2019-07-25, 22:18
Medlem
Hej! jag har levt en väldigt aktiv livsstil hela mitt liv och lyckats med bedriften att aldrig åsamka mig några större skador tills nu. Jag spelar fotboll 3 ggr i veckan och tränar på gym regelbundet men nu har det alltså hänt. Strax ovanför svanskotan har jag haft ont nu i 2veckors tid och jag har varit hos en kiropraktor som inte heller kan isolera exakt vad jag har ont i. Det är helt märkligt. Ingen muskel eller kota värker utan det är något annat? Värken visar sig när jag böjer mig framåt i princip. Vad kan detta vara? Hur länge ska jag vara borta från aktiviteter? Vad är det frågan om? jag är 30 bast.

Tacksam för hjälp om ngn vet.
Citera
2019-07-25, 22:22
Medlem
ghostedbymes avatar
diskbrock , sök för magnetröntgen
Citera
2019-07-25, 22:40
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Har/hade exakt samma som dig. Gymmade också mycket och vill se mig som aktiv. Ett ligament skadades i ryggen, precis där du beskriver det.

Jag väntade mig squats i någon månad, marklyft helt och hållet. Tränade även magen och nedre ryggen, så nu är smärtan kanske 2/10 efter mycket sittande.
Citera
2019-07-25, 22:40
Medlem
kalkryggars avatar
Har du någon liten känning ner i något av benen?
Citera
2019-07-25, 22:43
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Värt att tillägga! Ha en kudde under ryggen när du sitter / sover. Vila är din bästa kompis at the moment.
Citera
2019-07-26, 06:26
Medlem
Jag hade ont i - vad jag trodde var - nedre delen av ryggen. Men det visade sig vara höften, vilket jag fick stretcha bort. Hade samma problem att idioten till kiropraktor inte kunde förstå vad det var utan fortsatte mjölka mig på pengar och knäcka min rygg.
Citera
2019-07-26, 13:46
Medlem
Det kanske är ett lite mindre ryggskott du kanske har fått själv hade jag väldigt många ryggskott när jag var mellan 30-35 år men nu har det lugnat ner sig är 51 år nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in