2024-05-28, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Men jag har sovit i en säng som är köpt 1990 och där jag bara köpt en ny madrass för 10 år sedan. Jag har aldrig vaknat med ont i ryggen? Hur fan sover folk om man vaknar med ont i ryggen? Det har inget med sängen att göra?

Individuellt.

En del tycker om att sova på golvet..
Citera
2024-05-28, 19:58
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Hur har du värk i din rygg av en säng? jag undrar verkligen för jag sover inte på ett obekvämt sätt som ger mig ont i ryggen, varför gör du det?

Jag får ont i hela kroppen av en mjuk säng. Inte bara i ryggen.
Citera
2024-05-28, 20:02
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
bättre att unna sig lite än att vakna en dag med värk i ryggen.

Ja om det hade varit så hade jag gärna betalat det där extra. Men nu är det inte så och om du tror det är du jävligt lurad.

Troligen har du blivit manipulerad av marknadsföringen och har köpt en sjukt överdyr säng. Nu måste du motivera köpet psykologiskt. Ungefär som nån tönt som köpt en jättedyr bil och plötsligt inser att Fattig-Joel i sin Kia Picanto -01 kommer fram lika fort och därför måste hitta på ursäkter till varför den dyra bilen är så viktig...
Citera
2024-05-28, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja om det hade varit så hade jag gärna betalat det där extra. Men nu är det inte så och om du tror det är du jävligt lurad.

Troligen har du blivit manipulerad av marknadsföringen och har köpt en sjukt överdyr säng. Nu måste du motivera köpet psykologiskt. Ungefär som nån tönt som köpt en jättedyr bil och plötsligt inser att Fattig-Joel i sin Kia Picanto -01 kommer fram lika fort och därför måste hitta på ursäkter till varför den dyra bilen är så viktig...

Vem har sagt att jag har köpt en dyr säng? Tror du överanalyserar lite för mkt nu.
Citera
2024-05-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Jag får ont i hela kroppen av en mjuk säng. Inte bara i ryggen.

Hur? Vad är det som sker i en mjuk säng som gör att du får ont i HELA din kropp av att sova i en mjuk säng?

När jag ska sova lägger jag mig tillrätta på ett behagligt vis sedan somnar jag. Oavsett material vaknar jag utan smärtor. Jag sover inte om jag har ont. Då ändrar jag ställning. Jag har sovit i en flygplans stol säkert 30 gånger och har aldrig haft on i kroppen efteråt mer än någon timma som man är lite stel men man sträcker ju på sig och flygplans stol har jag förståelse för att folk kan ha ont i kroppen efter att ha sovit men i en vanlig säng? Mycket märkligt.

Jag vill förstå varför man får ont av en säng och hur man sover när det gör ont?
Citera
2024-05-28, 20:08
Medlem
För man har råd helt enkelt.

(FB) Är dyra sängar, typ Hästens, värda sitt pris?
Citera
2024-05-28, 20:11
Medlem
Citat:
Hur? Vad är det som sker i en mjuk säng som gör att du får ont i HELA din kropp av att sova i en mjuk säng?

När jag ska sova lägger jag mig tillrätta på ett behagligt vis sedan somnar jag. Oavsett material vaknar jag utan smärtor. Jag sover inte om jag har ont. Då ändrar jag ställning. Jag har sovit i en flygplans stol säkert 30 gånger och har aldrig haft on i kroppen efteråt mer än någon timma som man är lite stel men man sträcker ju på sig och flygplans stol har jag förståelse för att folk kan ha ont i kroppen efter att ha sovit men i en vanlig säng? Mycket märkligt.

Jag vill förstå varför man får ont av en säng och hur man sover när det gör ont?

Har haft problem med lederna sedan ung ålder, men jag har ingen aning om varför man inte då tål mjuka sängar. Men när man ska gå upp känns det som varenda led har blivit blåslagen och är som en räka kan inte sträcka ut rygg ben armar.
Citera
2024-05-28, 20:11
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Vem har sagt att jag har köpt en dyr säng? Tror du överanalyserar lite för mkt nu.

Det lyser igenom hur träffad du känner dig!
Citera
2024-05-28, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det lyser igenom hur träffad du känner dig!

Jag fick en dyr säng, jag köpte ingen.
Citera
2024-05-28, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Har haft problem med lederna sedan ung ålder, men jag har ingen aning om varför man inte då tål mjuka sängar. Men när man ska gå upp känns det som varenda led har blivit blåslagen och är som en räka kan inte sträcka ut rygg ben armar.

Förstår fortfarande inte hur en säng kan påverka din grad av ont?

Men okej, ledvärk är iaf något utöver det vanliga då och låt gå att man behöver en speciell säng då.

Men för vanliga människor förstår jag inte detta
Citera
2024-05-28, 20:18
Medlem
Citat:
Jag har sovit på fyllan hos polisen 6-7 ggr och har aldrig vaknat med ont i ryggen. Förstår inte hur folk får ont i ryggen av vanliga sängar. Jag tror inte ens man kan få ont i ryggen av att sova i en säng, det är något annat fel med dig då
Ha ha, avslöja inte komforten i fylleceller, då vill alla dit. 😂
Citera
2024-05-28, 20:18
Medlem
Citat:
Förstår fortfarande inte hur en säng kan påverka din grad av ont?

Men okej, ledvärk är iaf något utöver det vanliga då och låt gå att man behöver en speciell säng då.

Men för vanliga människor förstår jag inte detta

Vet inte vad som händer rent kroppsligt, men jag vet att måste jag sova borta kommer jag inte kunna fungera dagen därpå. Det känns bra att lägga sig, men på morgonen gör allt ont. Jag brukar fråga om jag kan få sova på bäddmadrassen på golvet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in