Citat:
Ursprungligen postat av
Negercp
Folk inbillar sig att dom måste ha en dyr Hästens eller något annat överdrivet skit. Jag flyttade hemifrån 1996 och har sedan dess alltid köpt madrasser från Jysk. Har nog aldrig betalat över 3.000 kr för en madrass. Jag vet inte om det har att göra med att mitt bmi alltid har varit under 24 hållt mig i hyfsat bra fysisk form.
Håller med. Jag tror inte sängen kan påverka ens nattsömn så mycket som folk tror.
Det är en psykologisk effekt av att de spenderat mycket pengar på en säng och sedan intalar dom sig att det är därför dom sover bra när det egentligen är den psykologiska effekten som bidrar till det välmåendet som får dom att somna och vara mer psykologiskt trygga på någotvis i sin dyra och bra säng vilket bidrar till en djupare och bättre nattsömn.
Jag kan inte se något annat än detta för jag har då fan sovit på de allra mesta och inte har jag haft ont av det. Jag har till och med sovit en hel resa i en flygstol till USA från start till landning och mådde perfekt. Köper verkligen inte att vanliga friska människor får ont i kroppen av en "dålig" säng.