Citat:
Ursprungligen postat av
Nihenna
Har rligt talat roligare med detta n med Eternal, och frmodligen lika kul som 2016.
Har problem med Eternals ADHD-gameplay. DooM har aldrig, frutom i Eternal d, varit en Quake/Unreal Tournament-klon dr man zippzappar fram och tillbaka i ljusets hastighet. Det har alltid varit ngot lngsammare. Dark Ages hastighet och hur groundd det r r troligen det mest "Doom-like" i trilogin om man ser till spelets tempo, vilket jag gillar enormt.
Musiken r ngot smre. Mrks att Mick Gordon inte r med, MEN jag vill nd inte pst att musiken r dlig. Det finns en hel del stmningsfulla ltar, srskilt i mid-game.
Hller inte riktigt med... Har du spelat Doom 1 och 2? Om ja, nr d? Fr det r f spel dr man springer s snabbt som i Doom 1/2 med SR40 SR50. Lgg drtill p fast monsters och fast projectiles s...
Doom har aldrig varit lngsamt, frutom vid dess horribla plattforms-banor, ssom ex The Chasm. Annars handlade det ju mest om att strafa mellan projektiler och snabbt dda alla hitscanners (som inte gr att dodga).
Jag tyckte inte Eternal var fr snabbt, och det dr med att byta vapen hela tiden, ja det r egentligen bara relevant p de hgre svrigheterna. Kr man upp till HNTR s kan man leka med olika vapen utan strre problem.
Jag kommer testa Dark Ages ikvll, s jag kanske fr anledning att terkomma om huruvida jag tycker det r snabbt/lngsamt/osv, men vad jag frstr gr det ju att ndra allting om man s vill, men initialt kommer jag kra Ultra Violence och sedan snka till Hurt me Plenty vid ev behov.