2024-05-23, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Det är kvinnogöra, hur många kvinnor klipper gräset, skottar snö, byter däck osv? Varför pratas det bara om jämställdhet när de kommer till traditionella kvinnosysslor?

Som att jämföra äpple och päron.

Hemsysslor är nått du gör varje dag flera gånger om dagen.
Citera
2024-05-23, 14:51
Medlem
Citat:
Det är kvinnogöra, hur många kvinnor klipper gräset, skottar snö, byter däck osv? Varför pratas det bara om jämställdhet när de kommer till traditionella kvinnosysslor?
Dock bor ju många par i lägenhet, och då försvinner många traditionellt manliga göromål. Är det då inte rimligt att man delar lika på de återstående göromålen?
Citera
2024-05-23, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Detta är en rimlig poäng, båda gör ofta sådant som de är bra på/intresserade av. Men såvitt jag kan se så är "männens" grejer sällan medräknat i vardagssysslorna.

Så var det även i mitt förra förhållande, där hon gärna radade upp sådant som jag inte gjorde lika mycket av, men glömde helt allt som jag istället gjorde (och som motsvarade hennes insats totalt sett).

Är man inte nöjd med sin partner så är det bara att göra slut istället för att klaga.

Ja hon gjorde ju uppenbart det, ditt ex 🙂
Citera
2024-05-23, 14:59
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Dock bor ju många par i lägenhet, och då försvinner många traditionellt manliga göromål. Är det då inte rimligt att man delar lika på de återstående göromålen?

Det är något man får göra upp med sin partner. Kan man inte komma överens så kanske man inte ska vara tillsammans.
Citera
2024-05-23, 15:01
Medlem
Citat:

Inte något argument för att slippa hjälpa till med hushållsysslor.

Du klipper inte gräs flera timmqr per dag, byter däck varje dag och dåligt med snö vissa tider omåret. Alla dessa saker gör även kvinnor. Dessutom kan man åka med bilen till verkstad om man vill skippa göra det själv. M.m

Män överlag är urkass på att hjälpa till i hemmet och ta hand om sina avkommor.
Citera
2024-05-23, 15:01
Medlem
RightRites avatar
Så ett gäng förståndshandikappade män ska på något sätt vara representanter för hela det manliga släktet? Låter vettigt hörru.

För övrigt kan väl vem fan som helst med IQ
över 30, både köpa, planera och laga sin mat...

Det här 100% dumheter. Idiotisk trådstart och idiotisk artikel.
Citera
2024-05-23, 15:07
Medlem
Alla gillar att bestämma över nånting. När det kommer till grillen så kan jag tänka mig att dom flesta män tar kommando och regerar. När kommer till köket så känner väl kvinnan mer benägen om att göra det.

Handlar knappast om handlingsförlamning mer att någon sida hellre kontrollerar spakarna.
Citera
2024-05-23, 15:08
Medlem
Citat:
Det är något man får göra upp med sin partner. Kan man inte komma överens så kanske man inte ska vara tillsammans.
Absolut. Jag reagerade på begreppet kvinnogöra bara.
Citera
2024-05-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av houseelfdobby
Inte något argument för att slippa hjälpa till med hushållsysslor.

Du klipper inte gräs flera timmqr per dag, byter däck varje dag och dåligt med snö vissa tider omåret. Alla dessa saker gör även kvinnor. Dessutom kan man åka med bilen till verkstad om man vill skippa göra det själv. M.m

Män överlag är urkass på att hjälpa till i hemmet och ta hand om sina avkommor.

Man kan också beställa hem mat och anlita städhjälp...
Citera
2024-05-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Om du läser rapporten, som det hänvisas till hos Fria Tider, så framgår att det var 22 (!) kvinnor som deltog i den kvalitativa undersökningen.

Då innebär i runda svängar de 4% som du hävdar inte klara matlagningen - en (1) person av de här 22 kvinnornas män.

Bisarr trådstart

Läsförståelse är inte din starkaste sida, va?
Citera
2024-05-23, 15:52
Medlem
brukstjacks avatar
Är väl hemmablind men min erfarenhet är att kvinnor är hopplösa på matlagning medan det män emellan har relativt hög status med köksvana. Svär att hälften av alla fruntimmer jag känner skulle leva på yoghurt och avokado om det inte var för deras män, och det är inte bara pga deras eviga bantande.

Jag får ge dom att dom ofta är bra mycket bättre på bakelser och efterrätter dock.
Senast redigerad av brukstjack 2024-05-23 kl. 16:01.
Citera
2024-05-23, 16:14
Medlem
Citat:
Min karl lagar mat för det är fan det värsta jag vet men jag står absolut för planering och strukturen bakom. Det är också definitivt jag som fixar med bilen, rensar avlopp, skruvar upp saker på väggarna, plockar isär och lägst tvättmaskinen när den gått sönder osv

Men han behöver verkligen en detaljerad beskrivning av vad han ska handla när han får till Ica. Annars vet man inte vad han kommer hem med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in