2024-06-18, 16:25
Medlem
1. Tidsfördriv.
2. Anonymiteten som möjliggör diskussioner av diverse ämnen utan att man behöva hålla tillbaka på dina åsikter. Det ger betydligt mer intressanta diskussioner.
3. Jag fördrar Flashback över andra forum. Dom flesta yngre kvinnor likt jag själv söker sig till Familjeliv eller liknande, där man inte alls kan uttrycka sig lika ohämmat.
Citera
2024-06-18, 16:27
Avslutad
Jag skriver främst för att bemöta desinformation från Natotroll och rysstroll. Kunskapen är väldigt låg om militär utrustning i många trådar, eller så är det just desinformation

Nu de senaste dagarna så har jag känt att mitt luktsinne förbättrats. Då sitter jag hellre på en bänk och sorterar bland dofter.

Känns som man omöjligt kan bekämpa all desinformation i längden.
Citera
2024-06-18, 16:32
Medlem
Flummigheters avatar
Det finns alltid nya grejer att läsa och fundera på, men även jävligt mycket garv blir det.

Varit här sen 2002, dock uppenbarligen med ett annat konto. Flashback har varit en del av mitt liv, större delen av mitt liv.

Skål, negers!
Citera
2024-06-18, 16:36
Medlem
Tycker Flashback e ett trevligt ställe att skriva på, har varit här sedan FNA tiden…. Skrev under annat konto tidigare…
Mkt knäppskallar finnes det här, men även en del kloka, fast mkt för man ju Sila😂
Citera
2024-06-18, 16:58
Medlem
GertBennys avatar
Jag skriver ganska mycket här i perioder då jag känner mig ensam.

Jag skriver när jag är uttråkad.

Jag skriver när jag ser någon tråd jag tycker är intressant.

Jag skriver ibland i trådar när folk vill ha råd om olika saker, senast i en tråd om billigt kött.

Ibland skriver jag rena trollinlägg för att det roar mig, men detta är mest i trådar som jag själv starkt misstänker är trolltrådar.
Citera
2024-06-18, 17:08
Medlem
Zoologens avatar
Ofta för att fråga om något jag inte fattar. Men också för att hävda min åsikt i någon fråga, varpå jag blir beskylld för att vara en regelrätt idiot.
Citera
2024-06-18, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag börjar närma mig 15k inlägg, och börjar reflektera en del över vad jag håller på med egentligen. Jag gillar att läsa och skriva på Flashback, annars skulle jag ju inte göra det. Men varför gör jag det?
Är det för att avreagera mig? Är det för att jag vill ha ett meningsfullt meningsutbyte med andra användare? Är det för att jag undrar saker, och vill ha svar? Är det bara för att det gött att få svar på något man skriver, och veta att man typ finns till? En blandning av allt det här skulle jag tro att det handlar om för min del.

Jag har tänkt på det här lite, när jag slängt ett öga på politik-forumen, som jag normalt sett inte frekventerar.
Någon som startar en tråd med en rubrik typ "Hur är de svenskar som hyllar Putin funtade i hjärnan?".
Ska man tolka frågan bokstavligen, så borde den ligga i psykologidelen. Men så du m är inte ens jag. Syftet med tråden är självklart att reta upp människor som hyllar Putin, och få arga svar från dessa.

Jag har aldrig förstått charmen med att dra igång människor som man inte ens är intresserad av en diskussion med. Man tycker att de är idioter, och kommer fortsätta tycka det oavsett vad de säger. Man roas bara att de blir arga. Är inte det ett väldigt slöseri med tid och energi?

Varför skriver just DU på Flashback? Var riktigt tuff mot dig själv när du svarar på den frågan. Jag tror det är svårare än vad det låter att vara ärlig där.

Edit:
Passerade igår 15k inlägg, utan att ens märka det!

1) Att skriva har en psykologiskt lugnande effekt.
2) Intellektuellt stimulerande
Citera
2024-06-18, 17:27
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Jag börjar närma mig 15k inlägg, och börjar reflektera en del över vad jag håller på med egentligen. Jag gillar att läsa och skriva på Flashback, annars skulle jag ju inte göra det. Men varför gör jag det?
Är det för att avreagera mig? Är det för att jag vill ha ett meningsfullt meningsutbyte med andra användare? Är det för att jag undrar saker, och vill ha svar? Är det bara för att det gött att få svar på något man skriver, och veta att man typ finns till? En blandning av allt det här skulle jag tro att det handlar om för min del.

Jag har tänkt på det här lite, när jag slängt ett öga på politik-forumen, som jag normalt sett inte frekventerar.
Någon som startar en tråd med en rubrik typ "Hur är de svenskar som hyllar Putin funtade i hjärnan?".
Ska man tolka frågan bokstavligen, så borde den ligga i psykologidelen. Men så du m är inte ens jag. Syftet med tråden är självklart att reta upp människor som hyllar Putin, och få arga svar från dessa.

Jag har aldrig förstått charmen med att dra igång människor som man inte ens är intresserad av en diskussion med. Man tycker att de är idioter, och kommer fortsätta tycka det oavsett vad de säger. Man roas bara att de blir arga. Är inte det ett väldigt slöseri med tid och energi?

Varför skriver just DU på Flashback? Var riktigt tuff mot dig själv när du svarar på den frågan. Jag tror det är svårare än vad det låter att vara ärlig där.

Edit:
Jag skriver här dels för att det är anonymt och man kan ta ut svängarna lite. Började 2013 och då var det mycket diskussioner i religionsforumet för mig. Nu har det blivit mer politik och att sända in en fråga om medicin och hälsa eller råda någon där.
Med att ta ut svängarna menar jag att man behöver inte vara så proper och tillrättalagd som när man möter folk irl. Det behöver inte vara dumma saker men lite tuffare t ex.

Tyvärr får man ju alltid räkna med att det kommer idiotsvar om man ställer en fråga, särskilt på arbetsmarknadsforumet.
Men här tar man ju upp allt som händer i samhället och det är det jag uppskattar Flashback för.
Citera
2024-06-18, 17:32
Medlem
Man lär sig något.

Har man fel blir man omedelbart verbalt lynchad, oftast med fula personangrepp och otrevligheter men de få gånger det kommer saklig kritik och upplysande fakta, då är det värt det.

Om du inte förstår det, då är du en jävla idiotbög och putinkramare.
Citera
2024-06-18, 17:39
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Främst för att korrigera alla dumhuvuden som skriver här på detta idioternas paradis. Här är såååå många idioter som bara skriver massa felaktigt skit hela tiden överallt. Stolpskott i drivor.

Jag tror att alltifrån moderatorer till många användare är betalda för att sprida massa propaganda och felaktigheter. Tror flashback är fullt med betald dessinformation.

Tror inte på detta. Vad skulle det ge i politiskt i röster m.m. folk har sina åsikter och det kan ingen flashbackare ändra. Sådan propaganda är helt onödig o ger inte ett skit på detta forum.
Senast redigerad av 53....so what 2024-06-18 kl. 17:49.
Citera
2024-06-18, 18:06
Medlem
KingHisss avatar
För att jag är beroende
Citera
2024-06-18, 18:11
Medlem
Citat:

Edit:
Jag skriver egentligen inte i första hand utan läser faktiskt betydlig mer.

När jag väl skriver är det ofta föra att diskutera något som kommer upp i forumet eller i media. Detta för att se hur andra ser på det hela.

Jag har för övrigt postat mycket mer än 15000 inlägg eftersom jag hängt här sedan början, i princip men jag har glömt lösenordet på två tidigare konton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in