2024-06-09, 14:09
Medlem
persona.von.gratas avatar
Brukar rösta på M men det blev SD denna gång. Främst som en markering mot alla drev. Men sen blir SD oftast förstavalet på en valkompass. Beror på kompass och hur man väljer i vissa marginalfrågor så brukar det bli SD-M-KD med marginal till resterande partier.
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Tänk om man skulle åka och rösta på "Sverige ut ur EU/Frihetliga rättvisepartiet (FRP)" ändå.

Skulle ju vara kul att ha bidragit till att de små skräppartierna åker ut, men det tar fan emot alltså...

Måste man skriva hela namnet på valsedeln?
Tror det. Jag skrev kalle ankapartiet.
Bra att du röstar ut de små skitpartierna!
Åker ett parti ut blir det fest, åker alla tre ut blir det fylleslag!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvariumfiskarn
Då är rösten inlagd och för min egen del var valet lätt, Charlie Weimers stod högst upp på listan så jag slapp kryssa.
Men Ni andra som röstade, var ert val enkelt, hoppas och tror ni att rösten gör skillnad?

Jag vill i alla fall tro att det är vår skylldighet att rösta för annars är man inte riktigt kvalificierad att höja rösten vid debatt.
NMR.
Citera
2024-06-09, 14:17
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jag har en flaska Cremant du Borgogne på kylning.
Verkar som om sonen, frugan och jag trots allt åker och röstar på varsit parti som inte har en chans att komma in. Hittade ett småparti jag inte kommer känna atg jag behöver kräkas i munnen av att rösta på.
Senast redigerad av Mr.Woods 2024-06-09 kl. 14:25.
Citera
2024-06-09, 14:18
Medlem
RadioGaGas avatar
Bestämde mig för att rösta i alla fall men som vanligt är det amatörer som jobbar i min valkrets. Efter att jag har tagit min valsedel kommer det fram en kärring som frågar "Har du tagit valsedlar?" och tittar i mina händer. Hon såg att jag kom ut från där man tar valsedlar så varför frågade hon det och varför tittade hon i mina händer och försökte se vad jag har tagit för nåt?
Citera
2024-06-09, 14:20
Medlem
Sd Sd Sd åh Vi är Sd Sd Se Heja Heja Heja 🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪
Citera
2024-06-09, 14:20
Medlem
HLundborgs avatar
Som jag skrev i någon annan tråd så blev det SD igen för första gången sedan riksdagsvalet 2010.

Hade det varit riksdagsval hade de inte fått min röst, där är de för mjäkiga. Men i EU med de högervindar som blåser i hela Europa, så har de en god chans att göra lite nytta genom att sammarbeta med och följa andra mer radikala partier..

Viktigast och mest intressant blir det dock att följa hur det går i de större länderna som Tyskland och Frankrike.
Senast redigerad av HLundborg 2024-06-09 kl. 14:26.
Citera
2024-06-09, 14:22
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Ja, jäklar vad det ska festas ikväll om L eller C åker ur, eller båda!
Citera
2024-06-09, 14:25
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Som jag skrev i någon annan tråd så blev det SD igen för första gången sedan riksdagsvalet 2010.

Hade det varit riksdagsval hade de inte fått min röst, där är de för mjäkiga. Men i EU med de högervindar som blåser i hela Europa, så har de en god chans att göra lite nytta genom att sammarbeta med och följa andra mer radikala partier..
SD vägrar ju sitta i samma rum som Orban. De lutar sig mer och mer bort från andra nationalistiska partier och mer mot globalisterna. Viktigt att hata ryss för dem också.
Citera
2024-06-09, 14:27
Medlem
Röstade för en stund sedan, helt ensam (tillsammans med personalen) trots uppehåll mellan skurarna. De verkade glada över att någon kom, så det hade inte varit någon direkt rusning. Kryssade i en random person på listan. Allt gick till som det ska även om jag förstår att de såg lite uttråkade ut.

Kul att Klimatalliansen ställer upp, det kostar röster från MP
Citera
2024-06-09, 14:28
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg

Viktigast och mest intressant blir det dock att följa hur det går i de större länderna som Tyskland och Frankrike.

ECR-gruppen är konservativa, det är mellanmjölk.
Citera
2024-06-09, 14:30
Avslutad
Aldrig röstat i eu valet innan , men nu kändes det relevant . KD och M är fortfarande för mellanmjölk och AFS är för små så blev SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in