Citat:
Ursprungligen postat av
Nihenna
Har ärligt talat roligare med detta än med Eternal, och förmodligen lika kul som 2016.
Har problem med Eternals ADHD-gameplay. DooM har aldrig, förutom i Eternal då, varit en Quake/Unreal Tournament-klon där man zippzappar fram och tillbaka i ljusets hastighet. Det har alltid varit något långsammare. Dark Ages hastighet och hur groundd det är är troligen det mest "Doom-like" i trilogin om man ser till spelets tempo, vilket jag gillar enormt.
Musiken är något sämre. Märks att Mick Gordon inte är med, MEN jag vill ändå inte påstå att musiken är dålig. Det finns en hel del stämningsfulla låtar, särskilt i mid-game.
Håller inte riktigt med... Har du spelat Doom 1 och 2? Om ja, när då? För det är få spel där man springer så snabbt som i Doom 1/2 med SR40 å SR50. Lägg därtill på fast monsters och fast projectiles så...
Doom har aldrig varit långsamt, förutom vid dess horribla plattforms-banor, såsom ex The Chasm. Annars handlade det ju mest om att strafa mellan projektiler och snabbt döda alla hitscanners (som inte går att dodga).
Jag tyckte inte Eternal var för snabbt, och det där med att byta vapen hela tiden, ja det är egentligen bara relevant på de högre svårigheterna. Kör man upp till HNTR så kan man leka med olika vapen utan större problem.
Jag kommer testa Dark Ages ikväll, så jag kanske får anledning att återkomma om huruvida jag tycker det är snabbt/långsamt/osv, men vad jag förstår går det ju att ändra allting om man så vill, men initialt kommer jag köra Ultra Violence och sedan sänka till Hurt me Plenty vid ev behov.