2024-06-09, 16:17
Medlem
Nckls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Nej asylprocessen ska skötas utanför EU (lätt som en plätt att implementera). Blir det meningslöst att ta sig till EU över medelhavet kommer döden på Medelhavet att upphöra.

Det finns bättre sätt att skydda människor från att dö på Medelhavet än att tro att de ger upp hoppet om att lyckas ta sig till europa för att asylprocessen förändras. Återkom gärna med vilket land utanför EU som anses vara en lämplig kandidat för att husera asylsökande.
Citera
2024-06-09, 16:17
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Jag lägger också min röst på SD och Charlie Weimers idag. Asyl- och gränspolitiken måste styras upp annars dör Europa!

Krysset hamnade dock till slut på plats nr. 9 på SD:s lista, Linus Nilsson, på grund av motståndet mot massövervakning på nätet, och att inte driva fler kvinnofrågor inom EU (kvotering, löner, aborter). Vill heller inte låna pengar för att ge mer stöd till Ukraina. Han har nog ingen chans att komma in den här gången, men jag vill skicka en signal till SD. I övrigt tycker han ungefär som Charlie Weimers.
Citera
2024-06-09, 16:20
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nckl
Problemet jag ser är att få ett land utanför EU att gå med på detta. Eftersom EU ska finansiera behöver även risken för korruption och risken att pengarna går till fel ändamål minimeras vilket är svårt (om inte omöjligt) för EU att kontrollera i ett land utanför EU, inte minst med tanke på hur mycket korruption som finns inom unionen. För att det skulle vara möjligt behöver så många aspekter falla på plats, mänskliga rättigheter behöver tillgodoses, finansiering och genomförande kräver ett väldigt nära samarbete och transparens. Min uppfattning är att åtgärder för att snabba på asylprocessen är ett bättre alternativ.
Behövs ingen omständig asylprocess. Det är ok att säga NEJ!
Stopp min kropp!
Här bor fan jag!
Mot de som inte accepterar ett nej, de som inkräktar på privat territorium har man givetvis rätt att försvara sig.
Kanonbåtar på medelhavet blir en bra början.
Fort Europa nu!
Citera
2024-06-09, 16:20
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Det finns bättre sätt att skydda människor från att dö på Medelhavet än att tro att de ger upp hoppet om att lyckas ta sig till europa för att asylprocessen förändras. Återkom gärna med vilket land utanför EU som anses vara en lämplig kandidat för att husera asylsökande.

Norra Afrika fungerar nog bra. Får de bara pengar så kan förläggningarna sedan övervakas av EU-personal. Vi vill inte ha något samarbete mellan Frontex och flyktingvurmande NGO:s för att bedriva taxitrafik med ekonomiska migranter. Det är en pullfaktor som får många fler att drunkna.
Citera
2024-06-09, 16:23
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Behövs ingen omständig asylprocess. Det är ok att säga NEJ!
Stopp min kropp!
Här bor fan jag!
Mot de som inte accepterar ett nej, de som inkräktar på privat territorium har man givetvis rätt att försvara sig.
Kanonbåtar på medelhavet blir en bra början.
Fort Europa nu!

Internationella avtal måste rivas eller skrivas om! Använd även biståndet som påtryckningsmedel för att få stater att återta sina medborgare. SD kommer att komma dit!
Citera
2024-06-09, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Krysset hamnade dock till slut på plats nr. 9 på SD:s lista, Linus Nilsson, på grund av motståndet mot massövervakning på nätet, och att inte driva fler kvinnofrågor inom EU (kvotering, löner, aborter). Vill heller inte låna pengar för att ge mer stöd till Ukraina. Han har nog ingen chans att komma in den här gången, men jag vill skicka en signal till SD. I övrigt tycker han ungefär som Charlie Weimers.

Gjorde likadant, han verkade vara den med flest nej åsikter, men jag är inte insatt i vad han vill i övrigt.
Citera
2024-06-09, 16:25
Medlem
Pruttars avatar
Socialdemokraterna. Alltid röstat på Sossarna, kommer alltid göra oavsett vad.
Citera
2024-06-09, 16:25
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69Dragonlord.8008
Gjorde likadant, han verkade vara den med flest nej åsikter, men jag är inte insatt i vad han vill i övrigt.

Bra gjort!
Citera
2024-06-09, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar

Det är märkligt, oavsett vad?
Citera
2024-06-09, 16:29
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar

Oavsett vad säger ju en hel del....även om de för M politik?
Även om de återgår till Hitlervurm? Människor som dig är mycket farliga.
Citera
2024-06-09, 16:29
Avslutad
Citat:

Jag har svarat på din fråga: Vilket land som helst. Asylprocessen ska ske utanför EU och majoriteten ska få NEJ! Samt att EU bör implementera ett omfattande repatrieringsprogram.

Skriv nu inte mer till mig ditt slödder.
Citera
2024-06-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Det är märkligt, oavsett vad?

Inte alls märkligt. Vi är flockdjur och lämnar ogärna flocken. Många fortsätter rösta på sin grupp oavsett vad. Gäller alla partier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in