2024-06-18, 15:00
Medlem
Jag har ett behov att uttrycka mig i skrift om saker jag tycker är fel. Det enda sättet att göra det utan obehagliga konsekvenser är att göra det anonymt.
Citera
2024-06-18, 15:04
Medlem
Oh-be-wans avatar
Främst för att korrigera alla dumhuvuden som skriver här på detta idioternas paradis. Här är såååå många idioter som bara skriver massa felaktigt skit hela tiden överallt. Stolpskott i drivor.

Jag tror att alltifrån moderatorer till många användare är betalda för att sprida massa propaganda och felaktigheter. Tror flashback är fullt med betald dessinformation.
Citera
2024-06-18, 15:06
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Det är enkel underhållning. Brukar bara skriva när jag är slö eller deprimerad. Är jag pigg brukar jag göra annat. Hade jag varit här mer på allvar hade jag nyttjat avdelningar som språk och litteratur, men det gör jag inte.
Citera
2024-06-18, 15:15
Medlem
wes420s avatar
är en av två sidor som jag besöker dagligen.

tyvärr kommer nästan varenda tråd att handla om någon eller några från mena. men så befinner jag mig allra mest på aktuella brott, så jag får väl skylla mig själv.

många omogna människor här tyvärr, om alla bara ryckte upp sig ett par centimeter så skulle det faktiskt bli trevligare, för alla, du måste inte svara alla som tycker olika och berätta hur dumma i huvudet de är.
Citera
2024-06-18, 15:19
Avslutad
Varför jag någonsin ens reggade ett konto här från början är något jag inte ens kan svara mig själv på. Varje gång jag loggar in här hoppas jag att det är den sista.
Citera
2024-06-18, 15:21
Medlem
Storstark68s avatar
Bättre att uttrycka sig från hjärtat på denna plattform än när man sitter på demensboendet och vräker ur sig det man hållit tillbaka i årtionden. Man vill ju inte ha 150 kilos genuskärringar över sig som klöser sönder ögon och pung.
Citera
2024-06-18, 15:24
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Främst för att korrigera alla dumhuvuden som skriver här på detta idioternas paradis. Här är såååå många idioter som bara skriver massa felaktigt skit hela tiden överallt. Stolpskott i drivor.

Jag tror att alltifrån moderatorer till många användare är betalda för att sprida massa propaganda och felaktigheter. Tror flashback är fullt med betald dessinformation.
du låter som en jag beskrev.
utan att läst ett inlägg från dig, så är du ändå en av de som behöver ge sig lite.
du måste inte svara alla som tycker olika och berätta hur dumma i huvudet de är.
om du inte kan bete dig så va inte här.

du kommer inte att förvandla någon härinne,, så kom jag på mig själv att försöka putta dig i en annan riktning än din egen. jag tar tillbaks allting.
tack å hej, ha en fin dag.
Citera
2024-06-18, 15:28
Avslutad
Bra mkt bättre ställe än te.x Fakebook och Instagram.

Dock så saknar jag tiden här i början.

Diskussionerna hade mer klarspråk och klokheten var ett faktum!

Idag skapas trådar för allt möjligt trams som inte hör hemma här egentligen.
Citera
2024-06-18, 15:38
Moderator
Psilosophers avatar
För respons.
Citera
2024-06-18, 15:49
Medlem
Mest av gammal ohejdad vana nu för tiden.

Flashback fyllde ett större behov för mig förr i tiden
Citera
2024-06-18, 15:59
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag börjar närma mig 15k inlägg, och börjar reflektera en del över vad jag håller på med egentligen. Jag gillar att läsa och skriva på Flashback, annars skulle jag ju inte göra det. Men varför gör jag det?
Är det för att avreagera mig? Är det för att jag vill ha ett meningsfullt meningsutbyte med andra användare? Är det för att jag undrar saker, och vill ha svar? Är det bara för att det gött att få svar på något man skriver, och veta att man typ finns till? En blandning av allt det här skulle jag tro att det handlar om för min del.

Jag har tänkt på det här lite, när jag slängt ett öga på politik-forumen, som jag normalt sett inte frekventerar.
Någon som startar en tråd med en rubrik typ "Hur är de svenskar som hyllar Putin funtade i hjärnan?".
Ska man tolka frågan bokstavligen, så borde den ligga i psykologidelen. Men så du m är inte ens jag. Syftet med tråden är självklart att reta upp människor som hyllar Putin, och få arga svar från dessa.

Jag har aldrig förstått charmen med att dra igång människor som man inte ens är intresserad av en diskussion med. Man tycker att de är idioter, och kommer fortsätta tycka det oavsett vad de säger. Man roas bara att de blir arga. Är inte det ett väldigt slöseri med tid och energi?

Varför skriver just DU på Flashback? Var riktigt tuff mot dig själv när du svarar på den frågan. Jag tror det är svårare än vad det låter att vara ärlig där.

Edit:
Passerade igår 15k inlägg, utan att ens märka det!

Jag vill få utlopp för mina hatiska tankar, agressioner och fördomar. Det kan jag inte ventilera öppet i samhället för då hade jag säkert suttit bakom galler eller förlorat inkomst.

Så jag hänger mestadels här för att fylla mitt toxiska ego.

Ibland tycker jag om att diskutera vissa ämnen på en mer mogen och intellektuell nivå om jag ser att användaren besitter den förmågan, men oftast urartar det i personangrepp, hot och trams, då 98% av användarna här inte kan bete sig, precis som jag.
Citera
2024-06-18, 16:14
Medlem
För att det är ett ganska intressant tvärsnitt (nåja) av mänsklighetens tankar och samtal. Någon är i stånd att hoppa från en bro, en annan undrar hur man sätter potatis. Hur smakar blåval - och vad hände egentligen på 9/11?

Som sliddjur stöter man förstås ofta på patrull, men är man bara tydlig med att man tar den i tvåan så brukar det gå bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in