2024-06-18, 12:37
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag börjar närma mig 15k inlägg, och börjar reflektera en del över vad jag håller på med egentligen. Jag gillar att läsa och skriva på Flashback, annars skulle jag ju inte göra det. Men varför gör jag det?
Är det för att avreagera mig? Är det för att jag vill ha ett meningsfullt meningsutbyte med andra användare? Är det för att jag undrar saker, och vill ha svar? Är det bara för att det gött att få svar på något man skriver, och veta att man typ finns till? En blandning av allt det här skulle jag tro att det handlar om för min del.

Jag har tänkt på det här lite, när jag slängt ett öga på politik-forumen, som jag normalt sett inte frekventerar.
Någon som startar en tråd med en rubrik typ "Hur är de svenskar som hyllar Putin funtade i hjärnan?".
Ska man tolka frågan bokstavligen, så borde den ligga i psykologidelen. Men så du m är inte ens jag. Syftet med tråden är självklart att reta upp människor som hyllar Putin, och få arga svar från dessa.

Jag har aldrig förstått charmen med att dra igång människor som man inte ens är intresserad av en diskussion med. Man tycker att de är idioter, och kommer fortsätta tycka det oavsett vad de säger. Man roas bara att de blir arga. Är inte det ett väldigt slöseri med tid och energi?

Varför skriver just DU på Flashback? Var riktigt tuff mot dig själv när du svarar på den frågan. Jag tror det är svårare än vad det låter att vara ärlig där.

Edit:
Passerade igår 15k inlägg, utan att ens märka det!
Citera
2024-06-18, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag börjar närma mig 15k inlägg, och börjar reflektera en del över vad jag håller på med egentligen. Jag gillar att läsa och skriva på Flashback, annars skulle jag ju inte göra det. Men varför gör jag det?
Är det för att avreagera mig? Är det för att jag vill ha ett meningsfullt meningsutbyte med andra användare? Är det för att jag undrar saker, och vill ha svar? Är det bara för att det gött att få svar på något man skriver, och veta att man typ finns till? En blandning av allt det här skulle jag tro att det handlar om för min del.

Jag har tänkt på det här lite, när jag slängt ett öga på politik-forumen, som jag normalt sett inte frekventerar.
Någon som startar en tråd med en rubrik typ "Hur är de svenskar som hyllar Putin funtade i hjärnan?".
Ska man tolka frågan bokstavligen, så borde den ligga i psykologidelen. Men så du m är inte ens jag. Syftet med tråden är självklart att reta upp människor som hyllar Putin, och få arga svar från dessa.

Jag har aldrig förstått charmen med att dra igång människor som man inte ens är intresserad av en diskussion med. Man tycker att de är idioter, och kommer fortsätta tycka det oavsett vad de säger. Man roas bara att de blir arga. Är inte det ett väldigt slöseri med tid och energi?

Varför skriver just DU på Flashback? Var riktigt tuff mot dig själv när du svarar på den frågan. Jag tror det är svårare än vad det låter att vara ärlig där.

Edit:
Passerade igår 15k inlägg, utan att ens märka det!

Jag skriver här för att kunna säga sånt som jag inte kan säga i verkligheten, men som jag ibland har behov av att säga.
Citera
2024-06-18, 12:44
Medlem
Förkovra mig, få information, upplysa/väcka andra, testa åsikter och avreagera mig. Just testa åsikter tycker jag är extra intressant. Ibland har man en åsikt som inte fått motstånd eller utmanats i den bubbla man befinner sig i. Att då höra andras argument blir ju ett sätt att omvärdera och balansera sina egna åsikter.
Citera
2024-06-18, 12:45
Medlem
HBTKuks avatar
De flesta tycker att just deras åsikt är så himla viktig att det vore brottsligt att beröva övriga människor den upplysning det medför.

Ibland vill jag bara säga mitt i vissa frågor, andra gånger tycker jag att folk är så korkade att jag måste adressera dem.
Citera
2024-06-18, 12:51
Medlem
genushexans avatar
Jag ser det som en slags välgörenhet. Ni som läser på Flashback tillhör ju inte samhällets yppersta elit precis, men jag tycker att även ni förtjänar högkvalitativa och vetenskapligt underbyggda inlägg. Normalt har jag ju naturligtvis viktigare saker för mig, men ibland så förbarmar jag mig och ger lite upplysning till er där nere.
Citera
2024-06-18, 12:54
Medlem
Tidsfördriv.

Ändå lite mer ”kreativt” än att bara se på tv/slösurfa etc. Och när man inte riktigt orkar läsa den där tunga existentiella romanen.
Citera
2024-06-18, 12:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Jag ser det som en slags välgörenhet. Ni som läser på Flashback tillhör ju inte samhällets yppersta elit precis, men jag tycker att även ni förtjänar högkvalitativa och vetenskapligt underbyggda inlägg. Normalt har jag ju naturligtvis viktigare saker för mig, men ibland så förbarmar jag mig och ger lite upplysning till er där nere.

Du har över 2000 inlägg..
Citera
2024-06-18, 13:00
Medlem
HBTKuks avatar
Just i dag skriver jag här för att låta upptagen medan jag låtsasjobbar och försöker döda tid på kontoret. Slutar snart på det här jobbet, så jag slappar maximalt för att ringa in sommaren och komma i rätt känsla.
Citera
2024-06-18, 13:05
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliaKickers46
Du har över 2000 inlägg..
Ja, jag brukar skriva i skov, när jag känner att mins stackars medmänniskor behöver vägledning, men visst - det var mer tidigare! Har faktiskt varit här i över 10 år. Var ung när jag började.
Citera
2024-06-18, 13:06
Avslutad
Citat:
Ja, jag brukar skriva i skov, när jag känner att mins stackars medmänniskor behöver vägledning, men visst - det var mer tidigare!

Det brukar handla om att få uppmärksamhet i en hård värld. Du har över två tusen försök att bli sedd.
Citera
2024-06-18, 13:19
Medlem
53....so whats avatar
Egentligen ville jag bara läsa på forumet för att hålla mig informerad av vad som hände runt om i vår värld, läsa vad andra tyckte och tänkte, få lite inspiration och att förkovra sig i sånt som man inte hade en tanke på innan.
Det blev en ögonöppnare utan like.

Sen kom skrivandet. Svarade på de som undrade saker. Svarade de som jag tyckte hade fel i saker.
Debatterade o.s.v.

Fb är för mig en öppen verklighet in i andra människors liv.
Man lär sig hur folk är, vad dom vill eller inte vill.
Ibland vill man skoja till vad nån kväker ur sig.

Samtidigt som man bjuder på samma sak tillbaka.

Vissa skulle nog säga att man skall skaffa sig ett vettigt liv, men det har jag oxå.
Fb har bara blivit en ventil mot resten av världen på tid som jag kan avvara.
Citera
2024-06-18, 13:21
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ja, jag brukar skriva i skov, när jag känner att mins stackars medmänniskor behöver vägledning, men visst - det var mer tidigare! Har faktiskt varit här i över 10 år. Var ung när jag började.

Jag ansågs väl som gammal när jag började.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in