2025-05-11, 03:04
Medlem
Det dr med att flyga drake och ha massa story knns helt fel fr Doom
Citera
2025-05-11, 16:20
Medlem
drinksareonmes avatar
Detta lter ju bara ljligt. Saxat frn Gamereactors recension.

" En specifik utmaning, som upprepas s mnga gnger att jag mot slutet brjade skratta, r att det dyker upp en fiende omgiven av en skld. Fr att sklden ska frsvinna s att jag ska kunna ta upp kampen s mste "moralen" snkas genom att dda massa utav demoner p en ppen yta. Ju strre demoner man drper - desto mer av sklden frsvinner. Som sagt, mot slutet kndes det som att detta var det enda man kunde hitta p och nr detta moment dk upp igen och igen kndes det nstan larvigt till slut."

https://www.gamereactor.se/doom-the-dark-ages-1544953/
Citera
2025-05-11, 17:35
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Det r anmrkningsvrt hur Doom 2016 som nu r snart 10 r fortfarande ser kanon ut.
Citera
2025-05-16, 18:18
Medlem
area50s avatar
Helt sjukt hur dom kan ta hela 800 spnn fr detta spelet p Steam?? Det r mer eller mindre bara ett single player fokuserat spel ju!?
Citera
2025-05-16, 21:30
Medlem
discofunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Helt sjukt hur dom kan ta hela 800 spnn fr detta spelet p Steam?? Det r mer eller mindre bara ett single player fokuserat spel ju!?

Att det r single player r inte problemet med priset.
Problemet r att det verkar ta runt 15h att kra igenom det. Och det r om man explorar allt. Skiter man i det kan man skert komma ner till 10.
Det r alldeles fr kort fr det priset.
Citera
2025-05-20, 13:57
Medlem
Nihennas avatar
Har rligt talat roligare med detta n med Eternal, och frmodligen lika kul som 2016.

Har problem med Eternals ADHD-gameplay. DooM har aldrig, frutom i Eternal d, varit en Quake/Unreal Tournament-klon dr man zippzappar fram och tillbaka i ljusets hastighet. Det har alltid varit ngot lngsammare. Dark Ages hastighet och hur groundd det r r troligen det mest "Doom-like" i trilogin om man ser till spelets tempo, vilket jag gillar enormt.

Musiken r ngot smre. Mrks att Mick Gordon inte r med, MEN jag vill nd inte pst att musiken r dlig. Det finns en hel del stmningsfulla ltar, srskilt i mid-game.
Citera
2025-05-21, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Har rligt talat roligare med detta n med Eternal, och frmodligen lika kul som 2016.

Har problem med Eternals ADHD-gameplay. DooM har aldrig, frutom i Eternal d, varit en Quake/Unreal Tournament-klon dr man zippzappar fram och tillbaka i ljusets hastighet. Det har alltid varit ngot lngsammare. Dark Ages hastighet och hur groundd det r r troligen det mest "Doom-like" i trilogin om man ser till spelets tempo, vilket jag gillar enormt.

Musiken r ngot smre. Mrks att Mick Gordon inte r med, MEN jag vill nd inte pst att musiken r dlig. Det finns en hel del stmningsfulla ltar, srskilt i mid-game.

Hller inte riktigt med... Har du spelat Doom 1 och 2? Om ja, nr d? Fr det r f spel dr man springer s snabbt som i Doom 1/2 med SR40 SR50. Lgg drtill p fast monsters och fast projectiles s...

Doom har aldrig varit lngsamt, frutom vid dess horribla plattforms-banor, ssom ex The Chasm. Annars handlade det ju mest om att strafa mellan projektiler och snabbt dda alla hitscanners (som inte gr att dodga).

Jag tyckte inte Eternal var fr snabbt, och det dr med att byta vapen hela tiden, ja det r egentligen bara relevant p de hgre svrigheterna. Kr man upp till HNTR s kan man leka med olika vapen utan strre problem.

Jag kommer testa Dark Ages ikvll, s jag kanske fr anledning att terkomma om huruvida jag tycker det r snabbt/lngsamt/osv, men vad jag frstr gr det ju att ndra allting om man s vill, men initialt kommer jag kra Ultra Violence och sedan snka till Hurt me Plenty vid ev behov.
Citera
2025-05-21, 16:59
Medlem
swebarbs avatar
r mest skeptisk till den satans jvla sklden, sen nr ska doomguy behva en sn ? 2016 var det bsta spelet sen gick det utfr med eternal och nu detta r det nnu mer tveksamt.
Citera
2025-05-21, 17:42
Medlem
Spelet ligger p 900 kr.. Nintendo fr s mkt skit just nu men det r fler spel som kostar skjortan.
Citera
2025-05-22, 11:57
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Hller inte riktigt med... Har du spelat Doom 1 och 2? Om ja, nr d? Fr det r f spel dr man springer s snabbt som i Doom 1/2 med SR40 SR50. Lgg drtill p fast monsters och fast projectiles s...

Doom har aldrig varit lngsamt, frutom vid dess horribla plattforms-banor, ssom ex The Chasm. Annars handlade det ju mest om att strafa mellan projektiler och snabbt dda alla hitscanners (som inte gr att dodga).

Jag tyckte inte Eternal var fr snabbt, och det dr med att byta vapen hela tiden, ja det r egentligen bara relevant p de hgre svrigheterna. Kr man upp till HNTR s kan man leka med olika vapen utan strre problem.

Jag kommer testa Dark Ages ikvll, s jag kanske fr anledning att terkomma om huruvida jag tycker det r snabbt/lngsamt/osv, men vad jag frstr gr det ju att ndra allting om man s vill, men initialt kommer jag kra Ultra Violence och sedan snka till Hurt me Plenty vid ev behov.
Hmm, kanske min spelstil som r annorlunda men nr jag spelar Doom 1 och 2 s r det inte direkt snabbt. r typ 20% av hur snabbt Eternal r fr mig. Betydligt lngsammare och mer "tungt" n exempelvis Quake och Unreal Tournament. Jag fredrar den lngsammare spelstilen, s inget mig emot.
Citera
2025-05-22, 12:10
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
r mest skeptisk till den satans jvla sklden, sen nr ska doomguy behva en sn ? 2016 var det bsta spelet sen gick det utfr med eternal och nu detta r det nnu mer tveksamt.
Om det hjlper s r sklden betydligt mer offensiv n defensiv. Man anvnder den till att parera projektiler visserligen, men jag anvnder den betydligt mer offensivt genom att kasta den som ett vapen eller gra hoppattacker med den. Dessutom har du betydligt mer frihet i att bestmma sjlv vilket vapen du vill anvnda, och det r inte samma sex-sax-pse som i Eternal.

Gillar personligen att ID experimenterar och inte bara gr uppfljare som knns som DLC. Givetvis kommer det inte att falla alla i smaken, precis som jag inte riktigt r med p Eternals hastighet, men jag tycker nd att det r rtt vg att g istllet fr att kra "safe" och bara gra fem variationer av samma spel. Alldeles fr mnga uppfljare knns som att de hade dugit som expansioner till tidigare spel.

Det jag verkligen gillar med moderna trilogin. Det finns ngon del som passar alla. Gillar man inte Dark Ages mer tunga spelstil finns Eternal om man r ett fan av Quake 3 arena, eller om man vill ha ett mer balanserat spel sp finns 2016.
Senast redigerad av Nihenna 2025-05-22 kl. 12:19.
Citera
2025-05-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Hmm, kanske min spelstil som r annorlunda men nr jag spelar Doom 1 och 2 s r det inte direkt snabbt. r typ 20% av hur snabbt Eternal r fr mig. Betydligt lngsammare och mer "tungt" n exempelvis Quake och Unreal Tournament. Jag fredrar den lngsammare spelstilen, s inget mig emot.

Jo det kan ju vara s att du kra utan always-run i Doom 1 och 2, och frmodligen inte fast monsters/fast projectiles. ven i Dark Ages kan du kra lngsamt, de har modifiers fr bde gamespeed projectile speed osv osv som du kan ndra fr att f bsta mjliga upplevelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in