2024-06-27, 21:56
Medlem
Kan ibland känna längtan efter en relation med en kvinna, men generellt tycker jag inte det är värt besväret. Kvinnor är ofta ganska krävande och skapar en massa drama.

Så det skulle vara om jag råkar träffa den rätta, men jag letar inte aktivt. Orkar verkligen inte med alla dejtingappar. Har testat det förut. Men det är så himla energi- och tidskrävande.

Det hade varit gött att få ligga nång gång ibland, men inte ens det känns värt besväret. Jag är inte lika kåt nu när jag är äldre. I de långvariga relationer jag haft har jag snudd på tröttnat på sexet. Får ligga och jucka i en halvtimme för att hon ska komma, medan jag själv bara vill sova
Citera
2024-06-28, 10:47
Avslutad
Altså ni som säger att ni inte orkar med en relation, förstår jag mig inte på hur ni kan ha lust, behov och ork till sex och kk ?
Citera
2024-06-28, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HundenHansson
Kan ibland känna längtan efter en relation med en kvinna, men generellt tycker jag inte det är värt besväret. Kvinnor är ofta ganska krävande och skapar en massa drama.

Så det skulle vara om jag råkar träffa den rätta, men jag letar inte aktivt. Orkar verkligen inte med alla dejtingappar. Har testat det förut. Men det är så himla energi- och tidskrävande.

Det hade varit gött att få ligga nång gång ibland, men inte ens det känns värt besväret. Jag är inte lika kåt nu när jag är äldre. I de långvariga relationer jag haft har jag snudd på tröttnat på sexet. Får ligga och jucka i en halvtimme för att hon ska komma, medan jag själv bara vill sova
Haha exakt. När man var ung hade man en helt annan lust och tyckte kvinnor var värda allt besvär. Såg man en het tjej så vill man fria till henne och göra allt för att hon skulle ha det bra men numera vet man vilka uppkäftiga krävande psykon de är. Bitterfittiga kravmaskiner.
Citera
2024-06-28, 12:48
Avslutad
Så här verkar det som att alla vill knulla men ingen vill ha en relation? 🤔

Jag trodde det var tvärtom 🙃
Senast redigerad av Blackrose23 2024-06-28 kl. 12:58.
Citera
2024-06-28, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23

Tror att det kan vara så för de som inte vill ha relationer för att de själva är ett problem i en. Många, speciellt män tror jag, saknar faktiskt självinsikt och börjar gnälla över att andra (tjejer) skulle bara problemet. T ex säger att tjejer är bitterfittiga kravmaskiner eller bara skapar massa drama. . Sedan säger de att de bara vill ha tjejer för sex. Något saknar de ju uppenbarligen? Bitterheten genomlyser sådana typer av förklaringar.
Citera
2024-06-28, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ResanTillMelonia
Tror att det kan vara så för de som inte vill ha relationer för att de själva är ett problem i en. Många, speciellt män tror jag, saknar faktiskt självinsikt och börjar gnälla över att andra (tjejer) skulle bara problemet. T ex säger att tjejer är bitterfittiga kravmaskiner eller bara skapar massa drama. . Sedan säger de att de bara vill ha tjejer för sex. Något saknar de ju uppenbarligen? Bitterheten genomlyser sådana typer av förklaringar.

Jag förstår om mitt eget inlägg ovan kunde tolkas lite så, men det var inte riktigt avsikten. Eftersom jag är heterosexuell man så kan mitt perspektiv bli lite som du skrev. Men det finns naturligtvis en annan sida av myntet. Kvinnor ser säkert många män som lata odågor som inte hjälper till i hushållet och inte vill engagera sig i relationen, utan bara spela TV-spel eller fiska. När de väl träffar någon så visar han sig bara vara ute efter sex.

Så ja, båda könen har nog sina brister om man vill generalisera lite. Samtidigt tror jag absolut man kan ha en harmonisk relation som är givande för båda parter.

Min poäng är nog snarare att när jag nu blivit lite äldre och klokare så ställer jag lite mer krav på en potentiell partner. Jag går inte med på vilken skit som helst. I så fall lever jag hellre ensam. Jag vet också att min egen lycka och välbefinnande inte hänger på att ha en kärring. Man ska hitta lyckan i sig själv helt enkelt :-) Då kan en partner bli grädden på moset så att säga, men bara om vi verkligen klaffar ihop.
Citera
2024-06-28, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HundenHansson
Jag förstår om mitt eget inlägg ovan kunde tolkas lite så, men det var inte riktigt avsikten. Eftersom jag är heterosexuell man så kan mitt perspektiv bli lite som du skrev. Men det finns naturligtvis en annan sida av myntet. Kvinnor ser säkert många män som lata odågor som inte hjälper till i hushållet och inte vill engagera sig i relationen, utan bara spela TV-spel eller fiska. När de väl träffar någon så visar han sig bara vara ute efter sex.

Så ja, båda könen har nog sina brister om man vill generalisera lite. Samtidigt tror jag absolut man kan ha en harmonisk relation som är givande för båda parter.

Min poäng är nog snarare att när jag nu blivit lite äldre och klokare så ställer jag lite mer krav på en potentiell partner. Jag går inte med på vilken skit som helst. I så fall lever jag hellre ensam. Jag vet också att min egen lycka och välbefinnande inte hänger på att ha en kärring. Man ska hitta lyckan i sig själv helt enkelt :-) Då kan en partner bli grädden på moset så att säga, men bara om vi verkligen klaffar ihop.
Nej jag tycker du klargjorde att det inte gäller dig. Fattar dig helt och du skrev ju att du inte är desperat efter sex mm. Men läser du en del här ser du att det förekommer en del gnäll på det motsatta könet följt av en önskan att ändå ha en kk, eller till och med ha en partner bara (alltså bara) för sex. Det förstnämnda skrivet av kvinnor, det sistnämnda av män.

Helt klart rimligt att ställa höga krav/inte gå med på vilken skit som helst och skatta livet som ensamstående högre än det.

Sedan finns det folk som har blivit skadade av en tidigare kärleks svek. Kan fatta att man motsätter sig det då igen.

Vad du skriver visar på självinsikt helt klart. Men inte någon som kallar kvinnor för kravmaskiner. Han tillhör ju uppenbarligen den skaran av män du beskriver, hehe. Inte konstigt att man ”kräver” saker av någon som är lat och oduglig, vill få allt serverat.
Citera
2024-06-28, 14:57
Bannlyst
Jag vill gärna ha en relation, men i dags slampsverige är det svårt att hitta en bra tjej.
Citera
2024-06-28, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flyingeagleeye
Jag vill gärna ha en relation, men i dags slampsverige är det svårt att hitta en bra tjej.
Eller så får eu ingen…? Kom inte med bortförklaringar. Och vad du har att säga hör inte ens hemma i diskussionen. Du vill ju ha en relation säger du.

Och alla som säger att de vill ha kk, ons, flickvän bara för sex (som en kompromiss för att de inte kan få kk), köpa sex…osv… Alltså till och med vill umgås med det motsatta könet, men säger att ni inte vill ha en riktig relation med dem. För det bäddas alltid in med bortförklaringar om att det är fel på det motsatta könet. Erkänn bara att ni är odugliga att ha en relation med själva istället för att skylla ifrån er. Ni vill ju inte vara singlar egentligen, det märks. är man oduglig själv att leva med är det inte konstigt att det blir motstånd från alla. Ni är ju lika desperata ändå, eftersom ni ändå vill ha något slags utbyte med det motsatta könet?

Detta gäller både män och kvinnor.
Citera
2024-06-29, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laaisaa1
Fuck you. Jag söker ingen bekräftelse. Jag fördriver tiden.
Att jag skulle må himla bra har jag inte sagt och det vore inte heller sant men jag har i alla fall inga av alla de problem som andra har när de skaffar sig relationer.

Jag vet fortfarande inte vad jag ska med relationer till utan att ha bestämda syften om vad de ska leda till.

Så är det väl för alla? Känner du ens kärlek eller glädje när du är med dina polare eller är du enbart med dem för att ha kul själv och visa hur rik du är?

Försöker inte vara elak; är bara intresserad vad du är för typ av person. Vissa saknar empati, tålamod och förståelse för andra och då kommer relationerna inte att fungera mer än som ytligt bekanta eller löst sammansatta kompisgrupper (där ofta pengar,sex,alkohol och droger är höjdpunkten ). Utan det finns ingen gemenskap överhuvudtaget.
Citera
2024-06-29, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Jag närmar mig 30. Har haft ett antal längre relationer och en hel del kortare relationer (KK). Vill inte leva i en seriös relation då jag inte litar på kvinnor för fem öre. Har träffat alldeles för många tjejer som har varit otrogna mot sina män/sambo för att knulla....och sen har det kommit fram att tjejerna är upptagna. Man tappar hoppet om relationer. Det skulle inte förvåna mig om mina ex har varit otrogna heller.

Känner inte sug efter en relation heller. Det räcker med att få knulla lite då o då så är jag mer än nöjd! Vem står vid ens sida när man ligger nere? Det har aldrig en kvinna gjort utan använt det emot mig i situationer då vi har tjafsat eller liknande. Vad ska man med en kvinna till om hon inte står vid ens sida när man ligger ner utan trampar på en ännu mer? Det är väl poängen med en relation överhudvudtaget, att man ska stå upp för varandra i vått o torrt?

Ja detta som du skriver gör nog att många män inte vill ha relationer, man har tappat hoppet helt enkelt eftersom man varit med om för mycket skit!
Citera
2024-06-29, 07:06
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23

Tja, det är väl det optimala om man nu inte går och blir kär.

Fast det där med att folk säger att de inte vill ha en relation ska man nog tolka som att de inte vill ha en relation med det som bjuds?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in