De mest attraktiva kvinnorna är attraherade av de mest attraktiva männen! Attraktiva män är manliga män! Maskulinitet genomsyras generellt av dominans, kompetens, målmedvetenhet och genomförande, ärr ur kamp, framgång, att ha gått igenom rädsla och byggt styrka, att ha förlorat och kommit igen men också av sin fysiska dominans. Det här är grunden i att vara en maskulin man. Att veta att ens stomme är byggd på svåra åtaganden i ditt anletes svett. Att ha gått igenom svåra prövningar och kommit ur som vinnare på andra sidan. Om det här är saker som är helt obegripliga för dig så kan jag inte hjälpa dig utan då måste du söka professionell hjälp hos en terapeut.
De generaliseringar jag skrivit om leder till att du som man får en viss kvalitet på dina mentala egenskaper som åtråvärda kvinnor och mindre åtråvärda kvinnor finner oerhört oemotståndliga. Du föds alltså inte med dem utan du förtjänar dem efter att ha investerat i dig själv genom ditt liv. Återigen, om du inte begriper vad "investera i dig själv" betyder så refererar jag återigen till en terapeut.
Om du aldrig har uppnått något svårt i ditt liv och aldrig erhållit ett värde som gör dig "hållfast" och som gör att du sticker ut så kommer du aldrig att attrahera de mest attraktiva kvinnorna. Det leder ju i sin tur till att du aldrig får uppleva självförtroendet och identiteten det ger i att en sexig och attraktiv kvinna vill ha just dig, och som står vid din sida och det leder ju naturligtvis till att du aldrig kan värdera den känslan eftersom du inte ens vet att den existerar.
ALLA MÄN drömmer om att ha en sexig och attraktiv kvinna vid sin sida. Det är livets toppvinst och det är också vad som ger dig högst status bland andra män. Det finns inte heller något som väcker mer avund, självhat men också missunnsamhet hos svaga män än att någon i deras närhet fått "högvinsten" eftersom det påminner om deras egna värdelöshet och misslyckade liv (som de accepterat). Jag har själv erfarenhet av "män" som osat kolossal avundsjuka just på grund av att de sexigaste och absolut snyggaste kvinnorna offentligt visat att de vill ha just mig! Det här blir ju något som definierar mig och ger mig min manliga identitet.
Så det finns inget svammel i det jag skriver. Om det fanns en igenkänningsfaktor i dig själv så hade du inte tolkat mitt första inlägg som svammel. Den andra clownen som tyckte att det var besvärligt är ju i samma kategori och har aldrig haft en attraktiv kvinna vid sin sida. Jag vet det automatiskt ENDAST baserat på hur personen formulerar sig.
Hoppas du fått lite mer insikter.
Citat:
Ursprungligen postat av
aPOCC
Det där var mycket svammel utan att lyckas få fram något begripligt budskap. "Investering i dig själv", "aldrig vunnit", "ta tag i dig själv", osv, bara svammel utan betydelse.
Men förtydliga gärna om du verkligen hade något budskap du ville få fram.