2024-06-09, 14:31
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, jäklar vad det ska festas ikväll om L eller C åker ur, eller båda!
Det är enbart förhoppningen om detta som får mig att frångå mina principer och rösta i den här odemokratiska charaden.
Om jag kan snuva en folkpartist på sitt skattefria arvode så kan jag känna att jag gjort något bra.
Citera
2024-06-09, 14:32
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Jag har röstat på AFS jag.
Citera
2024-06-09, 14:32
Medlem
SD för både mig och sambon!
Citera
2024-06-09, 14:34
Medlem
Lillarapunzels avatar
Jag har självklart röstat; ser det både som en demokratisk rättighet, men också skyldighet, att använda den röst jag fått. Röstade självklart på 🍀, precis som i alla val jag varit röstberättigad i. Detta år personkryssade jag Svante Linusson, då jag anser att frågor om yttrandefrihet, demokrati och mot all form av övervakning, är extra angelägna.
Citera
2024-06-09, 14:37
Medlem
kaerakels avatar
Personröst på C, en person jag vet brinner för sina frågor och är meriterad.

En röst på AfS är väl att rösta på random dagisbarn? Provokatörer och opportunister utan ordentliga CV:n.
Citera
2024-06-09, 14:37
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Skyltarna utanför vallokalerna säger att det ska vara öppet idag. Men det är dom inte i malmö. Malmö stads hemsida säger också att samtidiga vallokaler ska vara öppna.

Talade med en som berättade att det endast är 3 lokaler i hela malmö som är öppna på valdagen 😆
Skitsnack!
Gå och rösta för att kicka ut småpartierna.
Här är listan på godkända partier:

https://data.val.se/euval2024/partier/anmalda

Blanka röster ogiltigförklaras och räknas inte.
Skriv vilket som av de godkända partierna utom C, L & KD på en blank valsedel och rösta dessa tre små skitpartier åt helvete. De här små skitpartierna som vippar på spärren får endast sina 4% om vi inte taktikröstar ut dom. Sitt inte på sofflocket.
Nu har du chansen och sparka ut skiten!
En taktikröst på kalle ankapartiet duger om du inte hittar nåt roligare att taktikrösta på.

Glöm inte legitimation.
Citera
2024-06-09, 14:38
Medlem
Muppetys avatar
Hoppas på att det ska bli högermajoritet i Europa, o som medlem i SD fick de givetvis min röst.
Citera
Medlem
akutaccents avatar
Jag har för första gången röstat i EU-valet. Tidigare val har jag inte brytt mig då jag i min enfald ansett det vara oviktigt. Jag ska erkänna att jag inte riktigt hade bestämt mig nu heller men TV4:s granskning av SD fick mig att slutligen lägga min röst på dem. Tack, TV4.
Citera
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
SD vägrar ju sitta i samma rum som Orban. De lutar sig mer och mer bort från andra nationalistiska partier och mer mot globalisterna. Viktigt att hata ryss för dem också.

Ja det är tråkigt att en massa sådant tjafs och godhetssignalerande ska ligga ivägen för att kunna utgöra en enad front mot globalister och pissliberaler.
Tycker dock SD tuffat till sin retorik lite på senaste, vilket är positivt.

Viktigast blir det ändå hur det går i valen i de större länderna som Tyskland och Frankrike.
Även om ju AFD också blev uteslutna från sin grupp för ett tag sedan för att några partier skulle godhetsignalera. Spännande val oavsett.
Senast redigerad av HLundborg 2024-06-09 kl. 14:52.
Citera
2024-06-09, 14:39
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, jäklar vad det ska festas ikväll om L eller C åker ur, eller båda!

Bättre om de kommer strax över gränsen så Demirok får navigera partiet i nästa val och då hamna under spärren.
Citera
2024-06-09, 14:39
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Jag har röstat på AFS jag.

En bortslösad röst! Good for you!
Citera
2024-06-09, 14:40
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Jag har självklart röstat; ser det både som en demokratisk rättighet, men också skyldighet, att använda den röst jag fått. Röstade självklart på 🍀, precis som i alla val jag varit röstberättigad i. Detta år personkryssade jag Svante Linusson, då jag anser att frågor om yttrandefrihet, demokrati och mot all form av övervakning, är extra angelägna.
Du är medveten om att C röstade för FRA-övervakningen och mer eller mindre pryglade Federleys bak för att han tvekade i frågan? De har noll trovärdighet i frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in