Citat:
Ursprungligen postat av
HundenHansson
Jag förstår om mitt eget inlägg ovan kunde tolkas lite så, men det var inte riktigt avsikten. Eftersom jag är heterosexuell man så kan mitt perspektiv bli lite som du skrev. Men det finns naturligtvis en annan sida av myntet. Kvinnor ser säkert många män som lata odågor som inte hjälper till i hushållet och inte vill engagera sig i relationen, utan bara spela TV-spel eller fiska. När de väl träffar någon så visar han sig bara vara ute efter sex.
Så ja, båda könen har nog sina brister om man vill generalisera lite. Samtidigt tror jag absolut man kan ha en harmonisk relation som är givande för båda parter.
Min poäng är nog snarare att när jag nu blivit lite äldre och klokare så ställer jag lite mer krav på en potentiell partner. Jag går inte med på vilken skit som helst. I så fall lever jag hellre ensam. Jag vet också att min egen lycka och välbefinnande inte hänger på att ha en kärring. Man ska hitta lyckan i sig själv helt enkelt :-) Då kan en partner bli grädden på moset så att säga, men bara om vi verkligen klaffar ihop.
Nej jag tycker du klargjorde att det inte gäller dig. Fattar dig helt och du skrev ju att du inte är desperat efter sex mm. Men läser du en del här ser du att det förekommer en del gnäll på det motsatta könet följt av en önskan att ändå ha en kk, eller till och med ha en partner bara (alltså
bara) för sex. Det förstnämnda skrivet av kvinnor, det sistnämnda av män.
Helt klart rimligt att ställa höga krav/inte gå med på vilken skit som helst och skatta livet som ensamstående högre än det.
Sedan finns det folk som har blivit skadade av en tidigare kärleks svek. Kan fatta att man motsätter sig det då igen.
Vad du skriver visar på självinsikt helt klart. Men inte någon som kallar kvinnor för kravmaskiner. Han tillhör ju uppenbarligen den skaran av män du beskriver, hehe. Inte konstigt att man ”kräver” saker av någon som är lat och oduglig, vill få allt serverat.