2024-05-28, 20:19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag fick en dyr säng, jag köpte ingen.

Då tar man väl emot! Men jag skulle sprätta bort loggan för att inte känna mig töntig!
Citera
2024-05-28, 20:20
Medlem
Av alla saker att spendera pengar på så känns en bra säng som bland de bättre - sen att någon premium-variant av Hästen nödvändigtvis är det bästa är långt från sant. Men att spendera pengar på en säng som passar ens egna preferenser känns betydligt mer sunt än att spendera det på dom flesta status-symbolerna som folk spenderar pengar på.
Citera
2024-05-28, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Hur gick det förresten sen med dina tidigare funderingar (och du verkar träna rätt hårt)
(FB) Ont i ryggen SOM fan
(FB) Känns som huvudet ska gå av?
(FB) Kutrygg, framåtlutande axlar och gamnacke.

Haha. TS önskar han hade en jävligt skön säng.
Citera
2024-05-28, 20:22
Medlem
OneTaps avatar
köpte min hästen för 150k o de e bland de bäste köp ja har gjort =) sover 9 timmar varje natt o vaknar pigg o mjuk i lederna. kommer aldrig gå tillbaka till vanlig knegar säng. de e en ond kapitalistisk spiral där dom som sover dåligt köper kaffe o kost tillskott av bolag som samarbetar med billiga skit säng tillverkare :P
Citera
2024-05-28, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Vet inte vad som händer rent kroppsligt, men jag vet att måste jag sova borta kommer jag inte kunna fungera dagen därpå. Det känns bra att lägga sig, men på morgonen gör allt ont. Jag brukar fråga om jag kan få sova på bäddmadrassen på golvet.

Men det låter ju helt galet. Har du inte experimenterat med dig själv mer? Jag hade aldrig gått runt med en sån mystisk åkomma i livet utan att nyfiket undersöka mer exakt vad det är som gör att jag får ont av en mjuk säng.
Citera
2024-05-28, 20:33
Medlem
Mailmanss avatar
Bästa sängen jag sovit i som jag reagerade på var sinesjukt skön var en DUX - har haft både hästens och Kungsängen, tyckte ingen av dom var speciellt särskilda.

Utöver en dyr DUX tycker jag man sover väldigt bra på de flesta hotell i Sverige, men tvivlar på att de lägger 40-50k på varje madrass

Nån som vet vad de har för madrasser på typ clarion?
Citera
2024-05-28, 20:33
Medlem
hockexs avatar
Så länge man sover bra och inte vaknar med massa värk för att man ligger som en disktrasa så behöver man inte köpa på sig massa annat.
MEN det skadar fanemej inte att testa, kanske du sover ännu bättre på en luftmadrass?
Citera
2024-05-28, 20:34
Medlem
Christopher.s avatar
Min säng kostade ca 40.000, värt pengarna.
Citera
2024-05-28, 20:37
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Vad är grejen med att köpa en dyr säng?
Hur kan man motiveras att köpa en säng för 20-30 tusen? Jag förstår inte?
Folk inbillar sig att dom måste ha en dyr Hästens eller något annat överdrivet skit. Jag flyttade hemifrån 1996 och har sedan dess alltid köpt madrasser från Jysk. Har nog aldrig betalat över 3.000 kr för en madrass. Jag vet inte om det har att göra med att mitt bmi alltid har varit under 24 hållt mig i hyfsat bra fysisk form.
Citera
2024-05-28, 20:39
Medlem
Sover faktiskt bättre när jag tog bort min bäddmadrass, alla är vi olika men jag sover bättre på lite hårdare underlag. 🙂

Det blir att jag knölar mig runt men ändå mer varierat så överlag är jag mindre stel när jag vaknar.
Helst skulle jag haft en donna att tumla runt lite med för att öva på rörligheten, men det har man ju inte varje natt. 🤷
Citera
2024-05-28, 20:39
Medlem
No_lifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Hur gick det förresten sen med dina tidigare funderingar (och du verkar träna rätt hårt)
(FB) Ont i ryggen SOM fan
(FB) Känns som huvudet ska gå av?
(FB) Kutrygg, framåtlutande axlar och gamnacke.

Hahahaha
Citera
2024-05-28, 20:40
Medlem
Har inte köpt en säng på många år
Jag hämtar fräscha sängar på blocket då jag behöver en ny
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem