Citat:
Ursprungligen postat av
BrainOfSheldon
Det här är också en del i det jag skrev tidigare om slapphet och svagt engagemang. Varför ger de inte mer och tydligare information? Själv hade jag basunerat ut allt, allt, allt och i extremt noggranna detaljer, i hopp om att det skulle leda till något. Jag hade också varit tacksam över folks tankar och spekulationer. Även om det oftast inte leder någonstans så KAN det ju poppa upp en smart tanke i en Flashbacktråd som ingen av de närstående eller polisen tänkt på. Det har ju faktiskt hänt ett flertal gånger i trådar om brott och/eller försvinnanden.
Mer information och fritt spelrum att spekulera ökar också folks intresse för att engagera sig, både att leta fysiskt och att dela info i sociala medier.
Finner det märkligt att mamman ber folk sluta spekulera. Spekulationerna är allt som finns just nu. Grip de halmstråna istället för att klaga. Så hade jag gjort om jag var närstående.
Jag känner samma sak som dig. Varför ingen detaljerad info om vad som sagts och gjorts den tid innan han åkte och när han var i Hammerdal? Undrar också om föräldrarna och andra syskon eller liknande har tagit sig själv till Hammerdal och letat. Dom som känner han bäst tänker jag är mer insatt i hur E hade tänkt när han försvann. Vart han skulle tänkas gå osv.
Jag hoppas någon familjemedlem löser det här och kan gå ut med mer detaljerad info, så man har något man kan gå på.
Jag själv är född och uppvuxen i Hammerdal, så man känner ju till alla områden, men när man inte vet något om E, mer än det som skrivs, gör det inte lättare. Vart har man letat än så länge? Skidspåret ska ju finnas med campingen också, om jag inte missminner mig. Har man kollat där? Vart har man ens letat?