2026-08-31, 20:53
Medlem
anomaligns avatar
Det är stimulerande, både att formulera olika egna idéer, frågor och tankar man har, och att pröva dem mot andra, för att få ett hum om man faktiskt är något på spåren eller om man har tänkt som en idiot, samt att läsa vad andra klurar på, få veta andra perspektiv osv.
Flashback känns också som en rest av det gamla Internet, innan det blev förstört av sociala medier. Som en envis liten oas i öknen.
Det är också stimulerande att man inte vet vem som ligger bakom användarnamn eller inlägg. Man ser bara vad personen har skrivit, och tvingas bedöma utsagan på dess egna meriter, till skillnad från praktiskt taget alla andra plattformar i samhället, där andra bedömningskriterier spelar in i hög grad. Här vet man inte om personen man diskuterar med har en intellektuell funktionsnedsättning och kanske skriver från den gemensamma datorn i inne på gruppboendet, eller till och med rättspsyk, eller är doktor eller professor inom diskussionsämnet.
Citera
2026-08-31, 23:45
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
För min egen skull. Jag har inte råd att gå till en psykoterapeut fyra gånger i veckan så jag ältar saker här istället. Inte lika mycket som tidigare så det har kanske haft effekt.
Citera
2026-09-13, 00:16
Medlem
Comitiums avatar
[quote=Naranbaatarkhan|95822392]
För min egen skull. Jag har inte råd att gå till en psykoterapeut fyra gånger i veckan så jag ältar saker här istället. Inte lika mycket som tidigare så det har kanske haft effekt.
[/QUO

.
.
Vad kan man göra istället för att skriva inlägg på FB?

Att att gå till en psykoterapeut fyra gånger i veckan låter inte som ett attraktivt alternativ.

Så vad kan man göra istället?

Man frestas att skriva dumma kommentarer till dumma inlägg, men då riskerar man att varnas och bli avstängd istället för att det drabbar den korkade trams-tråd som man kommenterar.

Man kan förstås läsa Aftonbladet, titta på gift vid första ögonkastet eller ta en rask promenad. Eller lyssna på Lasse Stefanz, 12-tonsmusik eller fördjupa sig i Kants filosofi. Men har någon en bättre idé? Säg bara inte supa och eller knulla eller dra något gammalt över sig. Så vad föreslår ni?
.
.
Citera
2026-09-14, 14:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag skriver numera nästan enbart för att tjafsa med vänstertrollen och bemöta deras lögner. Jag kommer antagligen minska rejält på aktiviteten på flashback efter valet, oavsett vilket block som vinner.

Sagt och gjort. Valet är över och nu finns ingen anledning för mig att vara på detta skitforum mer.
Citera
Idag, 06:57
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Sagt och gjort. Valet är över och nu finns ingen anledning för mig att vara på detta skitforum mer.

Du postar ju?

Sluta skäms för att du postar på Flashback.

Jag hade skämts om jag verkligen visade att jag inte hade vänner och liv på Facebook eller Instagram.

Bah "jag måste visa att jag är någon!!!1!!"

Jag har X, LINE och Flashback och flashan är det enda internet där man kan freestylea lite.

De som kallar flashanfolket för drägg, hur f-n ser de själva ut då??
Citera
Idag, 07:33
Medlem
Främst för att verkligen liksom fundera igenom vad jag egentligen tycker i diverse olika ämnen/samhällsfrågor och komma bort från allt det där passiva matande av än det ena och andra som man nuförtiden blir översköljd med av överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in