursprungligen postat av Ottoskorvar
Jag kan bara svara för mig men jag gillar inte att visa hänsyn till någon annan. Däremot tycker jag om när andra visar mig hänsyn. Kort sagt och utan att gå in på detaljer så kan man säga att jag tycker inte om andra människor om dom inte gör som jag vill och tycker. Gör dom inte det så vill jag inte ha nått med dom att göra.
Citera
2024-07-06, 22:15
Avslutad
Det är många som har samma värdelösa attityd som du själv har. Ditt och ert problem är att ni aldrig investerar i er själva så att ni kan få uppleva att det faktiskt är kul att vinna och att det är värt det! Om du är en värdelös medelmåtta som aldrig tar tag i ditt liv så kommer du ju aldrig att få till en vinst på kvinnofronten. Det gäller förresten båda könen!

Bara det att du anser att det "inte är värt besväret" är ju talande för att du själv aldrig gjort en investering i dig själv, aldrig skördat frukterna av det, aldrig vunnit och därmed aldrig lärt dig att värdera att vinst är värt det!

Därmed tar det inte bort kvinnors vanligt förekommande motbjudande beteende, men det är en annan diskussion.

Citat:
Ursprungligen postat av HundenHansson
Kan ibland känna längtan efter en relation med en kvinna, men generellt tycker jag inte det är värt besväret. Kvinnor är ofta ganska krävande och skapar en massa drama.

Så det skulle vara om jag råkar träffa den rätta, men jag letar inte aktivt. Orkar verkligen inte med alla dejtingappar. Har testat det förut. Men det är så himla energi- och tidskrävande.

Det hade varit gött att få ligga nång gång ibland, men inte ens det känns värt besväret. Jag är inte lika kåt nu när jag är äldre. I de långvariga relationer jag haft har jag snudd på tröttnat på sexet. Får ligga och jucka i en halvtimme för att hon ska komma, medan jag själv bara vill sova
Citera
2024-07-06, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Det är många som har samma värdelösa attityd som du själv har. Ditt och ert problem är att ni aldrig investerar i er själva så att ni kan få uppleva att det faktiskt är kul att vinna och att det är värt det! Om du är en värdelös medelmåtta som aldrig tar tag i ditt liv så kommer du ju aldrig att få till en vinst på kvinnofronten. Det gäller förresten båda könen!

Bara det att du anser att det "inte är värt besväret" är ju talande för att du själv aldrig gjort en investering i dig själv, aldrig skördat frukterna av det, aldrig vunnit och därmed aldrig lärt dig att värdera att vinst är värt det!

Därmed tar det inte bort kvinnors vanligt förekommande motbjudande beteende, men det är en annan diskussion.

Det där var mycket svammel utan att lyckas få fram något begripligt budskap. "Investering i dig själv", "aldrig vunnit", "ta tag i dig själv", osv, bara svammel utan betydelse.

Men förtydliga gärna om du verkligen hade något budskap du ville få fram.
Citera
2024-07-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ignaziev
Haha exakt. När man var ung hade man en helt annan lust och tyckte kvinnor var värda allt besvär. Såg man en het tjej så vill man fria till henne och göra allt för att hon skulle ha det bra men numera vet man vilka uppkäftiga krävande psykon de är. Bitterfittiga kravmaskiner.

Exakt så är det.

När man haft några relationer med kvinnor så inser man hur jävla värdelösa kvinnor är. Hur falska, dömande, omöjliga att göra nöjda, de faktiskt är.

Vore det inte för testosteron som stänger av vettet i mäns hjärnor, så skulle ingen man ha något med kvinnor att göra.
Citera
2024-07-07, 00:15
Avslutad
De mest attraktiva kvinnorna är attraherade av de mest attraktiva männen! Attraktiva män är manliga män! Maskulinitet genomsyras generellt av dominans, kompetens, målmedvetenhet och genomförande, ärr ur kamp, framgång, att ha gått igenom rädsla och byggt styrka, att ha förlorat och kommit igen men också av sin fysiska dominans. Det här är grunden i att vara en maskulin man. Att veta att ens stomme är byggd på svåra åtaganden i ditt anletes svett. Att ha gått igenom svåra prövningar och kommit ur som vinnare på andra sidan. Om det här är saker som är helt obegripliga för dig så kan jag inte hjälpa dig utan då måste du söka professionell hjälp hos en terapeut.

De generaliseringar jag skrivit om leder till att du som man får en viss kvalitet på dina mentala egenskaper som åtråvärda kvinnor och mindre åtråvärda kvinnor finner oerhört oemotståndliga. Du föds alltså inte med dem utan du förtjänar dem efter att ha investerat i dig själv genom ditt liv. Återigen, om du inte begriper vad "investera i dig själv" betyder så refererar jag återigen till en terapeut.

Om du aldrig har uppnått något svårt i ditt liv och aldrig erhållit ett värde som gör dig "hållfast" och som gör att du sticker ut så kommer du aldrig att attrahera de mest attraktiva kvinnorna. Det leder ju i sin tur till att du aldrig får uppleva självförtroendet och identiteten det ger i att en sexig och attraktiv kvinna vill ha just dig, och som står vid din sida och det leder ju naturligtvis till att du aldrig kan värdera den känslan eftersom du inte ens vet att den existerar.

ALLA MÄN drömmer om att ha en sexig och attraktiv kvinna vid sin sida. Det är livets toppvinst och det är också vad som ger dig högst status bland andra män. Det finns inte heller något som väcker mer avund, självhat men också missunnsamhet hos svaga män än att någon i deras närhet fått "högvinsten" eftersom det påminner om deras egna värdelöshet och misslyckade liv (som de accepterat). Jag har själv erfarenhet av "män" som osat kolossal avundsjuka just på grund av att de sexigaste och absolut snyggaste kvinnorna offentligt visat att de vill ha just mig! Det här blir ju något som definierar mig och ger mig min manliga identitet.

Så det finns inget svammel i det jag skriver. Om det fanns en igenkänningsfaktor i dig själv så hade du inte tolkat mitt första inlägg som svammel. Den andra clownen som tyckte att det var besvärligt är ju i samma kategori och har aldrig haft en attraktiv kvinna vid sin sida. Jag vet det automatiskt ENDAST baserat på hur personen formulerar sig.

Hoppas du fått lite mer insikter.

Citat:
Ursprungligen postat av aPOCC
Det där var mycket svammel utan att lyckas få fram något begripligt budskap. "Investering i dig själv", "aldrig vunnit", "ta tag i dig själv", osv, bara svammel utan betydelse.

Men förtydliga gärna om du verkligen hade något budskap du ville få fram.
Citera
2024-07-07, 00:52
Avslutad
För att jag trivs bäst själv i lugn och ro och klarar mig alldeles utmärkt.
Citera
2024-07-07, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Altså ni som säger att ni inte orkar med en relation, förstår jag mig inte på hur ni kan ha lust, behov och ork till sex och kk ?
Bra fråga. Jag har inte påstått det, men inväntar (fler) svar från dem som känner sig träffade.
Citera
2024-07-07, 07:02
Bannlyst
Man vill ha en relation men inte en krävande relation som bara blir jobbig. Ständigt uppvakta tjejen för stt hon råkar vara snygg och kan ställa vilka krav som helst, ständiga krav på underhåll, skoj, humor, generositet och all skit som medföljer. Tjejer anstränger sig ingenting nuförtiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in