2024-06-09, 11:16
Medlem
Helenedals avatar
Jag har funderat. Enveten blankröstare i alla andra fall men EU är i mina ögon ett illegitimt projekt. Att förändra Europa gör man med vapen i hand och inte med en röstsedel. Mitt samvete kommer antagligen tvinga iväg mig till lokalen men jag skall försöka undvika det.

Höger eller vänster, alla är de styrda av samma fientlighet mot Europa och dess folk. Röstar jag så blir det blankt.
Citera
2024-06-09, 11:18
Medlem
Mamses avatar
Är det någon annan som gått till vallokaler för att observera? Jag såg en lokal med flera s.k. distrikt där ett distrikt hade en person som hanterade både 1 utav 2 röstlängder samt urna tillsammans med en annan som hanterade röstlängd NO 2 istället för att det är 3 personer som hanterar varsin grej så som sig bör...
Citera
2024-06-09, 11:24
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helenedal
Jag har funderat. Enveten blankröstare i alla andra fall men EU är i mina ögon ett illegitimt projekt. Att förändra Europa gör man med vapen i hand och inte med en röstsedel. Mitt samvete kommer antagligen tvinga iväg mig till lokalen men jag skall försöka undvika det.

Höger eller vänster, alla är de styrda av samma fientlighet mot Europa och dess folk. Röstar jag så blir det blankt.
Blanka röster är ogiltiga! De räknas inte in i kategorin "övriga".
Du måste rösta på ett godkänt parti för att sänka procenten för de övriga partierna.
Kalle ankapartiet duger för detta syfte men här har du hela listan på godkända partier:

https://data.val.se/euval2024/partier/anmalda

Heja Kalle ankapartiet!
Sänk procenten för alla skitpartier och kicka ut centern, liberalerna och kristdemokraterna som vippar på spärren!
Ut med skiten!
Håll sverige rent!
Citera
2024-06-09, 11:25
Medlem
Swexit därmed blev det AFS för första gången.
Kryssade Roger Richthoff, för det är den politiker jag hört som tar DCA avtalet allvarligast.

Hur fan kan det var så tyst om det, vi ger bort stora delar av landet där amerikansk lag gäller. Där dom får lagra kärnavapen. Itan att vi inte får nåt i gengäld.
Citera
2024-06-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Blanka röster är ogiltiga! De räknas inte in i kategorin "övriga".
Du måste rösta på ett godkänt parti för att sänka procenten för de övriga partierna.
Kalle ankapartiet duger för detta syfte men här har du hela listan på godkända partier:

Heja Kalle ankapartiet!
Sänk procenten för alla skitpartier och kicka ut centern, liberalerna och kristdemokraterna som vippar på spärren!
Ut med skiten!
Håll sverige rent!
Du sänker inte procenten för övriga det blir annan summa att räkna på då det bara är dom som kommer över gränsen som fördelningen sker på, blir ju ingen procent över utan alltid 100%.
Citera
2024-06-09, 11:29
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Jag stod och valde mellan SD och AfS.. Men valde SD , men tanke på att AfS chanser att komma in är minimala. Att AfS skulle göra copy cat på PP eller Juni listan och komma in är föga troligt. Bättre med ett starkt SD än inget alls.

TS bör addera på 20 år på årtalet i rubriken dock.

Ändrade nu. (Jag skyller fadäsen på min ålder, synen blir därmed något sämre med tidens tand!)
Citera
2024-06-09, 11:31
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Du sänker inte procenten för övriga det blir annan summa att räkna på då det bara är dom som kommer över gränsen som fördelningen sker på, blir ju ingen procent över utan alltid 100%.
Givetvis sänks procenten för övriga partier än det man röstar på. Det är det som är hela poängen med att rösta!
Citera
2024-06-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Givetvis sänks procenten för övriga partier än det man röstar på. Det är det som är hela poängen med att rösta!
Visst men ändrar inte fördelningen på mandat som är det viktiga.
Citera
2024-06-09, 11:32
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flabbar
Det finns inte tillräckligt många nazister i Sverige
OK?
Sossarna och muslimerna står för nästan 50% av Sveriges befolkning, är det för få nazister tycker du?
Citera
2024-06-09, 11:33
Medlem
MarcoStars avatar
Jag trodde SD-anhängarna skulle stödrösta på L. Alla vet ju att om L åker ut så drar de sig ur Tidö-avtalet och då tar Maggan över igen. Men det kräver ju att man tänker i flera led och det är väl inte en sverigedemokrats starka sida.

Hur som helst går min röst till S förstås.🌹 Helén är en rivig EU-tant som får saker gjorda, så hon får gärna ta fighten en period till.
Citera
2024-06-09, 11:39
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Hur som helst går min röst till S förstås.🌹 Helén är en rivig EU-tant som får saker gjorda, så hon får gärna ta fighten en period till.

Obehagligt rivjärn och ett oherrans huskors(inne på tredje giftet).
Citera
2024-06-09, 11:40
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Visst men ändrar inte fördelningen på mandat som är det viktiga.
Jo för om många röstar på Kalle ankapartiet hamnar centern, liberalerna och kristdemokraterna under spärren och blir utan mandat. Då åker de ut!

Ut med skiten ur huset!
Håll sverige rent!
Heja Kalle ankapartiet!

Här är listan på godkända partier:

Gå och rösta! Ge råttorna vad de förtjänar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in