Jag börjar närma mig 15k inlägg, och börjar reflektera en del över vad jag håller på med egentligen. Jag gillar att läsa och skriva på Flashback, annars skulle jag ju inte göra det. Men varför gör jag det?
Är det för att avreagera mig? Är det för att jag vill ha ett meningsfullt meningsutbyte med andra användare? Är det för att jag undrar saker, och vill ha svar? Är det bara för att det gött att få svar på något man skriver, och veta att man typ finns till? En blandning av allt det här skulle jag tro att det handlar om för min del.
Jag har tänkt på det här lite, när jag slängt ett öga på politik-forumen, som jag normalt sett inte frekventerar.
Någon som startar en tråd med en rubrik typ "
Hur är de svenskar som hyllar Putin funtade i hjärnan?".
Ska man tolka frågan bokstavligen, så borde den ligga i psykologidelen. Men så du m är inte ens jag. Syftet med tråden är självklart att reta upp människor som hyllar Putin, och få arga svar från dessa.
Jag har aldrig förstått charmen med att dra igång människor som man inte ens är intresserad av en diskussion med. Man tycker att de är idioter, och kommer fortsätta tycka det oavsett vad de säger. Man roas bara att de blir arga. Är inte det ett väldigt slöseri med tid och energi?
Varför skriver just DU på Flashback? Var riktigt tuff mot dig själv när du svarar på den frågan. Jag tror det är svårare än vad det låter att vara ärlig där.
Edit:
Passerade igår 15k inlägg, utan att ens märka det!